• Anonym (Hjälp­)
    Fri 14 Jan 2022 04:28
    5265 visningar
    34 svar
    34
    5265

    Behöver råd angående underkläder

    Jag har en relativt ny relation med en kille, ca 1 år. Det mesta är bra osv. Jag är däremot hans första seriösa relation och han har inte supermycket erfarenhet sedan tidigare, vi är inte purunga heller. Så han har ju spenderat en del tid i porrens värld. En värld som jag är väldigt kritisk inställd till pga kvinnosyn osv.

    Nu till mitt problem. Han tänder i princip bara på string. Jag gillar verkligen inte det, tycker det är obekvämt. MEN jag har köpt på mig en del som jag gar på mig några gånger i veckan för att göra honom glad. Annars föredrar jag brazilian, dvs halvstring och jag har många fina sådana, inga mormors trosor. Men varje gång jag har på mig dem så drar han alltid in så de blir till string när det vankas mys. Det känns som han inte tänder på mig alls på samma sätt när jag har på mig andra trosor än string. Och fine att string är bäst, men blir ledsen att han inte kan uppskatta andra trosor heller, de jag faktiskt känner mig sexigast i. Speciellt när jag sagt att jag inte är helt bekväm med string heller, men ändå kompromissar. Nu vill han även att jag ska köpa string med öppen gren, och det gör mig så jävla obekväm. Känns verkligen som ett porrskadat beteende. Jag vill verkligen inte ha såna på mig, det är säkert överdrivet från min sida, men det handlar om var jag drar min gräns. Men jag vet inte vad jag ska göra, jag vill att han ska vara kåtast på mig, inte mina string. Fattar att det är en extra krydda men det känns mer som att de är så jävla viktiga för hans kåthet :( så vad ska jag göra? Ska jag tagga ner och köpa såna med öppen gren eller stå på mig?

  • Svar på tråden Behöver råd angående underkläder
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 14 Jan 2022 15:59
    #21

    Men det verkar ju inte spela någon roll vad folk än säger?

    Jag tror du har större problem än stringtrosan. Ditt egenvärde och självkänsla. Ingen människa ska någonsin få dig att vara den till lags. Kompromiss är en sak men det där din kille håller på med är på en helt annan nivå.

    Om du inte kan se det så kan vi inte hjälpa dig, oavsett vad vi skriver.

  • Anonym (111)
    Fri 14 Jan 2022 17:16
    #22
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-01-14 15:54:30 följande:

    Tack för era svar! Uppskattar era synpunkter.

    Pratade med honom om det precis, och det gick väl inte jättebra. Jag har svårt att veta om jag överreagerar med, för jag har en tendens att se det värsta i allt (katastroftänk). Han menar på att han inte kan hjälpa vad han tycker är sexigast och att jag överreagerar. Han har aldrig sagt att jag är ful när jag haft på mig något annat än string. Men jag tror inte han fattade min poäng, att det är ok att han tycker string är supersexigt, men jag vill att han ska finna mig supersexig när jag inte har det, dvs att ett plagg ska inte definiera min sexighet. Men när jag sa det sa han " hör du inte själv hur du låter?" Så jag vet inte längre.


    Ge dig inte. Sluta ha string från och med nu, se vad han tycker om sexet då. Då får ni något att prata om, om det visar sig att han saknar stringen. 
  • Anonym (,)
    Fri 14 Jan 2022 19:59
    #23

    Skulle haft väldigt svårt för en kille med en fixering vid ett visst plagg eller dyl. Sex blir ju så kopplat till det då. Inte liksom nu tar vi varandra på köksbordet, utan det måste till förberedelser. Sen känns det ju också som att plagget skulle kunna sitta på vem som helst, om det är plagget i sig.

    Är väl en fördel om man båda har fetisch för samma grej då.

  • Fri 14 Jan 2022 21:07
    #24
    Anonym (,) skrev 2022-01-14 19:59:06 följande:

    Skulle haft väldigt svårt för en kille med en fixering vid ett visst plagg eller dyl. Sex blir ju så kopplat till det då. Inte liksom nu tar vi varandra på köksbordet, utan det måste till förberedelser. Sen känns det ju också som att plagget skulle kunna sitta på vem som helst, om det är plagget i sig.

    Är väl en fördel om man båda har fetisch för samma grej då.


    Man måste  inte ha samma fetisch för att kunna ha utbyte av det. Men man måste veta det ÄR en fetisch och sedan se möjligheterna med den.
  • Anonym (,)
    Fri 14 Jan 2022 21:13
    #25
    Tukt skrev 2022-01-14 21:07:05 följande:

    Man måste  inte ha samma fetisch för att kunna ha utbyte av det. Men man måste veta det ÄR en fetisch och sedan se möjligheterna med den.


