• Thu 13 Jan 2022 13:22
    5175 visningar
    42 svar
    42
    5175

    Någon med PCO som är sugen på syskon?

    Hej!

    Någon fler här som har pco och fick hjälp första graviditeten med tex letrozol och har börjat fundera på syskon? De vore kul att följas isåfall :)

    Jag har pco och väldigt oregelbunden mens så fick hjälp av letrozol och ovitrelle med att bli gravid första gången. Fick vår dotter i maj 2021 så hon är 10 månader drygt. Vi tänkte börja försöka i maj men tar ju lite tid med att starta igång med läkarbesök och provera och letrozol osv så tänkte boka tid för det redan i mars/april. Hoppas någon är i liknande sits!

  • Svar på tråden Någon med PCO som är sugen på syskon?
  • Tue 19 Apr 2022 11:32
    #21

    Vad sjukt, jag fick mens idag!!! första mensen efter förlossningen. så behöver inte äta provera som jag fick utskrivet. Dock så var det lite dålig tajmning ändå, synd att den inte kom om typ 2-3 veckor... 

  • Tue 19 Apr 2022 14:47
    #22

    Jag fick positivt(tror jag) ÄL test CD 16 på morgonen(dock tyckte jag det va lite svagare än innan så kan varit negativt, eller på väg att bli negativt) men fick negativt på kvällen CD 16 så ägget släppte nog där på morgonen. 

    Så nu håller vi tummarna på att vi lyckades och får napp denna gång. Är ju nu i CD 20 så invänta mens eller plus  Skrattande

  • Tue 19 Apr 2022 20:54
    #23
    Viccyy skrev 2022-04-19 14:47:10 följande:

    Jag fick positivt(tror jag) ÄL test CD 16 på morgonen(dock tyckte jag det va lite svagare än innan så kan varit negativt, eller på väg att bli negativt) men fick negativt på kvällen CD 16 så ägget släppte nog där på morgonen. 

    Så nu håller vi tummarna på att vi lyckades och får napp denna gång. Är ju nu i CD 20 så invänta mens eller plus  Skrattande


    Okej håller alla tummar!!:) vilket datum blir bim? Hur gammal är ert barn? 
  • Thu 21 Apr 2022 20:53
    #24

    Jag va på VUL igår 5 dagar efter ÄL. Hon kunde se att jag hade ägglossat så nu håller vi tummarna. Kommer inte testa förens BIM. 

    Jag har BIM Onsdag 28 April. Så ska hålla mig 1 vecka till och testa om inte mensen kommer den dagen. 

    Vår son är 2.7 år Skrattande

    Amandkollb hur går det för dig annars? du fick mens?

  • Thu 21 Apr 2022 22:09
    #25
    Viccyy skrev 2022-04-21 20:53:14 följande:

    Jag va på VUL igår 5 dagar efter ÄL. Hon kunde se att jag hade ägglossat så nu håller vi tummarna. Kommer inte testa förens BIM. 

    Jag har BIM Onsdag 28 April. Så ska hålla mig 1 vecka till och testa om inte mensen kommer den dagen. 

    Vår son är 2.7 år Skrattande

    Amandkollb hur går det för dig annars? du fick mens?


    Åh vad härligt att du fick bekräftat äl! Gud så spännnde :) vilket försök är detta? 

    jaf har fått mens den 19 spril så började med letrozol igår faktiskt. Men vi ska dock inte försöka denna omgång för det blir för tidigt :( men äter letrozol för att jag förhoppningsvis ska ägglossa och få mens om en månad ca. 
  • Fri 22 Apr 2022 22:05
    #26

    Detta är andra försöket ???? 

    okej hur gammal är ditt barn? ????

  • Fri 22 Apr 2022 22:05
    #27

    Oj vad många frågetecken! 
    det skulle va smileys Skrattande

  • Fri 22 Apr 2022 22:35
    #28
    Viccyy skrev 2022-04-22 22:05:03 följande:

    Detta är andra försöket ???? 

    okej hur gammal är ditt barn? ????


    Hon är drygt 13 månader:) 

    hut mår du? Känner du av några symtom? 
  • Mon 25 Apr 2022 11:24
    #29
    Laktrisens skrev 2022-04-10 08:34:49 följande:
    ja precis! De känns bra, o skönt att de finns hjälp att få :) förstår, hoppas att ni prickar äl!
    jag hoppas få börja i maj då läkarbesöket är om 2 veckor, så blir lagom till mensen i mitten på maj. men ultraljud ska väl göras först så får hoppas att de ser bra ut o vi kan börja. Förra gången hade jag en cysta så fick vänta typ 4 månader med första kuren :(  så hoppas få börja direkt denna gång, för väntan är jobbig ..!
    hej hur går det för dig? har du varit på läkarbesök ännu? :)
  • Tue 26 Apr 2022 20:51
    #30

    Halloj! 


    va på VUL hon kunde se antydan till att jag ägglossat! 


    Jag är just nu på BIM-2 och gjort test! 


    vill ni hjälpa mig? Tror ni att det är spöstreck? 

Svar på tråden Någon med PCO som är sugen på syskon?