• Anonym (V33)
    Fri 14 Jan 2022 22:10
    5268 visningar
    51 svar
    51
    5268

    Sambon stör min sömn(gravid)

    Bor med min sambo tillfälligt på 40kvm,har separat sovrum från övriga lägenheten.Sambon ska alltid sitta och spela till typ kl 23,medans han spelar pratar han högt och gör massa ljud ifrån sig från tangentbordet.Saken är att jag är gravid i sista trimestern och sover jättedåligt,jag jobbar heltid mån-fre och från kl 22 vill jag helst att det ska vara knäpptyst,känner på riktigt hur jag får stress av att han gör dessa ljud vill bara ha lugn och ro,och jo jag har öronproppar,ändå stör det mig så förbaskat.Jag skiter i hans spelande,hade han suttit utomhus och spelat och jag ej hört ett knyst hade allt varit fine men nu sitter han i rummet bredvid.Vad gör man åt den här situationen?

  • Svar på tråden Sambon stör min sömn(gravid)
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 14 Jan 2022 22:14
    #1
    +1

    Ber sambon visa respekt och hålla sig tyst då.Det borde han fatta.

  • Anonym (V33) Trådstartaren
    Fri 14 Jan 2022 22:19
    #2

    Han tycker jag är orimlig som kräver det när jag kan ha öronproppar(har det) men hör skiten ändå

  • Anonym (Sorry­, not sorry)
    Fri 14 Jan 2022 22:23
    #3
    +2

    Gissa hur mycket sömn du kommer få med 2 bebisar hemma kommande år?...

    Nä, det är inte du som är orimlig. Bor man så som ni gör just nu så kan man helt enkelt inte bara göra som man själv vill helt utan att ta hänsyn. Jag spår att ni kommer ha separerat inom ett år eftersom det här bara är början på alla gånger han tycker du är "orimlig"

  • Anonym (Skick­arstyr­kaoenk­ram)
    Fri 14 Jan 2022 22:29
    #4

    Pratar med honom fint och försöka få honom att förstå.

    Fortsätter han så måste du bli arg på honom. Fortsätter han ändå drar du ut kablarna till datorn.

    Verkligen inte ok om han inte lyssnar på dig första gången, jag hade själv blivit galen.

  • Fri 14 Jan 2022 22:47
    #5

    Vad man gör? Jag skulle ha gömt spelkonsollen och dylikt efter natt två.

    Skulle aldrig acceptera sådan hänsynslöshet. Hellre hade jag blivit singel.

  • Fri 14 Jan 2022 22:53
    #6

    Låter inte som en särskild empatisk sambo det

  • Anonym (K)
    Fri 14 Jan 2022 22:56
    #7

    Han får väl fan skärpa sig!! Vad är det för barn du ska skaffa barn med egentligen?! Säg åt honom att lägga undan spelet när du ska sova, ingen kompromiss här!

  • Anonym (M)
    Fri 14 Jan 2022 23:00
    #8

    Min sambo brukade också spela en del förra graviditeten, minns inte att det störde mig så mycket som hans snarkande när han väl kom och la sig.

    men jag sover rätt dåligt vissa nätter under graviditeten oavsett ljud, känns som att det är svårare att somna om pga ljuden men tror inte det hade gjort någon skillnad för mig iaf. Har inga tips, känner med dig. Sjukt jobbigt att Uggla om nätterna och inte kunna somna.

  • Anonym (HH)
    Sat 15 Jan 2022 03:18
    #9

    Vilken jättebebis!

  • Anonym (S)
    Sat 15 Jan 2022 05:25
    #10

    Såna där noice cancelling headphones till dig då..? Kan vara bra sedan också om ni någon gång vill turas om att sova så kan den som ska sova använda dem.

    Annars vet jag inte. Tycker såklart han ska ta hänsyn, men funderade på om det fanns någon annan lösning. Han kan inte hålla käften stängd medan han spelar då?

Svar på tråden Sambon stör min sömn(gravid)