    Men vari ligger utbytet om man själv inte gillar säg stringtrosor? Är väl snarare att man gör det för att göra sin partner glad, lite som att ge nån ett långt blowjob, men det är inte samma sak som att gilla stringtrosegrejen.

    Hur som. Nu frångår vi ämnet lite.
  • Fri 14 Jan 2022 21:20
    #26

    Tyvärr har han tränats på att tända på de attribut som visas i porren, det är inte alls ovanligt att killar som sett mycket porr inte längre kan bli kåta av det normala - att ha en naken kvinna framför sig!

    Det räcker inte för den porrskadade oskulden för han har sett så mycket helrakad fitta, kuksugande glosögon som chokar på penisar i närbild och poserande tjejer med jättetuttar i högklackat och string så han är helt mentalt och fysiskt avdomnad! Hans egen fantasi räcker inte till längre och han nöjer sig inte med den verkliga fysiska kvinnan han har framför sig - det kåtar upp en riktig man men inte den porrskadade losern.

    Fråga honom vad han föredrar - att ha dig i verkligheten, med din kropp och dina granny-trosor om det nu ska vara så - eller att leva kvar som incel i sin porrfantasi där han kan välja precis vilken film och vilken porrskådis han vill runka till ikväll.

  • Fri 14 Jan 2022 21:36
    #27
    Anonym (,) skrev 2022-01-14 21:13:10 följande:
    Men vari ligger utbytet om man själv inte gillar säg stringtrosor? Är väl snarare att man gör det för att göra sin partner glad, lite som att ge nån ett långt blowjob, men det är inte samma sak som att gilla stringtrosegrejen.

    Hur som. Nu frångår vi ämnet lite.
    Svårt säga om vi frångår ämnet då vi inte säkert vet om det hela är en fixering, en "porrskada" eller en fetisch. 
    Men om man vet att det är det sistnämnda så tänker i alla fall jag att det borde vara enklare för TS att acceptera, utifrån det hon skriver.
    Och vet man vad det är, så går det säkert hitta saker som gör sexet lite enklare...
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Sat 15 Jan 2022 02:16
    #28

    Han säger själv att det är en fetish. Jag är ok med det. Jag använder ju string just av den anledningen. Men jag känner mig sårad att jag vet att han inte tänder på mig på samma sätt i min renaste form, dvs naken. Jag kanske bara överreagerar, men det blir så opersonligt på något sätt när det blir en sådan fokus på stringen. Jag vet för ett tag sedan då jag hade mens, då har jag alltid lite större trosor. Så i slutet på den veckan sa han "jag längtar till du kan ha sexiga underkläder igen". Tog illa vid mig faktiskt, inget man vill höra när man redan känner sig ofräsch med mens. I ett sådant läge när jag redan är nere pga alla hormoner så hade min dröm istället vara att höra att jag är vacker oavsett. (Och jag menar såklart att man i övrigt tar hand om sitt yttre och inre vilket jag gör till stor del). 

  • Sat 15 Jan 2022 06:37
    #29

    Klart du ska ha dom trasorna du känner dig bekväm i. Jag tycker att din kille är korkad som inte uppskattar den kvinnlighet du har. Stå upp för dig själv och vägra sex så ska du nog få se på annat i slutänden. Eller skaffa en ny pojkvän som uppskattar dig för den du är.

  • Anonym (Herre­gud)
    Sat 15 Jan 2022 07:09
    #30
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-01-14 15:54:30 följande:

    Tack för era svar! Uppskattar era synpunkter.

    Pratade med honom om det precis, och det gick väl inte jättebra. Jag har svårt att veta om jag överreagerar med, för jag har en tendens att se det värsta i allt (katastroftänk). Han menar på att han inte kan hjälpa vad han tycker är sexigast och att jag överreagerar. Han har aldrig sagt att jag är ful när jag haft på mig något annat än string. Men jag tror inte han fattade min poäng, att det är ok att han tycker string är supersexigt, men jag vill att han ska finna mig supersexig när jag inte har det, dvs att ett plagg ska inte definiera min sexighet. Men när jag sa det sa han " hör du inte själv hur du låter?" Så jag vet inte längre.


    Jösses, låter verkligen som mitt ex! 31-åring man som hade källaren full med bilder på nakna tjejer, PÅ väggarna :)
  • Anonym (111)
    Sat 15 Jan 2022 07:11
    #31
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-01-15 02:16:04 följande:

    Han säger själv att det är en fetish. Jag är ok med det. Jag använder ju string just av den anledningen. Men jag känner mig sårad att jag vet att han inte tänder på mig på samma sätt i min renaste form, dvs naken. Jag kanske bara överreagerar, men det blir så opersonligt på något sätt när det blir en sådan fokus på stringen. Jag vet för ett tag sedan då jag hade mens, då har jag alltid lite större trosor. Så i slutet på den veckan sa han "jag längtar till du kan ha sexiga underkläder igen". Tog illa vid mig faktiskt, inget man vill höra när man redan känner sig ofräsch med mens. I ett sådant läge när jag redan är nere pga alla hormoner så hade min dröm istället vara att höra att jag är vacker oavsett. (Och jag menar såklart att man i övrigt tar hand om sitt yttre och inre vilket jag gör till stor del). 


