• Wed 12 Jan 2022 22:22
    12225 visningar
    31 svar
    31
    12225

    Spelmissbruk, 24år, Ska man släppa allt till kronofogden?

    Hej, som det står i rubriken så lider jag utav sjukdomen spelmissbrukare.. jag har blancolån, smslån, kreditlån osv.. får ut allt mellan 18-22 i månaden efter skatt men kommer inte få ihop ekonomin längre pga jag är så jävla dum i huvudet som tagit ut varenda krona jag kan från lån osv.. jag funderar om det som är mest värt att bara lämna allt till kronofogden?

    Och JA jag ska ta tag i mitt missbruk, och onödiga/taskiga kommentarer undanbes för detta är verkligen inte kul.

  • Svar på tråden Spelmissbruk, 24år, Ska man släppa allt till kronofogden?
  • Anonym (Gamba­n)
    Thu 13 Jan 2022 00:58
    #21

    Regga dig på gamban på datorer o mobiler... den spärrar allting..jag anvönder den

  • Thu 13 Jan 2022 00:58
    #22
    Anonym (Mamman) skrev 2022-01-13 00:39:53 följande:

    Åå jag förstår...men berätta för henne. Att få reda på läget längre fram istället för nu kommer göra saken värre. Mycket värre

    Det tar knäcken på tilliten.

    Jag förstår att det är jobbigt och pinsamt och du vill bespara henne så mycket som möjligt. Det funkar inte....

    Min man var som du. Det var hemskt att hitta gömmor med fönsterkuvert. Påminnelser jag inte visste om. Han trodde in i det längsta att han skulle kunna fixa allt utan att berätta fle mig. Det gick inte. Vi är inte gifta längre.


    Det är så himla svårt och det tar emot.. ingen som har sjukdomen förstår hur det är..
  • Thu 13 Jan 2022 00:59
    #23
    Anonym (En Mamma) skrev 2022-01-13 00:49:42 följande:

    Berätta för din mamma och be henne hjälpa dig hur du ska lösa detta. Som mamma kan jag säga att vi vill hellre veta och hjälpa än tvärtom. Även om du har lovat tidigare att sluta så är detta en sjukdom du behöver prof. hjälp med att komma ur. Du är ung och det blir tufft ett tag men ju snabbare du får hjälp desto fortare kommer du ur det och mår bättre. Be om hjälp och prata med mamma!


    Har redan lovat henne minst 6-7ggr? orkar inte mer, själva lusten till att leva försvinner
  • Anonym (Mamma­n)
    Thu 13 Jan 2022 01:02
    #24
    duvetrobin skrev 2022-01-13 00:58:56 följande:

    Det är så himla svårt och det tar emot.. ingen som har sjukdomen förstår hur det är..


    Nej det stämmer. Men vi är många som är i din mamma och sambos sist och vi vet hur det är....
  • Thu 13 Jan 2022 16:27
    #25
    Anonym (Mamman) skrev 2022-01-13 01:02:42 följande:

    Nej det stämmer. Men vi är många som är i din mamma och sambos sist och vi vet hur det är....


    Vet påriktigt inte vad jag ska göra, ser verkligen ingen utväg. Orkar inte mer.
  • Anonym (En Mamma)
    Thu 13 Jan 2022 20:46
    #26
    duvetrobin skrev 2022-01-13 00:59:53 följande:
    Har redan lovat henne minst 6-7ggr? orkar inte mer, själva lusten till att leva försvinner
    Men snälla du, jag lovar dig att hon vill att du berättar och ber henne om hjälp. Du behöver inte tvivla på det! Hon har hellre dig i livet än alla pengar i världen. Be henne ta hand om din ekonomi eller om din sambo tar hand om den. Med hjälp så fixar du det här. Det är inget att skämmas för! Om du ser till andra beroenden, hur många tror du inte lovat att det var sista gången. Var inte så hård mot dig själv, det är en sjukdom. 
  • Anonym (Sofi)
    Thu 13 Jan 2022 20:53
    #27
    duvetrobin skrev 2022-01-12 22:22:56 följande:
    Spelmissbruk, 24år, Ska man släppa allt till kronofogden?
    Hej, som det står i rubriken så lider jag utav sjukdomen spelmissbrukare.. jag har blancolån, smslån, kreditlån osv.. får ut allt mellan 18-22 i månaden efter skatt men kommer inte få ihop ekonomin längre pga jag är så jävla dum i huvudet som tagit ut varenda krona jag kan från lån osv.. jag funderar om det som är mest värt att bara lämna allt till kronofogden?

    Och JA jag ska ta tag i mitt missbruk, och onödiga/taskiga kommentarer undanbes för detta är verkligen inte kul.
    Hej, har du kollat om det finns möjlighet att få skuldsanering? Då kan man bli skuldfri efter 5 år. Det är inte kört för dig.

    Alternativet är att låta skulderna gå till utmätning, då kan du kanske eventuellt avbetala dom.
  • me33
    Mon 17 Jan 2022 08:39
    #28

    Givetvis kommer kfm få in dina ärenden till slut men det kan ta sin tid, det ena företaget från det andra har sina vänte-tider innan de ansöker om bf hos kfm mot dig. 
    Förhoppningsvis spelar du aldrig igen. 

  • Anonym (M)
    Wed 9 Mar 2022 02:17
    #29
    duvetrobin skrev 2022-01-13 16:27:39 följande:
    Vet påriktigt inte vad jag ska göra, ser verkligen ingen utväg. Orkar inte mer.
    Utvägen är att söka hjälp! Berätta om de här tankarna för vården! Eller kontakta Gamblers Anonymous eller jourhavande medmänniska! Det finns många alternativ, och det kommer lätta bara att berätta för en människa! Du är ung och bor i Sverige, du har fortfarande möjligheter kvar och det finns så mycket som du inte ser just nu!
  • Mon 18 Apr 2022 09:50
    #30

    Levt själv med en spelmissbrukare och vet vilket jävla helvete det är. Ville bara slänga in tipset om spelstopp.se där du kan trygga upp dig att du inte får spela mer på de större spelsidorna :)

  • Anonym (Sambo­)
    Wed 27 Jul 2022 21:00
    #31

    Hej jag är sambo till en spelmissbrukare. Min sambo har nu varit spelfri i 3 år och om ett år är alla skulder betalda. registrera dig på spelpaus, ring din mamma och kontakta en organisation för spelmissbrukare.

    det vi har gjort är att ta ifrån min sambo allt som har med pengar att göra, inga betalkor ( inte ens debut kort) inget BankID och ingen bankdosa. Under första året hade han heller inte tillgång till dator/ iPad eller annat än gammal modell av telefon där inget internet fanns.

    det är jobbigt för alla inblandade men jag köpte ut honom ur huset och hans föräldrar löste en del av skulderna som han nu betalar av månatligen med lite ränta. 


    för att vi skull hjälpa var kraven att han går på möten 2 gånger i veckan. Och att han har 0 tillgång till pengar. Dvs vi har tagit över ekonomin till 100% och han fick kontanter veckovis. 


     

Svar på tråden Spelmissbruk, 24år, Ska man släppa allt till kronofogden?