• Anonym (Help)
    Wed 12 Jan 2022 19:04
    59173 visningar
    189 svar
    189
    59173

    ”Omöjliga” attraktioner

    Jag har ett litet ?problem? och måste kolla ifall det finns några fler som går igenom liknande, och som kanske har några tips.

    För det första har jag en tendens att attraheras/blir intresserad av helt fel människor. Dvs otillgängliga människor. Helt av en slump tror jag då attraktionen och känslorna ofta uppstår innan jag vet något om till exempel civilstatus etc.

    Jag vet inte om det är för att jag dessutom sällan blir intresserad eller attraherad, men jag har så sinnessjukt svårt att släppa dessa människor! Går alltid runt och tänker ?tänk om? tankar jättelänge, t.ex. tänk om man träffats under andra omständigheter, hade de blivit något då? Etc.

    Känner mig så kluven, för man lever ju bara en gång och man måste ju ta vara på det och försöka leva ett så lyckligt liv som bara möjligt, men samtidigt finns det ju situationer där det av diverse orsaker är rent olämpligt att lägga in en stöt.

    Finns det några andra som känner igen sig? Hur hanterar ni det? Finns de nåt ni djupt ångrar att ni inte agerade på?

    Och jag vill helst inte få råd som ?gå vidare bara? för de är ju tydligen inte så lätt, haha.

  • Svar på tråden ”Omöjliga” attraktioner
  • Anonym (Hmm)
    Wed 12 Jan 2022 19:08
    #1
    -1 +1

    Det är ju som annat i livet man inte kan få. Synd men man måste gå vidare. Om du skulle se ett riktigt snyggt klädesplagg på rea eller en riktigt snygg bil eller nånting annat du vill ha, sen upptäcker du att de är slutsålda, då går du ju inte i flera veckor och ältar det heller, eller hur? Det är lite så du får se det.

  • Anonym (A)
    Wed 12 Jan 2022 19:11
    #2
    Anonym (Hmm) skrev 2022-01-12 19:08:50 följande:
    Det är ju som annat i livet man inte kan få. Synd men man måste gå vidare. Om du skulle se ett riktigt snyggt klädesplagg på rea eller en riktigt snygg bil eller nånting annat du vill ha, sen upptäcker du att de är slutsålda, då går du ju inte i flera veckor och ältar det heller, eller hur? Det är lite så du får se det.
    Bra förklarat
  • Anonym (Help) Trådstartaren
    Wed 12 Jan 2022 19:14
    #3
    -1 +1
    Anonym (Hmm) skrev 2022-01-12 19:08:50 följande:

    Det är ju som annat i livet man inte kan få. Synd men man måste gå vidare. Om du skulle se ett riktigt snyggt klädesplagg på rea eller en riktigt snygg bil eller nånting annat du vill ha, sen upptäcker du att de är slutsålda, då går du ju inte i flera veckor och ältar det heller, eller hur? Det är lite så du får se det.


    Haha nja känns inte riktigt som samma sak, känner liksom aldrig så med materiella saker. Bli aldrig ?kär? i matriella saker för det första, och för det andra blir jag aldrig lite orolig över att jag ska dö ensam och olycklig av att inte köpa ett klädesplagg haha
  • Anonym (Hmm)
    Wed 12 Jan 2022 19:22
    #4
    -3
    Anonym (Help) skrev 2022-01-12 19:14:57 följande:
    Haha nja känns inte riktigt som samma sak, känner liksom aldrig så med materiella saker. Bli aldrig ?kär? i matriella saker för det första, och för det andra blir jag aldrig lite orolig över att jag ska dö ensam och olycklig av att inte köpa ett klädesplagg haha
    Nej men du kanske förstod poängen.........? Förbannat omogen attityd ts, det känns så otacksamt att hjälpa såna som dig och gör att man faktiskt inte ens vill försöka nästa gång. Du behöver jobba med dig själv på fler plan tydligen.
  • Anonym (Aaa)
    Wed 12 Jan 2022 19:24
    #5

    Absolut. ... hände mig nyligen. Jättejobbigt. Omöjlig kärlek är inte lätt .

