• Wed 12 Jan 2022 17:30
    2841 visningar
    1 svar
    +1
    1
    2841

    Magsjuka eller mens?

    Hej! Jag har haft min mens i ca en vecka nu (den börjar gå mot sitt slut), vanligtvis tar jag p-piller men jag valde att släppa fram den nu efter ett års tid utan mens.

    Anyways, jag har haft ganska kraftig diarré som gjort att det till och med hamnat lite i trosorna? Har rapat ägg och pruttat mer äckligt än vanligt. Har inte spytt. Detta kom kanske 2 dagar innan mensen.

    När jag har haft mens innan, utan att det gått så länge emellan åt, så har jag inte blivit såhär dålig i magen, jag har fått ont å pruttat så kallade ?menspruttar?, men inget mer.

    Min pojkvän spydde inatt, jag sov hos honom natten före samt en vecka bakåt, men igår sov jag hemma.

    Tror ni att min diarré kan bero på att min mage är ovan med mensen och alla kramper? (Har inte haft extrem smärta) Eller kan det vara magsjuka och jag bara inte spyr av den?

    Kan jag ha smittat min kille och han reagerar olika än jag?

    Jag har extrem spyfobi så jag vill verkligen veta hur ni tänker, ifall det har varit från mensen så jag kanske blir magsjuk nu och spyr, eller om det var lite både och?

    Kan tillägga att jag inte spytt på 13 år och när jag varit någon slags magsjuk har det bara varit diarré.

  • Svar på tråden Magsjuka eller mens?
  • Anonym (Suck)
    Wed 12 Jan 2022 18:51
    #1
    +1

    Ni har ju magsjuka båda två. Det beror inte på mensen att du är dålig. Du är sjuk.

Svar på tråden Magsjuka eller mens?