• Anonym (Hjälp­)
    Fri 14 Jan 2022 04:28
    5277 visningar
    34 svar
    34
    5277

    Behöver råd angående underkläder

    Jag har en relativt ny relation med en kille, ca 1 år. Det mesta är bra osv. Jag är däremot hans första seriösa relation och han har inte supermycket erfarenhet sedan tidigare, vi är inte purunga heller. Så han har ju spenderat en del tid i porrens värld. En värld som jag är väldigt kritisk inställd till pga kvinnosyn osv.

    Nu till mitt problem. Han tänder i princip bara på string. Jag gillar verkligen inte det, tycker det är obekvämt. MEN jag har köpt på mig en del som jag gar på mig några gånger i veckan för att göra honom glad. Annars föredrar jag brazilian, dvs halvstring och jag har många fina sådana, inga mormors trosor. Men varje gång jag har på mig dem så drar han alltid in så de blir till string när det vankas mys. Det känns som han inte tänder på mig alls på samma sätt när jag har på mig andra trosor än string. Och fine att string är bäst, men blir ledsen att han inte kan uppskatta andra trosor heller, de jag faktiskt känner mig sexigast i. Speciellt när jag sagt att jag inte är helt bekväm med string heller, men ändå kompromissar. Nu vill han även att jag ska köpa string med öppen gren, och det gör mig så jävla obekväm. Känns verkligen som ett porrskadat beteende. Jag vill verkligen inte ha såna på mig, det är säkert överdrivet från min sida, men det handlar om var jag drar min gräns. Men jag vet inte vad jag ska göra, jag vill att han ska vara kåtast på mig, inte mina string. Fattar att det är en extra krydda men det känns mer som att de är så jävla viktiga för hans kåthet :( så vad ska jag göra? Ska jag tagga ner och köpa såna med öppen gren eller stå på mig?

  • Svar på tråden Behöver råd angående underkläder
  • Fri 14 Jan 2022 12:45
    #11
    +2

    Instämmer med övriga. Din kropp, du väljer trosor.

  • Anonym (Thank­sgivin­g)
    Fri 14 Jan 2022 12:49
    #12

    Jag tycker att du ska ha på dig dom trosorna som du själv vill ha.
    Han ska vara glad och tacksam över att han ens "har dig".
    För helvete.

  • Anonym (Bengt­)
    Fri 14 Jan 2022 14:17
    #13

    Har försökt få min fru att köpa sexigare underkläder, men hon trivs bäst i rejäla bomullstrosor. Möjligen en liten, liten syndig spetskant allra överst.

    Men jag älskar henne ändå. 

  • Anonym (E)
    Fri 14 Jan 2022 14:22
    #14

    Ska jag ha på ett par trosor hela dagen eller bara några h ska de vara bekväma. Skulle inte ens anpassa mig några dagar i veckan utan enbart sätta på mig ibland. Att hela tiden ha något som skaver eller är obekvämt är fan inte kul


    han får ligga
    ska han hålla på såhär så ryt ifrån rejält

  • Anonym (Ph)
    Fri 14 Jan 2022 14:34
    #15
    +1

    Kan man inte med folk med fetisher så ska man inte ha relationer med dem. Om ens självkänsla påverkas negativt att att ens partner har en stark dragning till ett visst plagg exempelvis så är det oerhört svårt att inte fara illa i den relationen. Jag kommer aldrig igen ge mig in i en relation med en man med en fetisch.

  • Anonym (,)
    Fri 14 Jan 2022 14:42
    #16
    Anonym (Bengt) skrev 2022-01-14 14:17:44 följande:

    Har försökt få min fru att köpa sexigare underkläder, men hon trivs bäst i rejäla bomullstrosor. Möjligen en liten, liten syndig spetskant allra överst.

    Men jag älskar henne ändå. 


    Om män bara visste hur obekväma s.k. sexiga underkläder är...skaver, kliar, svårt att tänka på nåt annat än hur obekväma de är. Blir inte ett dugg sugen på sex, vill mest bara få av de obekväma underkläderna. Vad är då poängen kan man undra
  • Anonym (111)
    Fri 14 Jan 2022 14:43
    #17

    Det låter som om du försöker vara honom till lags. Jag menar visst, man kan kompromissa och ett par string är väl inte hela världen. Men det där du säger att han gör dina andra trosor som till string och petar in dem, det är fan inte ok! 
    Just att det inte är bekvämt, är helt min inställning också så jag har inte string. Kör hellre naket i så fall. 

    Just sättet han verkar göra det på är i min värld inte helt ok. Du är schysst som försök vara tillmötesgående men det är så tydligt på din text att du inte är tillfreds.

    Ta ett allvarligt snack med honom. ÄR det själva strängen som är viktigast eller är det DU som person?  KAN han inte tända på dig utan string så är något fel i hans hjärna tror jag. Då behöver han hjälp att tänka nytt. 

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Fri 14 Jan 2022 15:54
    #18

    Tack för era svar! Uppskattar era synpunkter.

    Pratade med honom om det precis, och det gick väl inte jättebra. Jag har svårt att veta om jag överreagerar med, för jag har en tendens att se det värsta i allt (katastroftänk). Han menar på att han inte kan hjälpa vad han tycker är sexigast och att jag överreagerar. Han har aldrig sagt att jag är ful när jag haft på mig något annat än string. Men jag tror inte han fattade min poäng, att det är ok att han tycker string är supersexigt, men jag vill att han ska finna mig supersexig när jag inte har det, dvs att ett plagg ska inte definiera min sexighet. Men när jag sa det sa han " hör du inte själv hur du låter?" Så jag vet inte längre.

  • Anonym (J)
    Fri 14 Jan 2022 15:57
    #19

    Drar in trosorna mellan skinkorna?? Hahaha!! Vilken mupp!

  • Fri 14 Jan 2022 15:58
    #20

    Det kan ju vara så att han är så kallat porrskadad. Men hans kärlek till string kan också vara en fetisch. Och det har inte mycket med porr eller medvetna val att göra.
    Jag tycker du bör ha de trosor du vill till vardags. Men när det vankas mys, så om du vill, gör din partner kåt med hjälp av ett par string. Är ju inte konstigare än andra attribut många gillar vid sex.
    Men kan också vara viktigt med kommunikation, för om han är fetischist så kan det påverka ert sexliv då det finns en objektifiering som du kan känna dig exkluderad från.

Svar på tråden Behöver råd angående underkläder