• Thu 13 Jan 2022 13:21
    3636 visningar
    20 svar
    20
    3636

    Bjuda dejt på havregrynsgröt?

    Hej! Har bjudit hem en kvinna ikväll och har inget gott käk att bjuda på förutom havregrynsgröt med äppelmos! Kontot ekar tomt, så kan inte fixa något lyxigare. Vad säger ni, kan havregrynsgröt funka på en dejt? Hur hade ni reagerat om ni blev bortbjudna på havregrynsgröt?

  • Svar på tråden Bjuda dejt på havregrynsgröt?
  • Thu 13 Jan 2022 13:29
    #1

    Har du bjudit på middag så hon förväntar sig mat? Måste inte vara lyx men te och macka skulle jag inte tycka var konstigt. Havregrynsgröt skulle jag reagera på och ändå gillar jag det. Kan du baka en sockerkaka?

  • Thu 13 Jan 2022 13:31
    #2

    Hade reagerat mer på att kontot är tomt och att du inte har någon annan mat hemma. 

  • Thu 13 Jan 2022 13:33
    #3
    +2

    Var bara ärlig så löser det sig nog.

    Skicka ett mess och säg som det är, du vill jättegärna träffa henne ikväll men skäms lite över att inte kunna bjuda på någon fin middag men hoppas att ni kan ha de mysigt över en skål havregrynsgröt, eftersom du har en begränsad budget just nu.

    Den som inte kan acceptera en sån förklaring klarar man sig bättre utan.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Magica­l
    Thu 13 Jan 2022 13:45
    #4
    +1

    Eftersom jag formligen hatar gröt så hade jag blvit besviken. Bättre då att min dejt hade informerat innan så att jag var förberedd. Då hade jag tagit med mig något som vi tillsammans kunde laga mat på. 

  • Thu 13 Jan 2022 13:51
    #5
    +1

    Jag får kväljningskänslor bara av att tänka på havregrynsgröt så jag hade gått hem igen om jag blivit bjuden på det.

  • Thu 13 Jan 2022 14:11
    #6
    +2

    Det låter som lite dålig framförhållning att bjuda hem någon när du har så ont om mat och pengar, då behöver du nog behålla havregrynsgröten för dig själv också. 

    Handlar inte så mycket om "lyxigt" eller inte, mer att havregrynsgröt dessutom inte är kvällsmat för de flesta. Du skulle till exempel kunna bjuda på en enkel potatis och purjolökssoppa med knäckemacka utan att någon skulle reagera en vanlig vardagskväll (kanske inte någon favorit hos många men vanligt nog att inte någon skulle reagera på), eller te och macka som nämnt ovan. Havregrynsgröt kommer du att behöva förklara, det kommer att stå ut som konstigt. Tomt på kontot dessutom så tidigt som den 13:e kommer också att stå ut, speciellt i kombination med ingen "riktig" mat hemma. 

  • forbid­denfru­it
    Thu 13 Jan 2022 16:26
    #7
    +2

    Hellre havregrynsgröt tillsammans än oxfilé ensam.

  • Thu 13 Jan 2022 16:27
    #8
    -1
    forbiddenfruit skrev 2022-01-13 16:26:02 följande:

    Hellre havregrynsgröt tillsammans än oxfilé ensam.


    Verkligen inte.
  • forbid­denfru­it
    Thu 13 Jan 2022 17:49
    #9
    LadyJane skrev 2022-01-13 16:27:21 följande:

    Verkligen inte.


    Ja smaken är som baken. Jag personligen älskar okonventionella ting så jag hade inte hakat upp mig på havregrynsgröten.
  • Thu 13 Jan 2022 17:54
    #10
    +1
    forbiddenfruit skrev 2022-01-13 17:49:33 följande:
    Ja smaken är som baken. Jag personligen älskar okonventionella ting så jag hade inte hakat upp mig på havregrynsgröten.
    Och jag insåg precis att jag är stockkonservativ med vissa ting.
  • Thu 13 Jan 2022 18:18
    #11
    +1

    Jag har inget intresse att dejta någon som har så dålig ekonomi att personen står utan pengar och mat i kyl/frys den 13 i månaden och så dålig planering att personen bjuder hem mig utan att kunna bjuda på annat än gröt.

