• Anonym (Tråds­tartar­e1)
    Thu 13 Jan 2022 20:50
    3664 visningar
    27 svar
    -1
    27
    3664

    Kollega

    Hej! Det har precis börjat en ny kollega på mitt jobb. Vi har bara arbetat tillsammans några pass.

    Första och andra gången vi arbetade tillsammans så var han väldigt trevlig mot mig. Jag tänkte först att han bara ville vara trevlig i och med att han är ny osv.

    Men efter ett tag tyckte jag att det kändes lite överdrivet. Han höll med i allt vad jag sa, typ oavsett vad jag sa. Han kändes väldigt insmickrande. Han erbjöd sig t om att göra ett nytt schemaförslag för min skull, även om han själv var nöjd med schemat.

    Han gick med mig överallt och vi pratade typ oavbrutet hela passet som varade 5 timmar. Han pratade inte mycket med de andra två kollegorna utan med mig mest.

    Dagen efter så var han också väldigt trevlig. Han skojade mycket och kändes lite flörtig. Han skröt ganska mycket om sig själv också.

    Sedan tredje gången vi arbetade tillsammans så möttes vi väldigt kort (eftersom jag skulle gå hem då). Men då undvek han mig mycket, var ganska kort i sitt bemötande och väldigt korrekt. Jag förstår inte alls varför det blev så här. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kollega
  • Anonym (Eh)
    Thu 13 Jan 2022 20:53
    #1

    Hur agerade du under de två första passen? Svårt att svara när man bara vet vad han gjorde.

  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 20:56
    #2

    Jag var trevlig och "normal". Jag pratade med honom och svarade på hans frågor. Han är ju ny så jag ville få honom att känna sig välkommen och visa honom hur allt fungerar på arbetsplatsen.

    Det är svårt att veta hur han uppfattade mitt beteende. Men jag var ju trevlig mot honom.

  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 21:22
    #3

    En svår fråga att svara på, antar jag. Men jag kände bara att det var så konstigt att han plötsligt ändrade sitt beteende så mycket. Jag förstod inte varför.

  • Anonym (w)
    Thu 13 Jan 2022 21:28
    #4

    Känns enormt överanalyserande. Ni möttes kort, han kan ha haft annat i tankarna.


    Vill du ligga med honom?

  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 21:31
    #5
    Anonym (w) skrev 2022-01-13 21:28:10 följande:

    Känns enormt överanalyserande. Ni möttes kort, han kan ha haft annat i tankarna.


    Vill du ligga med honom?


    Nej. Varför frågar du det?

    Varför är det överanalyserande?
  • Anonym (w)
    Thu 13 Jan 2022 21:34
    #6
    Anonym (Trådstartare1) skrev 2022-01-13 21:31:44 följande:
    Nej. Varför frågar du det?

    Varför är det överanalyserande?
    För det som jag just skrev.... Ni möttes kort. Du skriver ett halvlångt inlägg om att han var lite annorlunda just den gången.
  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 21:36
    #7
    Anonym (w) skrev 2022-01-13 21:34:08 följande:
    För det som jag just skrev.... Ni möttes kort. Du skriver ett halvlångt inlägg om att han var lite annorlunda just den gången.
    ok....
  • Anonym (w)
    Thu 13 Jan 2022 21:40
    #9
    Anonym (Trådstartare1) skrev 2022-01-13 21:36:37 följande:
    ok....

    Analysering var tydligen inte trådens mening då


    Ska vi gissa på någon form av psykopat, dödligt sjuk eller helt enkelt att han bara var lite off av orsaker som inte går att gissa för utomstående

  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 21:42
    #10
    Anonym (w) skrev 2022-01-13 21:40:14 följande:

    Analysering var tydligen inte trådens mening då


    Ska vi gissa på någon form av psykopat, dödligt sjuk eller helt enkelt att han bara var lite off av orsaker som inte går att gissa för utomstående


    Du känns verkligen otrevlig... var tyst om du inte kan vara lite snällare.
  • Anonym (w)
    Thu 13 Jan 2022 21:45
    #12
    Anonym (Trådstartare1) skrev 2022-01-13 21:42:35 följande:
    Du känns verkligen otrevlig... var tyst om du inte kan vara lite snällare.

    Inte ett dugg men gör du en tråd där frågeställningen är omöjlig... Så jag gissade. Det finns ingen mening att andra ska analysera något som inte går och som inte spelar någon roll.


     


    Men förstår nu så

Svar på tråden Kollega