• Thu 13 Jan 2022 10:54
    30818 visningar
    73 svar
    73
    30818

    Covid under graviditet, hur mådde ni?

    Hej!

    Är det någon som har haft covid under sin graviditet? Hur mådde ni och vad fick ni för symtom, vilka var era första symtom och hur utvecklades de? Hur lång tid efter första symtomen blev ni symtomfria osv.

    Dela med er era erfarenheter.

  • Svar på tråden Covid under graviditet, hur mådde ni?
  • Anonym (marie­)
    Thu 13 Jan 2022 16:30
    #21
    Anonym (Val) skrev 2022-01-13 16:22:48 följande:
    Fast det är väl hennes val att ta vaccinet eller ej. Den som blir drabbad om hon blir sjuk är ju hon själv och hennes ofödde bebis möjligtvis (nu är hon väl vaccinerad och har fått barnet till och med)

    Vad som är mer egoistiskt är väl att man som fullvaccinerad tror sig ha rättigheten att köpa fritt fram trotts att man faktist kan sprida smitta ändå. Det är ju bara att kolla på vad som skedde igår bland våra politiker. Trotts vaccinerade så är det hittills 2 st som har testat positivt för covid.

    Allas val, vaccinerade eller ej för i så fall ifrågasättas. Kanske är en bättre idé att slopa vaccinationspass och införa gratis snabbtester till alla så att man kan testa sig innan man beger sig ut i samhället. Som sagt, spelar ju tydligen ingen roll om man är vaccinerad eller ej, alla smittar
    Precis, väldigt bra skrivet :)
  • Thu 13 Jan 2022 16:33
    #22
    EliS86 skrev 2022-01-13 16:13:13 följande:

    Har covid just nu (sen bara något dygn tillbaka) och är i vecka 36 men har två sprutor sen tidigare. Dock inte hunnit få tredje ännu. Mår okej ändå, håller nere feber med Alvedon och i övrigt är det som en vanlig förkylning. Svettats mycket på natten trots ingen/låg feber, lite tröttare än vanligt, ordentligt snorig och seg hosta.

    Hoppas det ska gå över fort och inte sätta igång förlossningen. Största oron är att behöva föda med restriktionerna..


    Håller tummarna för dig och nu är du nära så jag tror inte att du ska vara orolig. Allt kommer bli bra.

    Hur länge sedan tog du din andra spruta?
  • Thu 13 Jan 2022 16:38
    #23
    Anonym (Val) skrev 2022-01-13 16:22:48 följande:
    Fast det är väl hennes val att ta vaccinet eller ej. Den som blir drabbad om hon blir sjuk är ju hon själv och hennes ofödde bebis möjligtvis (nu är hon väl vaccinerad och har fått barnet till och med)

    Vad som är mer egoistiskt är väl att man som fullvaccinerad tror sig ha rättigheten att köpa fritt fram trotts att man faktist kan sprida smitta ändå. Det är ju bara att kolla på vad som skedde igår bland våra politiker. Trotts vaccinerade så är det hittills 2 st som har testat positivt för covid.

    Allas val, vaccinerade eller ej för i så fall ifrågasättas. Kanske är en bättre idé att slopa vaccinationspass och införa gratis snabbtester till alla så att man kan testa sig innan man beger sig ut i samhället. Som sagt, spelar ju tydligen ingen roll om man är vaccinerad eller ej, alla smittar
    Nu agiterar du som en antivaxxer av rang och blandar högt och lågt, sakligt och fabulerar så att det bara blir geggamojja av alltihop.

    Det är hennes personliga val men det är alla andras rätt att ifrågasätta det då hennes val påverkar ALLA i samhället.

    Snabbtester är svindyra och ska inte betalas av skattebetalarna bara för att det springer lösa egocentriska galenpannor som inte har förmåga att tänka på andra än sig själva. Du som ovaccinerad ska självklart bekosta det helt utan statlig rabatt. Det finns ju orsaker varför länder nu börjar införa extra skatt på ovaccinerade. De är svindyra för samhället och ska självklart stå själva för den extrakostnad som de påtvingar samhället.