    Hur tänkte du när du bjöd hem henne och vad är orsaken till din dåliga ekonomi?

  • Thu 13 Jan 2022 18:18
    #12

    ..dags att så din vildhavre??

  • Thu 13 Jan 2022 19:54
    #13

    Hade inte reagerat om det var någon jag kände väl (allt kan hända i livet och din ekonomiska situation kanske du inte kan förändra precis just nu) men eftersom det är en dejt låter det som att ni kanske precis lärt känna varandra och det tycker jag är lite för tidigt, just med havregrynsgröten. Som någon skrev, att du kanske behöver förklara dig. Något man kanske inte vill så tidigt i en relation. Själva maten bryr jag mig inte särskilt mycket om, hade blivit glad om någon ansträngt sig för min skull. Men du kanske kan avvakta och bjuda hem personen längre fram istället?

  • Thu 13 Jan 2022 20:47
    #14
    +1
    Dexter dot com skrev 2022-01-13 18:18:19 följande:

    Jag har inget intresse att dejta någon som har så dålig ekonomi att personen står utan pengar och mat i kyl/frys den 13 i månaden och så dålig planering att personen bjuder hem mig utan att kunna bjuda på annat än gröt.

    Hur tänkte du när du bjöd hem henne och vad är orsaken till din dåliga ekonomi?


    Samma här, möööööjligen om du är student att du skulle kunna komma undan med detta.

    I övrigt behöver du fokusera på att få ordning på din ekonomi innan du börjar dejta. Det kostar ändå lite att dejta, nån öl där, nån lunch, glass, kaffe eller aktivitet gör man ofta.
  • sextio­talist
    Fri 14 Jan 2022 08:58
    #15
    +1

    Jag avskyr gröt, än mer havregrynsgröt, det får jag inte in i min mun. Så här hade det inte fungerat alls.

  • Fri 14 Jan 2022 09:03
    #16
    potatisfjollan skrev 2022-01-13 13:21:44 följande:
    Bjuda dejt på havregrynsgröt?

    Hej! Har bjudit hem en kvinna ikväll och har inget gott käk att bjuda på förutom havregrynsgröt med äppelmos! Kontot ekar tomt, så kan inte fixa något lyxigare. Vad säger ni, kan havregrynsgröt funka på en dejt? Hur hade ni reagerat om ni blev bortbjudna på havregrynsgröt?


    Va kreativ!

    Spara på äppelmoset och säg att det är "Mindful Eating". Jävligt populärt nu. Du får väl googla på saken så du kan svara på frågor.
  • Fri 14 Jan 2022 09:28
    #17

    Du borde inte ha bjudit hem hon om du inte har något att bjuda på. Jag hoppas detta är en skämt tråd

  • Fri 14 Jan 2022 09:43
    #18

    Nä, det är ingen bra idé att bjuda en dejt på havregrynsgröt och äppelmos.

    Det enda du visar är att du faktiskt inte kan planera din ekonomi, din måltidshållning och att du inte fattar att havregrynsgröt inte är en passande måltid i sammanhanget.

    Det kan definitivt vara bra att ha hyfsade spartanska dejter om man inte riktigt har pengar. Men att bjuda hem någon i mitten av månaden och så tydligt visar att du inte har möjlighet att bry dig mer än så, gör ganska troligt att du missar tjejer som faktiskt inte kräver mycket, men mer än så.

  • Fri 14 Jan 2022 09:59
    #19
    forbiddenfruit skrev 2022-01-13 17:49:33 följande:
    Ja smaken är som baken. Jag personligen älskar okonventionella ting så jag hade inte hakat upp mig på havregrynsgröten.

    Jag hade kanske heller inte brytt mig om särbon fixade gröt i brist på annat hemma, men om en tämligen ny bekantskap bjuder mig på dejt med mat så skulle jag faktiskt reagera på att jag inte får mat utan gröt. 
    Och att vara utan pengar den 13:e så man inte ens kan bjuda på typ korv med makaroner vid en dejt skulle vara en stor varningsflagga för mig.

    Men nu närmar jag mig 50 år och är inte student.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fri 14 Jan 2022 10:29
    #20

    Hur gick daten?

Svar på tråden Bjuda dejt på havregrynsgröt?