• Anonym (vad ska jag göra)
    Thu 13 Jan 2022 19:54
    1154 visningar
    9 svar
    9
    1154

    En man utan kombinationer

    Hej!

    Jag är 24 år gammal, färdigutbildad i ett yrke med bra lön osv. En utbildning som tog mig 4 år. Jag har alltid varit ambitiös, satt upp mål och strävat efter dem. Allt från körkort, till bostad, till utbildning etc. för att säkra min framtid.

    kärleksmässigt har jag haft mer otur, har alltid hamnar i destruktiva förhållanden där jag blivit nedtryckt och fysiskt/psykiskt misshandlad. Detta är något jag jobbat på i ca 1 år med samtal hos en psykoterapeut. Idag är jag med en helt fantastisk kille. Han är så fin mot mig, och vårt förhållande är allt jag någonsin velat ha.

    MEN? min kille är HELT tvärtemot mig. Han har inga mål i livet, var arbetslös när jag träffade han men hittade ett jobb i början av vår relation. Dock otroligt lågbetalt. Han bryr sig inte om att spara pengar för att köpa lägenhet. Han är i kronofogden och inkasso. Han är odriven och oambitiös och nöjer sig mycket som det är. Han lever även endast i nuet.

    Jag älskar den här killen, jag älskar allt han gör för mig! Men jag tvekar, och har gjort det nu i 2 månader, om detta kommer hålla i längden. Jag känner mig jobbig som pushar honom, sätter press på honom och nästan stressar fram att saker och ting ska ske snart (ex. att han söker nytt jobb för att inte vara nollad efter halva månaden).

    Han är verkligen min dröm man personlighetsmässigt men jag får panik av hur olik han är mig.. Jag tror att jag aldrig kommer hitta någon som matchar mig så mycket i att ge mig det jag vill ha. Därav är jag så kluven i om jag bara ska släppa på mitt kontrollbehov, leva i stunden och leva efter att allt löser sig, så som han gör. Eller om jag kanske borde låta han gå..

  • Svar på tråden En man utan kombinationer
  • Anonym (vad ska jag göra) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 19:55
    #1

    Det ska självklart stå ?en man utan ambitioner? i rubriken.

  • Anonym (Elin)
    Thu 13 Jan 2022 19:59
    #2

    Fast det där låter ju inte som att han är din drömkille, ni verkar ju vara på helt olika plan i livet. Har man skulder hos kronofogden är det ganska allvarligt. Man har ganska många chanser på sig att betala innan det hamnar där.

    Och du kan inte förändra en annan människa, det behöver komma från honom själv. Det låter inte alls som att du är nöjd med er relation eller som att ni delar samma värderingar i livet eller gällande er framtid. Bara för att någon har en fin personlighet betyder det inte att det andra inte spelar någon roll.

  • Anonym (P)
    Thu 13 Jan 2022 20:00
    #3

    Jag tycker du ska låta honom gå. Ni har varit tillsammans i två månader och du försöker redan ändra på honom. Jag tror det är bilden du har av honom som du älskar, dvs bilden av hur han ska vara när du ändrat om honom.

  • Thu 13 Jan 2022 20:01
    #4

    Det är ganska mycket du uppenbarligen vill ändra hos den perfekta mannen du är ihop med ...

  • Anonym (L)
    Thu 13 Jan 2022 20:20
    #5

    Acceptera honom för den han är eller gör slut.

  • Thu 13 Jan 2022 20:58
    #6
    Anonym (vad ska jag göra) skrev 2022-01-13 19:54:22 följande:
    En man utan kombinationer
    Hej!

    Jag är 24 år gammal, färdigutbildad i ett yrke med bra lön osv. En utbildning som tog mig 4 år. Jag har alltid varit ambitiös, satt upp mål och strävat efter dem. Allt från körkort, till bostad, till utbildning etc. för att säkra min framtid.

    kärleksmässigt har jag haft mer otur, har alltid hamnar i destruktiva förhållanden där jag blivit nedtryckt och fysiskt/psykiskt misshandlad. Detta är något jag jobbat på i ca 1 år med samtal hos en psykoterapeut. Idag är jag med en helt fantastisk kille. Han är så fin mot mig, och vårt förhållande är allt jag någonsin velat ha.

    MEN? min kille är HELT tvärtemot mig. Han har inga mål i livet, var arbetslös när jag träffade han men hittade ett jobb i början av vår relation. Dock otroligt lågbetalt. Han bryr sig inte om att spara pengar för att köpa lägenhet. Han är i kronofogden och inkasso. Han är odriven och oambitiös och nöjer sig mycket som det är. Han lever även endast i nuet.

    Jag älskar den här killen, jag älskar allt han gör för mig! Men jag tvekar, och har gjort det nu i 2 månader, om detta kommer hålla i längden. Jag känner mig jobbig som pushar honom, sätter press på honom och nästan stressar fram att saker och ting ska ske snart (ex. att han söker nytt jobb för att inte vara nollad efter halva månaden).

    Han är verkligen min dröm man personlighetsmässigt men jag får panik av hur olik han är mig.. Jag tror att jag aldrig kommer hitta någon som matchar mig så mycket i att ge mig det jag vill ha. Därav är jag så kluven i om jag bara ska släppa på mitt kontrollbehov, leva i stunden och leva efter att allt löser sig, så som han gör. Eller om jag kanske borde låta han gå..
    Tvivel efter såhär kort tid och med hans ja vad ska man säga beteende så kommer det aldrig funka. Han sitter hos kf och är helt utan ambitioner och du helt tvärt om det går inte ihop. Att ha ungefär samma tankesätt gällande ekonomi är något av det viktigaste för att ett förhållande ska lyckas.
  • Anonym (Sprin­g)
    Thu 13 Jan 2022 21:01
    #7

    Akta dig. Att ha kronofogden efter sig säger ganska mycket om en människa. Hur tänker du att det ska bli om ni vill bo tillsammans? Nä, det där är en stor stor varningsflagga.

  • Anonym (...)
    Thu 13 Jan 2022 21:52
    #8

    Låter mer som en mardrömsman än en drömman. Dumpa och skaffa någon vettig istället. Du är ju ung. Det måste finnas massor med män som passar bättre för dig.

  • Sat 15 Jan 2022 12:45
    #9

    Hur länge tror du att kärleken räcker när du redan nu retar dig på hela hans person.
    Acceptera att han inte är din drömprins och sök efter något som passar dig bättre.

Svar på tråden En man utan kombinationer