    Det här kan bli ett riktigt stort problem för er om ni inte lyckas hitta en bra väg nu. för nu ha ni pratat om det, ni tycker olika och nu kommer det vara en "grej". 
    Visst kan man klär upp sig för sin käre, emellanåt men jag tycker ff det där du skrev om att han klämmer in trosorna i rumpan på dig, så att det ska se ut som string när det inte är string - det är riktigt konstigt. Om du inte gillar att göra så själv ska väl inte han göra så på dig? 

    Vad tycker han om naken rumpa? Jag brukar ha en del sexiga nattlinnen men jag har inget under. Kan han gå igång på sånt? 
  • Anonym (,)
    Sat 15 Jan 2022 07:37
    #32
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-01-15 02:16:04 följande:

    Han säger själv att det är en fetish. Jag är ok med det. Jag använder ju string just av den anledningen. Men jag känner mig sårad att jag vet att han inte tänder på mig på samma sätt i min renaste form, dvs naken. Jag kanske bara överreagerar, men det blir så opersonligt på något sätt när det blir en sådan fokus på stringen. Jag vet för ett tag sedan då jag hade mens, då har jag alltid lite större trosor. Så i slutet på den veckan sa han "jag längtar till du kan ha sexiga underkläder igen". Tog illa vid mig faktiskt, inget man vill höra när man redan känner sig ofräsch med mens. I ett sådant läge när jag redan är nere pga alla hormoner så hade min dröm istället vara att höra att jag är vacker oavsett. (Och jag menar såklart att man i övrigt tar hand om sitt yttre och inre vilket jag gör till stor del). 


    Han låter lite väl fixerad vid underkläderna när han säger så. Det är taskigt sagt och man får känslan av att det är just kläderna han tänder på, inte dig. Även om det väl säkert är dig i kläderna.

    Du måste själv känna om du kan leva med det. Han verkar inte vara en lyhörd och förstående person när du tar upp hur du känner. Tror inte du kommer att må bra i relationen i längden, om han inte skaffar sig lite insikt.
  • Sat 15 Jan 2022 08:24
    #33
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-01-15 02:16:04 följande:

    Han säger själv att det är en fetish. Jag är ok med det. Jag använder ju string just av den anledningen. Men jag känner mig sårad att jag vet att han inte tänder på mig på samma sätt i min renaste form, dvs naken. Jag kanske bara överreagerar, men det blir så opersonligt på något sätt när det blir en sådan fokus på stringen. Jag vet för ett tag sedan då jag hade mens, då har jag alltid lite större trosor. Så i slutet på den veckan sa han "jag längtar till du kan ha sexiga underkläder igen". Tog illa vid mig faktiskt, inget man vill höra när man redan känner sig ofräsch med mens. I ett sådant läge när jag redan är nere pga alla hormoner så hade min dröm istället vara att höra att jag är vacker oavsett. (Och jag menar såklart att man i övrigt tar hand om sitt yttre och inre vilket jag gör till stor del). 


    Det finns i så fall tre vägar att gå, utifrån mitt perspektiv. 
    Göra slut.
    Acceptera hur han fungerar sexuellt. Men på en nivå ni båda kan känna er okej med.
    Tvinga honom förtränga, dölja det som är viktigt för honom.
    Att du inte känner att han tänder på dig "i sin renaste form", är lite som att ifrågasätta varför en homosexuell man inte tänder på en kvinna. 
    Det har alltså ganska lite med dig att göra.
    Vad som snarare verkar vara problemet, är väl att han för första gången fått utlopp för sin fetisch, varför det får oproportionerligt stor betydelse.
  • Anonym (A)
    Sat 15 Jan 2022 19:33
    #34
    Anonym (,) skrev 2022-01-14 19:59:06 följande:
    Skulle haft väldigt svårt för en kille med en fixering vid ett visst plagg eller dyl. Sex blir ju så kopplat till det då. Inte liksom nu tar vi varandra på köksbordet, utan det måste till förberedelser. Sen känns det ju också som att plagget skulle kunna sitta på vem som helst, om det är plagget i sig.

    Är väl en fördel om man båda har fetisch för samma grej då.
    Håller med
Svar på tråden Behöver råd angående underkläder