• Sat 15 Jan 2022 10:05
    13782 visningar
    108 svar
    108
    13782

    Sambo vill inte ligga..

    Jag och min sambo har varit tillsammans i drygt 1,5år och bor ihop sedan ett tag tillbaka. Vi älskar varandra och har väldigt roligt ihop. Hittar på mycket aktiviteter tillsammans osv. Men sedan typ ett halvår tillbaka så känns det som om att hon knappt vill ligga med mig längre.

    Det är 95% jag som måste ta initiativ till att det ska bli av.. Jag har blivit frustrerad, och tillfredställer mig själv ganska ofta, Eftersom vi väldigt sällan ligger.

    Jag tänker på sex med henne väldigt ofta, och flörtar mycket med henne. Smeker lite på henne ofta på intima ställen, när vi lagar mat, när vi kollar på tv på kvällen osv.. men får typ aldrig något sådant tillbaka.

    Jag har pratat med henne om det här vid två tillfällen, att det känns inte som om att hon tänder på mig och vill ha sex med mig. Då det är nästan alltid jag som måste ta initiativ för att det ska hända.. och sist så svarade hon något i stil med ?Asså jag är typ aldrig kåt. Eller asså du gör mig kåt, men jag tänker inte på sex direkt. Har så mycket annat i huvudet..?

    Hur ska man tolka det egentligen?

    Vad gör jag?

  • Svar på tråden Sambo vill inte ligga..
  • Anonym (Flest­a)
    Sat 15 Jan 2022 10:23
    #1
    +1

    Jag skulle nog säga att de flesta kvinnor funkar som din sambo. Jag är exakt likadan, tänker aldrig på sex, men blir kåt när min partner börjar smeka mig. Jag tar heller i princip aldrig initiativ till sex, kanske tar initiativ till sex ett par gånger per år bara.

  • Anonym (K)
    Sat 15 Jan 2022 10:25
    #2
    -2 +1

    Hon visar väl sitt rätta ansikte nu när någon betalar räkningarna... Säg att du vill skaffa barn, då kommer hon vilja ligga skämt. Och så tar du p-piller (tror det finns nu).

  • Anonym (Flest­a)
    Sat 15 Jan 2022 10:42
    #3
    -3 +2

    Sen får man även tänka på att sex för kvinnor oftast inte är lika skönt som det är för män. Läste nånstans att sex för män ger maximal njutning men det är inte samma sak för kvinnor. Jag tycker tex det är skönare att onanera än att ha sex

  • Anonym (Han Solo)
    Sat 15 Jan 2022 10:47
    #4
    Anonym (Flesta) skrev 2022-01-15 10:42:15 följande:

    Sen får man även tänka på att sex för kvinnor oftast inte är lika skönt som det är för män. Läste nånstans att sex för män ger maximal njutning men det är inte samma sak för kvinnor. Jag tycker tex det är skönare att onanera än att ha sex


    Jag är man och tycker också att det är skönare att onanera än att ha sex.

    Det finns ju flera orsaker till det.

    Men när man har sex finns det annat som väger upp och det är ju samspelet med kvinnan.

    Nettoeffekten är ändå att sex med kvinnan är bättre.
  • Anonym (Förän­dring)
    Sat 15 Jan 2022 10:49
    #5

    Något har ju uppenbarligen ändrats som fått henne att tappa sexlusten. Hon får fundera på vad som ändrats och vad ni kan göra åt det så hennes sexlust återkommer.

  • Anonym (Flest­a)
    Sat 15 Jan 2022 10:51
    #6
    Anonym (Han Solo) skrev 2022-01-15 10:47:25 följande:

    Jag är man och tycker också att det är skönare att onanera än att ha sex.

    Det finns ju flera orsaker till det.

    Men när man har sex finns det annat som väger upp och det är ju samspelet med kvinnan.

    Nettoeffekten är ändå att sex med kvinnan är bättre.


    Spännande, aldrig hört om en man som tycker onani är skönare än sex.
  • Sat 15 Jan 2022 11:02
    #7

    Du tafsar på henne när hon lagar mat och tycket sedan det är märkligt att hon inte blir sugen på att ligga.

    Hahaha.

  • Sat 15 Jan 2022 11:03
    #8
    +2

    Hon tänder inte på dig längre, så enkelt och samtidigt komplicerat är det. Och ändå har ni bara varit tillsammans i 1.5 år.

    Tänk noga över om det verkligen är henne du vill leva resten av livet med... 

  • Anonym (chere­)
    Sat 15 Jan 2022 11:10
    #9
    +1

    Ni verkar inte rätt för varandra. Visst kan sexlivet och lusten gå upp och ner under åren men den borde inte redan vara i en svacka om det inte finns t.ex. medicinska skäl till det. Har hon börjat med hormonella preventivmedel? För det kan dra ner sexlusten. 


    Anonym (Flesta) skrev 2022-01-15 10:42:15 följande:
    Sen får man även tänka på att sex för kvinnor oftast inte är lika skönt som det är för män. Läste nånstans att sex för män ger maximal njutning men det är inte samma sak för kvinnor. Jag tycker tex det är skönare att onanera än att ha sex
    Sluta sprida lögner. De flesta tjejer njuter av sex med rätt man och sexet är bra. Sex är så mycket och det gäller att hitta en partner man matchar med och gillar samma typ av sex. Om nu tjejer inte gillar sex som du säger, hur kommer det sig då att det finns många tjejer som har kk, ons och sex bara för njutningen (utan att ha en relation)? Själv föredrar jag utan tvekan sex före onani.
  • Sat 15 Jan 2022 12:26
    #10

    Men det som gör mig väldigt förvirrad, är att hon ofta säger att hon älskar att ha sex med mig och att hon tycker vi har otroligt bra sex. (När vi väl har det)

    Vet att hon haft det tungt på jobbet på senaste tiden. Men nu bytt jobb, där hon har betydligt mer fria tyglar och inte alls samma press och krav på sig längre.

    Och jag vet att hon tycker om när jag tar på henne. Då hon själv sagt att hon blir kåt av det och hellre vill att man ska börja smeka på varandra när vi ligger i soffan tex.. än att typ bara fråga ?ska vi ha sex?? Liksom.

    Men jag tappar ju lusten när man försöker och smeker henne osv.. men man får ingenting tillbaka av det. Visst så liksom stryker hon mig på ryggen och så ibland i soffan. Men om jag smeker henne på brösten osv.. så får jag väldigt sällan någonting tillbaka som indikerar på att hon vill ha sex med mig.

    Och många gånger om vi ?bestämt? att ikväll när vi kommer hem så ska vi ha sex. Så tycker hon ofta att det är för sent eller att hon är trött osv..

Svar på tråden Sambo vill inte ligga..