• Melii

    Covid under graviditet, hur mådde ni?

    Hej!

    Är det någon som har haft covid under sin graviditet? Hur mådde ni och vad fick ni för symtom, vilka var era första symtom och hur utvecklades de? Hur lång tid efter första symtomen blev ni symtomfria osv.

    Dela med er era erfarenheter.

  • Svar på tråden Covid under graviditet, hur mådde ni?
  • toughshit

    Jag har fått det precis nu.

    Började med huvudvärk i tisdags. Mådde skit igår och sov mest. Slemhosta, huvudvärk, trötthet och illamående.

    Idag mår jag bra, men är lite hes och har lite dov huvudvärk men inget jobbigt


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Anonym (Ellen)
    toughshit skrev 2022-01-13 11:05:54 följande:

    Jag har fått det precis nu.

    Började med huvudvärk i tisdags. Mådde skit igår och sov mest. Slemhosta, huvudvärk, trötthet och illamående.

    Idag mår jag bra, men är lite hes och har lite dov huvudvärk men inget jobbigt


    Krya på dig? Vilken vecka är du i och är du vaccinerad?

    Är själv orolig, är i vecka 26 och inte tagit vaccinet ännu.
  • Drottningen1970

    Det är märkligt att så många gravida låter bli att vaccinera sig när man idag vet att det är så viktigt för att skydda både sig själv och sitt ofödda barn.

  • Anonym (Q)

    Jag fick Covid-19 I vecka 26. Detta var i oktober 2020 så var ovaccinerad. Jag mådde faktiskt helt okej. Lite halsont, lite feber som gick upp och ner (som mest 38.8) och hosta som kom och gick lite hipp som happ. Var hemma i två veckor då febern vägrade ge med sig, ena dagen hade jag ingen feber för att nästa ha. Udda.

    Tappade luktsinnet i 3 månader och när det väl kom tillbaka så kände jag alla konstiga sorters lukter så fick träna luktsinnet igen.

  • Anonym (3-barnsmamma)

    Jag har haft. Började med förkyld, hosta och feber. Sen kom frossa (hemsk) väldigt ont i höfterna, förlorade luktsinnet och hade lite svårt att andas en natt. Dock gick det över efter ca 2 dygn. Hosta och förkylning satt kvar längre.

  • toughshit
    Anonym (Ellen) skrev 2022-01-13 11:12:25 följande:

    Krya på dig? Vilken vecka är du i och är du vaccinerad?

    Är själv orolig, är i vecka 26 och inte tagit vaccinet ännu.


    Jag är vaccinerad med två doser. Fick sms i tisdags att det är dags för dos 3. Min andra dos tog jag i juli, så skyddet har väl avtagit.

    När jag är frisk ska jag boka min tredje dos.

    Jag tycker att du ska vaccinera dig. Min storasyster vaccinerade sig när hon var gravid förra sommaren. Hon födde en fullt frisk och fin liten son.
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • nernu
    Anonym (Ellen) skrev 2022-01-13 11:12:25 följande:

    Krya på dig? Vilken vecka är du i och är du vaccinerad?

    Är själv orolig, är i vecka 26 och inte tagit vaccinet ännu.


    Ja om du har valt att vaccinera dig förstår jag att du är orolig. Gå och gör det direkt.
  • Hercai

    Hosta, snuva, trötthet och fruktansvärd huvudvärk. Tappade också smak och luktsinnet. Alla symtom försvann efter någon vecka, förutom tröttheten som jag tyckte var kvar betydligt längre.

    Var i tredje trimestern och inte vaccinerad.

  • Anonym (Ellen)
    Hercai skrev 2022-01-13 12:31:35 följande:

    Hosta, snuva, trötthet och fruktansvärd huvudvärk. Tappade också smak och luktsinnet. Alla symtom försvann efter någon vecka, förutom tröttheten som jag tyckte var kvar betydligt längre.

    Var i tredje trimestern och inte vaccinerad.


    Hur länge hade du dina besvär som var värst? Det du beskriver är en vanlig förkylning utan komplikationer vilket är skönt att läsa. De flesta gravida utan vaccin beskriver det så som du.
Svar på tråden Covid under graviditet, hur mådde ni?