• Wed 12 Jan 2022 20:10
    2610 visningar
    2 svar
    2
    2610

    Överansträngda ögon

    Någon som haft det?

    Vad hade ni för symtom och hur länge höll i sig?

    Tips på vad man kan göra själv? Har googlat men skulle vilja se om det finns mer att göra.

  • Svar på tråden Överansträngda ögon
  • Thu 13 Jan 2022 15:14
    #1

    Jag hade väldigt mycket huvudvärk för några år sedan och gick till optikern för att se om det va synen. Hon sa att det kan vara synen och för att testa det skulle jag gå till apoteket och köpa ett par billiga glasögon med svag styrka som jag skulle använda när jag läste och sånt.

    När jag kom tillbaka till optikern någon månad efter hade min syn blivit sämre på testerna och jag skaffade mig ett par "rediga" glasögon. Jag har inte mycket styrka men jag har inte så mycket huvudvärk längre!

  • KCL
    Thu 13 Jan 2022 15:26
    #2

    Jag hade så länge jag kan minnas problem med överansträngda ögon. Klåda, rinnande ögon, spänningshuvudvärk, ljuskänslig, svårt att fokusera blicken om jag satt nära något. Jag trodde aldrig det hade med synen att göra då enkla synundersökningar inte visade några fel. Men när det blev något värre bokade jag tid för en ordentligt synundersökning för några år sedan och det visade sig att jag är långsynt och behöver glasögon. Efter att jag började bära glasögon har jag knappt några problem längre. 

Svar på tråden Överansträngda ögon