• Thu 13 Jan 2022 13:22
    5177 visningar
    42 svar
    42
    5177

    Någon med PCO som är sugen på syskon?

    Hej!

    Någon fler här som har pco och fick hjälp första graviditeten med tex letrozol och har börjat fundera på syskon? De vore kul att följas isåfall :)

    Jag har pco och väldigt oregelbunden mens så fick hjälp av letrozol och ovitrelle med att bli gravid första gången. Fick vår dotter i maj 2021 så hon är 10 månader drygt. Vi tänkte börja försöka i maj men tar ju lite tid med att starta igång med läkarbesök och provera och letrozol osv så tänkte boka tid för det redan i mars/april. Hoppas någon är i liknande sits!

  • Svar på tråden Någon med PCO som är sugen på syskon?
  • Wed 27 Apr 2022 06:14
    #31
    Viccyy skrev 2022-04-26 20:51:37 följande:

    Halloj! 


    va på VUL hon kunde se antydan till att jag ägglossat! 


    Jag är just nu på BIM-2 och gjort test! 


    vill ni hjälpa mig? Tror ni att det är spöstreck? 


    Men wow nej jag tror inget spökstreck, men skulle nog testat om typ två dagar och sett att det ökat! Grattis :DD
  • Wed 27 Apr 2022 11:45
    #32


    Idag med Clearblue testa tidigt. 
    Kan fortfarande inte tro det så ska testa minst 4 tester till Skrattande
  • Wed 27 Apr 2022 11:49
    #33

    Det är inte ett test där det ska va plus! Detta ska det va 2 streck för positivt 

  • Wed 27 Apr 2022 18:48
    #34


    Okej fick precis svart och vitt att jag är gravid! 


    detta är antingen BIM eller BIM-1 

  • Wed 27 Apr 2022 19:41
    #35
    Viccyy skrev 2022-04-27 18:48:34 följande:


    Okej fick precis svart och vitt att jag är gravid! 


    detta är antingen BIM eller BIM-1 


    så kul alltså tusen grattis :D kul att ni lyckades på andra försöket bara! När blir bf? I februari va? 


    har du några symtom? 

  • Wed 27 Apr 2022 20:02
    #36

    Tack så mycket!


    Ja jag är i chock kan typ inte tro det.
    Men något som jag märkte skillnad över denna Äl mot förra va att det gjorde ont under sex, kändes som att han kom åt livmodertappen. Och eftersom jag är som jag är så började jag googla, då kom det fram att många som haft ÄL och sedan blivit gravida har haft ont just då för att livmodertappen åkt ner typ för att möta spermierna haha då kan mannen komma åt och det gör jävligt ont. 

    Jag hade aldrig testat såhär tidigt om det inte va för att jag känt lite stickningar och smärta i bröst och nedre del av magen, trötthet och magkänsla. 

    I veckan grät jag och jag va helt säker på att jag skulle få mens för att jag fick menssmärtor.
    Men vet också att förra graviditeten hade jag grov molande värk i början.

    Vill gärna fortfarande följa din resa!!

    Vilken CD är du i nu?

  • Thu 28 Apr 2022 16:06
    #37
    Viccyy skrev 2022-04-27 20:02:28 följande:

    Tack så mycket!


    Ja jag är i chock kan typ inte tro det.
    Men något som jag märkte skillnad över denna Äl mot förra va att det gjorde ont under sex, kändes som att han kom åt livmodertappen. Och eftersom jag är som jag är så började jag googla, då kom det fram att många som haft ÄL och sedan blivit gravida har haft ont just då för att livmodertappen åkt ner typ för att möta spermierna haha då kan mannen komma åt och det gör jävligt ont. 

    Jag hade aldrig testat såhär tidigt om det inte va för att jag känt lite stickningar och smärta i bröst och nedre del av magen, trötthet och magkänsla. 

    I veckan grät jag och jag va helt säker på att jag skulle få mens för att jag fick menssmärtor.
    Men vet också att förra graviditeten hade jag grov molande värk i början.

    Vill gärna fortfarande följa din resa!!

    Vilken CD är du i nu?


    förstår det!! kom ihåg att jag också var så chockad när jag plussade, så förstår verkligen känslan! okej vad intressant! så himla roligt, hur berättade du för din sambo? :)

    nu är jag på CD10, förhoppningsvis får jag ÄL nästa vecka någon gång och mens slutet på maj. men känns så långt borta så har inte börjat räkna ned ännu haha. har iaf börjat tempa igen så ska försöka hålla koll där när jag fått ägglossning. 
  • Thu 28 Apr 2022 19:33
    #38

    Han har varit med på allt så han visste att jag skulle testa. Men han vågade inte tro det så han blev väldigt glad. Dock är det så tidigt så han verkar inte vilja vara för glad ännu. 

    Åt du letrozol denna gång? 

  • Fri 29 Apr 2022 20:05
    #39
    Viccyy skrev 2022-04-28 19:33:56 följande:

    Han har varit med på allt så han visste att jag skulle testa. Men han vågade inte tro det så han blev väldigt glad. Dock är det så tidigt så han verkar inte vilja vara för glad ännu. 

    Åt du letrozol denna gång? 


    Okej tar säkert ett tag att smälta det! Hur känns det nu? kommer du fortsätta testa? 


    ja precis jag tog dubbeldos men vi ska ju inte förslka denna cykel, åt letrozol bara för att med större sannolikhet få ägglossning och mens. Annars kanske jag fått nästa ägglossning förens typ 3 mån och det vill jag inte! 

  • Sat 30 Apr 2022 21:31
    #40
    amandakollb skrev 2022-04-29 20:05:38 följande:

    Okej tar säkert ett tag att smälta det! Hur känns det nu? kommer du fortsätta testa? 


    ja precis jag tog dubbeldos men vi ska ju inte förslka denna cykel, åt letrozol bara för att med större sannolikhet få ägglossning och mens. Annars kanske jag fått nästa ägglossning förens typ 3 mån och det vill jag inte! 


    Nä vet inte! Kanske tar 1 test till som visar veckor sen! 
    men ska nog avvakta någon vecka! 


    okej ja juste det är kanske smart Glad

  • Sat 30 Apr 2022 21:32
    #41
    amandakollb skrev 2022-04-29 20:05:38 följande:

    Okej tar säkert ett tag att smälta det! Hur känns det nu? kommer du fortsätta testa? 


    ja precis jag tog dubbeldos men vi ska ju inte förslka denna cykel, åt letrozol bara för att med större sannolikhet få ägglossning och mens. Annars kanske jag fått nästa ägglossning förens typ 3 mån och det vill jag inte! 




    har dock testat många tester haha

  • Tue 3 May 2022 15:54
    #42
    Viccyy skrev 2022-04-30 21:31:21 följande:

    Nä vet inte! Kanske tar 1 test till som visar veckor sen! 
    men ska nog avvakta någon vecka! 


    okej ja juste det är kanske smart Glad


    hahah jag testade också flera gånger i min förra graviditet, man vill ju se den där stegringen.. stort grattis igen!! :)
Svar på tråden Någon med PCO som är sugen på syskon?