• Thu 13 Jan 2022 10:54
    30816 visningar
    73 svar
    73
    30816

    Covid under graviditet, hur mådde ni?

    Hej!

    Är det någon som har haft covid under sin graviditet? Hur mådde ni och vad fick ni för symtom, vilka var era första symtom och hur utvecklades de? Hur lång tid efter första symtomen blev ni symtomfria osv.

    Dela med er era erfarenheter.

  • Svar på tråden Covid under graviditet, hur mådde ni?
  • Anonym (M)
    Fri 14 Jan 2022 01:14
    #41

    Hade det nyligen , är i vecka 36 (35+6) nu och fick det för nästan 2 veckor sen (blev dålig dagen efter nyår).

    Jag har varit snuvig , täppt i näsan , nyst , ont i halsen, kände mig väldigt sjuk och hade huvudvärk första och andra dagen , feber men bara knappt 38 grader första kvällen , hosta som gick över nästan helt efter ca 2 dagar. Hade lite tungt att andas 3-4 dagar efter jag blev sjuk , det är ju redan lite tungt pga att jag är höggravid.. kollade upp det iallafall och det var ingen fara, lungorna lät ok , EKG var normalt och jag hade 98 i syresättning och bara 7 i CRP och ingen feber längre då.

    Samma dag tappade jag smak och lukt helt men det kom tillbaks efter 2-3 dagar.

    Nu är jag fortfarande lite snuvig och täppt i näsan men annars mår jag bra. Så jag fick det som tur är ändå ganska lindrigt.

    Kan ha varit Omicron eftersom jag har nyst och varit snuvig men inte säker?

    Jag är faktiskt inte vaccinerad än, velade fram och tillbaks om jag vågade göra det när jag är gravid och min sambo ville att jag väntar tills efteråt.

    Nu kommer jag ju inte ta vaccinet innan barnet föds eftersom jag precis har varit sjuk.. men jag är inte emot vaccinet , planerar att ta det sen när barnet är fött.

  • Anonym (M)
    Fri 14 Jan 2022 01:15
    #42

    Just det, jag mådde illa första dagarna och kräktes en gång också men har inte varit lös i magen.

  • Anonym (Missf­all)
    Fri 14 Jan 2022 09:25
    #43

    Jag fick corona under första trimestern och blev riktigt dålig. Som en kraftig förkylning och tappade smak/lukt totalt i flera månader. Under sjukdomsperioden fick vi missfall :(

  • Sat 15 Jan 2022 11:44
    #44
    Anonym (Missfall) skrev 2022-01-14 09:25:09 följande:

    Jag fick corona under första trimestern och blev riktigt dålig. Som en kraftig förkylning och tappade smak/lukt totalt i flera månader. Under sjukdomsperioden fick vi missfall :(


    Hej

    Beklagar missfallet. Vilken vecka var detta?

    Har själv covid nu och är i vecka 13.
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 15 Jan 2022 12:03
    #45
    Anonym (Missfall) skrev 2022-01-14 09:25:09 följande:

    Jag fick corona under första trimestern och blev riktigt dålig. Som en kraftig förkylning och tappade smak/lukt totalt i flera månader. Under sjukdomsperioden fick vi missfall :(


    Beklagar verkligen :(
  • Sat 15 Jan 2022 13:20
    #46
    katarina1988 skrev 2022-01-13 16:33:22 följande:

    Håller tummarna för dig och nu är du nära så jag tror inte att du ska vara orolig. Allt kommer bli bra.

    Hur länge sedan tog du din andra spruta?


    Tack snälla du!

    Jag tog min andra spruta i september så får ta tredje som tidigast i februari (efter senaste ändringen till 5 månader) men är beräknad till 8/2 så hade ändå inte hunnit få den innan fl. Mår helt ok nu förutom förkylningssymtom och inget smak- eller luktsinne alls. Borde vara lugnt till onsdag nästa vecka hoppas jag.
  • Anonym (Missf­all)
    Mon 17 Jan 2022 11:21
    #47
    toughshit skrev 2022-01-15 11:44:57 följande:
    Hej

    Beklagar missfallet. Vilken vecka var detta?

    Har själv covid nu och är i vecka 13.
    Detta upptäcktes vid KUB i v 13/14. Barnet hade dött i v 9, när jag hade corona.
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 29 Jan 2022 13:38
    #48

    Någon som nyligen haft covid som är gravid och ovaccinerad? Hur mådde ni ? 

  • Sat 29 Jan 2022 13:57
    #49
    Anonym (Ellen) skrev 2022-01-29 13:38:45 följande:

    Någon som nyligen haft covid som är gravid och ovaccinerad? Hur mådde ni ? 


    Ja jag. Var snorig i 3 dagar men mådde bra hela tiden. Enda nu är att luktsinnet är borta ännu, 10 veckor sedan jag hade covid. 
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 29 Jan 2022 13:59
    #50
    Amanda6747 skrev 2022-01-29 13:57:44 följande:
    Ja jag. Var snorig i 3 dagar men mådde bra hela tiden. Enda nu är att luktsinnet är borta ännu, 10 veckor sedan jag hade covid. 
    Vilken vecka var du då? Skönt att du mår bättre. 
Svar på tråden Covid under graviditet, hur mådde ni?