  • Anonym (Help) Trådstartaren
    Wed 12 Jan 2022 19:29
    #6
    Anonym (Hmm) skrev 2022-01-12 19:22:12 följande:

    Nej men du kanske förstod poängen.........? Förbannat omogen attityd ts, det känns så otacksamt att hjälpa såna som dig och gör att man faktiskt inte ens vill försöka nästa gång. Du behöver jobba med dig själv på fler plan tydligen.


    Haha vänta lite va? Hur kan du ta så illa upp? Isåfall du som snarare dumförklarade än försökte hjälpa skulle jag säga
  • Anonym (Help) Trådstartaren
    Wed 12 Jan 2022 19:31
    #7
    Anonym (Aaa) skrev 2022-01-12 19:24:09 följande:

    Absolut. ... hände mig nyligen. Jättejobbigt. Omöjlig kärlek är inte lätt .


    Ja verkligen, fruktansvärt jobbigt. Och vissa tycks det nästan aldrig drabba? Så märkligt
  • Anonym (S)
    Wed 12 Jan 2022 19:31
    #8
    Anonym (Help) skrev 2022-01-12 19:04:18 följande:
    ?Omöjliga? attraktioner

    Jag har ett litet ?problem? och måste kolla ifall det finns några fler som går igenom liknande, och som kanske har några tips.

    För det första har jag en tendens att attraheras/blir intresserad av helt fel människor. Dvs otillgängliga människor. Helt av en slump tror jag då attraktionen och känslorna ofta uppstår innan jag vet något om till exempel civilstatus etc.

    Jag vet inte om det är för att jag dessutom sällan blir intresserad eller attraherad, men jag har så sinnessjukt svårt att släppa dessa människor! Går alltid runt och tänker ?tänk om? tankar jättelänge, t.ex. tänk om man träffats under andra omständigheter, hade de blivit något då? Etc.

    Känner mig så kluven, för man lever ju bara en gång och man måste ju ta vara på det och försöka leva ett så lyckligt liv som bara möjligt, men samtidigt finns det ju situationer där det av diverse orsaker är rent olämpligt att lägga in en stöt.

    Finns det några andra som känner igen sig? Hur hanterar ni det? Finns de nåt ni djupt ångrar att ni inte agerade på?

    Och jag vill helst inte få råd som ?gå vidare bara? för de är ju tydligen inte så lätt, haha.


    Om du inte vill gå vidare, så vill du alltså agera på dina känslor? Dvs bli tillsammans med någon otillgänglig. Ligga med upptagna män helt enkelt. 


    Jag förstår inte riktigt problemet. Du hinner ju inte utveckla några känslor innan du får reda på hur det ligger till. Så varför så svårt att gå vidare? 

  • Anonym (Help) Trådstartaren
    Wed 12 Jan 2022 19:34
    #9
    -1 +1
    Anonym (S) skrev 2022-01-12 19:31:54 följande:

    Om du inte vill gå vidare, så vill du alltså agera på dina känslor? Dvs bli tillsammans med någon otillgänglig. Ligga med upptagna män helt enkelt. 

    Jag förstår inte riktigt problemet. Du hinner ju inte utveckla några känslor innan du får reda på hur det ligger till. Så varför så svårt att gå vidare? 


    För det första, vem har sagt att jag attraheras av män ens? Än mindre att jag vill ligga med upptagna män? Och som jag skrev handlar det inte endast om civilstånd, det kan vara allt från etiska skäl, yrkesroller etc etc också.

    Dessutom har det hänt att flera personer aktivt flirtat med mig innan jag fått reda på att de haft partner, så klart man hunnit utveckla några slags känslor då ibland.
  • Wed 12 Jan 2022 19:46
    #10

    Som jag ser det så har dessa personer du attraheras av nån gemensam egenskap som gör att du blir attraherad. Och då en egenskap som gör dom oåtkomlig för dig. Det är den som triggar din attraktion. Omedvetet vet du att du inte kan få dom och det går du igång på av nån anledning.

    Varför du gör så här kan ha många orsaker. Men att bli kär på avstånd i nån man inte kan få är ju ett sätt att skydda sig själv för att slippa bli sårad i en riktig relation alternativt har för dålig självkänsla så man inte tror att nån kan vilja ha en.

Svar på tråden ”Omöjliga” attraktioner