    Så nej, gratis snabbtester för att hjärntvättade antivaxxers ska få springa lösa ska vi INTE ha. De gör ett val och får ta konsekvenserna av det och de ska inte få sin galenskap subventionerad av skattebetalarna.
  • Anonym (.)
    Thu 13 Jan 2022 16:40
    #24
    -1
    Anonym (marie) skrev 2022-01-13 16:24:52 följande:
    Haha, tusen tack för din åsikt! Jag slutar svara på sådant mer för tråden handlar om något helt annat, inte om att man ska behöva läxa upp personer som inte är eller var vaccinerade.
    Jag läxar inte upp men jag förstår att någon med en egocentrisk syn tycker att det är att bli uppläxad att få höra att även andra har rättigheter och det kan innebära att man har rätt att ifrågasätta egoismen.
  • Anonym (Val)
    Thu 13 Jan 2022 16:48
    #25
    LadyJane skrev 2022-01-13 16:38:33 följande:

    Nu agiterar du som en antivaxxer av rang och blandar högt och lågt, sakligt och fabulerar så att det bara blir geggamojja av alltihop.

    Det är hennes personliga val men det är alla andras rätt att ifrågasätta det då hennes val påverkar ALLA i samhället.

    Snabbtester är svindyra och ska inte betalas av skattebetalarna bara för att det springer lösa egocentriska galenpannor som inte har förmåga att tänka på andra än sig själva. Du som ovaccinerad ska självklart bekosta det helt utan statlig rabatt. Det finns ju orsaker varför länder nu börjar införa extra skatt på ovaccinerade. De är svindyra för samhället och ska självklart stå själva för den extrakostnad som de påtvingar samhället.

    Så nej, gratis snabbtester för att hjärntvättade antivaxxers ska få springa lösa ska vi INTE ha. De gör ett val och får ta konsekvenserna av det och de ska inte få sin galenskap subventionerad av skattebetalarna.


    Lugna ner dig

    Du behöver inte bli så upprörd pga min åsikt.

    Jag tog 3e sprutan förra veckan och är gravid och jobbar inom vården.

    Jag säger inte att de som är ovaccinerade gör rätt, vad jag säger är att vaccinerade även bör ifrågasättas när man tror att det är fritt fram fastän det är bevisat att även de som har tagit vaccin även smittar.

    Och för att få ner smitta och sjukvårdsbesök så kanske det i längden är billigare att dela ut snabbtest än att införa vaccinpass som tydligen inte fungerar för att samhället i långa loppet ska tillfriskna.

    Galenpannorna i detta fall i min åsikt är alla som inte tar hänsyn till andra, ovaccinerad som vaccinerad .
  • Anonym (.)
    Thu 13 Jan 2022 16:51
    #26
    Anonym (Val) skrev 2022-01-13 16:48:06 följande:
    Lugna ner dig

    Du behöver inte bli så upprörd pga min åsikt.

    Jag tog 3e sprutan förra veckan och är gravid och jobbar inom vården.

    Jag säger inte att de som är ovaccinerade gör rätt, vad jag säger är att vaccinerade även bör ifrågasättas när man tror att det är fritt fram fastän det är bevisat att även de som har tagit vaccin även smittar.

    Och för att få ner smitta och sjukvårdsbesök så kanske det i längden är billigare att dela ut snabbtest än att införa vaccinpass som tydligen inte fungerar för att samhället i långa loppet ska tillfriskna.

    Galenpannorna i detta fall i min åsikt är alla som inte tar hänsyn till andra, ovaccinerad som vaccinerad .
    Lär dig att inte projicera dina känslor på andra. Du måste helt enkelt ta ansvar för dem själv och inte ge andra skulden för det du känner.
    Förstått?

    Eftersom snabbtest är så sjukt dyra så ska inte skattebetalarna stå för det utan det ska var och en göra ur egen ficka. Det är som jag säger en konsekvens av de val man gör.
  • Anonym (Val)
    Thu 13 Jan 2022 17:01
    #27
    Anonym (.) skrev 2022-01-13 16:51:58 följande:

    Lär dig att inte projicera dina känslor på andra. Du måste helt enkelt ta ansvar för dem själv och inte ge andra skulden för det du känner.

    Förstått?

    Eftersom snabbtest är så sjukt dyra så ska inte skattebetalarna stå för det utan det ska var och en göra ur egen ficka. Det är som jag säger en konsekvens av de val man gör.


    Hur projicerar jag mina känslor på andra i ett lugnt tillstånd när det är LadyJane som tydligt är upprörd och kommer med påhopp om att jag skulle ljuga eller påstå?

    Så nej, jag har inte förstått.

