• 1Whywhy1

    Hjälp! Buss från Slovenien

    Undrar om ni här har någon koll på om det finns bussar som går mellan Slovenien och Sverige? Hur jag än söker får jag bara fram flixbus, hade funkat om man hade sluppit bytet och väntetiden på flera timmar. Inte så kul när man reser själv. Nu kanske ni undrar "varför flyger du inte?" Och samma svar där, det finns inga direktflyg och är inte sugen på att irra bort mig vid ett byte...

    Tänker om det finns några erfarna bussresenärer här som har svar. Vet att det förr gick massa balkanbussar men inga sådana förslag kommer upp på Google om man inte vet vad bolaget heter.

  • Svar på tråden Hjälp! Buss från Slovenien
  • Spucks

    Kanske värt ett försök att googla efter bussbolag+Balkan/Slovenien, kanske hittar du något där. Men det är ju en väldig lång sträcka, det är inte särskilt trolig att det finns direkta förbindelser, förutom kanske under sommaren. Speciellt inte nu, när folk reser mycket mindre.

  • Mortiscia80

    Risken att du ska irra bort dig vid flygbyte är minst sagt låg, dessutom finns fullt med anställda på flygplatserna som man kan fråga om hjälp.

  • Marmor10

    Varifrån i Sverige och vart i Slovenien? Är du rädd för byten på flygplatsen så ett alternativ att flyga en stor del av sträckan och så buss den sista biten. Men då beror det förstås på var i Slovenien du ska, norr, söder, öster eller väster, 
    I östra delen så föreslår jag flyg till Budapest och sedan buss. En liten flygplats, inte en chans att gå fel och buss direkt utanför dörren

Svar på tråden Hjälp! Buss från Slovenien