    Jag betalar gärna mer skatt för att dela ut ett test som fungerar för att stoppa smitta gällande både ovaccinerade samt vaccinerade än att dras med vaccinpass som uppenbarligen inte visar på om du bär på smitta eller ej. Det visar bara på att du eventuellt inte blir lika sjuk eller behöva påvisa symtom om du har ett pass.

    Jag tror personligen att snabbtest löser saker i samhället snabbare så att smittan kan begränsas mer än att springa med ett papper som inte skyddar andra från att bli smittade.
  • Anonym (marie­)
    Thu 13 Jan 2022 17:11
    #28
    Anonym (Val) skrev 2022-01-13 17:01:54 följande:
    Hur projicerar jag mina känslor på andra i ett lugnt tillstånd när det är LadyJane som tydligt är upprörd och kommer med påhopp om att jag skulle ljuga eller påstå?

    Så nej, jag har inte förstått.

    Jag betalar gärna mer skatt för att dela ut ett test som fungerar för att stoppa smitta gällande både ovaccinerade samt vaccinerade än att dras med vaccinpass som uppenbarligen inte visar på om du bär på smitta eller ej. Det visar bara på att du eventuellt inte blir lika sjuk eller behöva påvisa symtom om du har ett pass.

    Jag tror personligen att snabbtest löser saker i samhället snabbare så att smittan kan begränsas mer än att springa med ett papper som inte skyddar andra från att bli smittade.
    En fråga ang snabbtester. Det är många länder som använder snabbtester för att försöka få vardagen att fungera bättre, bla på skolor osv. Här i Sverige säger man att snabbtester inte är jätte pålitliga, vad tycker du om det då du jobbar inom vården?

    Själv tror jag på snabbtester och har tagit fler och tänker fortsätta med det.
  • Thu 13 Jan 2022 17:11
    #29
    Anonym (Val) skrev 2022-01-13 17:01:54 följande:
    Hur projicerar jag mina känslor på andra i ett lugnt tillstånd när det är LadyJane som tydligt är upprörd och kommer med påhopp om att jag skulle ljuga eller påstå?

    Så nej, jag har inte förstått.

    Jag betalar gärna mer skatt för att dela ut ett test som fungerar för att stoppa smitta gällande både ovaccinerade samt vaccinerade än att dras med vaccinpass som uppenbarligen inte visar på om du bär på smitta eller ej. Det visar bara på att du eventuellt inte blir lika sjuk eller behöva påvisa symtom om du har ett pass.

    Jag tror personligen att snabbtest löser saker i samhället snabbare så att smittan kan begränsas mer än att springa med ett papper som inte skyddar andra från att bli smittade.
    Det är bara en annan form av påhopp, att projicera egna känslor på andra på det sätt du gör. Skärp dig. Att du är upprörd betyder inte att alla runt dig är det.
    Det blir väldigt tragiskt att du inte förstår en sådan enkel sak.

    Man vet att vaccin skyddar effektivt mot smitta. Det stoppar den inte helt men minskar rejält. Det betyder inte att det är som dina lögnaktiga påstående, att vaccin är overksamt ur smittsynpunkt.


  • Anonym (Gravi­d)
    Thu 13 Jan 2022 17:11
    #30
    Anonym (Val) skrev 2022-01-13 17:01:54 följande:

    Hur projicerar jag mina känslor på andra i ett lugnt tillstånd när det är LadyJane som tydligt är upprörd och kommer med påhopp om att jag skulle ljuga eller påstå?

    Så nej, jag har inte förstått.

    Jag betalar gärna mer skatt för att dela ut ett test som fungerar för att stoppa smitta gällande både ovaccinerade samt vaccinerade än att dras med vaccinpass som uppenbarligen inte visar på om du bär på smitta eller ej. Det visar bara på att du eventuellt inte blir lika sjuk eller behöva påvisa symtom om du har ett pass.

    Jag tror personligen att snabbtest löser saker i samhället snabbare så att smittan kan begränsas mer än att springa med ett papper som inte skyddar andra från att bli smittade.


    Det man vill begränsa är ju belastningen på sjukvården och inte nödvändigtvis att folk inte blir förkylda. Och där är det ännu ovaccinerade som löper betydligt större risk att hamna.

    Däremot håller jag med om att vaccinpass inte räcker för att minska spridningen av smitta. Min familj och våra bekanta är alla vaccinerade och har blivit smittade av andra vaccinerade.

    Så att bekosta snabbtest är en fis i rymden jämfört med att sprida smittan och ha folk sjukskriva och vabbandes i all oändlighet.
Svar på tråden Covid under graviditet, hur mådde ni?