• Anonym (Undra­nde)
    Sat 15 Jan 2022 12:47
    37495 visningar
    134 svar
    134
    37495

    Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?

    Hej,

    Jag känner som man att jag förväntas vilja älska när kvinnan vill. När jag inte känner någon större lust ställer jag upp ändå. Dels för att jag vill dels vill vara omanlig dels för att tillfredsställa henne för att jag älskar henne.

    Hur tänker ni andra? Ställer ni upp trots att ni inte har lust för att signalera kvinnlighet/ manlighet eller för att tillfredsställa er partner av omtanke/kärlek och för att få henne/honom att känna sig åtråvärd?

    Ställer ni av andra själ upp på sex trots att lusten saknas?

    Gör ni det ofta?

  • Svar på tråden Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?
  • Sat 15 Jan 2022 12:51
    #1

    Har hänt ett par gånger, men sambo en gång typ. Inget vanligt och tycker egentligen inte att sex är något man ska ställa upp för. (Därför det hänt så få gånger) märker jag att min sambo inte reagerar på när jag försöker så slutar jag, och samma gör han.

  • Anonym (Undra­nde) Trådstartaren
    Sat 15 Jan 2022 15:10
    #2

    Ok. förstår hur du resonerar. Delar din syn i viss utsträckning. Men att leva i en relation och för att hålla den vid liv krävs att man får göra visst avkall på sin egen vilja och gå partnern till mötes på många områden. Ett exempel:,hon tycker om att åka till IKEA medan jag helst avstår. Likaså hänger jag med till svärföräldrarna trots att jag föredrar ett tandläkarbesök med rotfyllning.. Kort sagt så gör jag saker som jag inte tycker är så kul och går henne till mötes. Jag vill göra henne glad. Hon uppskattar ansträngningen. Hon gör samma sak för mig. Tycker jaget får stå tillbaka I viss mån till gagn för Viet.

    Ett aktivt sexliv är fö viktigt för mig. något jag uppskattar och inte vill vara utanmen. Men ibland e mam förstås inte helt synkade. .

  • Sat 15 Jan 2022 15:19
    #3
    +1
    Anonym (Undrande) skrev 2022-01-15 15:10:10 följande:

    Ok. förstår hur du resonerar. Delar din syn i viss utsträckning. Men att leva i en relation och för att hålla den vid liv krävs att man får göra visst avkall på sin egen vilja och gå partnern till mötes på många områden. Ett exempel:,hon tycker om att åka till IKEA medan jag helst avstår. Likaså hänger jag med till svärföräldrarna trots att jag föredrar ett tandläkarbesök med rotfyllning.. Kort sagt så gör jag saker som jag inte tycker är så kul och går henne till mötes. Jag vill göra henne glad. Hon uppskattar ansträngningen. Hon gör samma sak för mig. Tycker jaget får stå tillbaka I viss mån till gagn för Viet.

    Ett aktivt sexliv är fö viktigt för mig. något jag uppskattar och inte vill vara utanmen. Men ibland e mam förstås inte helt synkade. .


    Ja det håller jag absolut med om att man får göra saker man inte vill ibland! Men för mig är sex inte en sådan sak, det är otroligt känsligt område och något jag anser att man bara ska ha om båda vill. Annars är det ingen mening.

    Det är det för mig med. Så vad jag försöker är att göra min sambo sugen helt enkelt när jag är, funkar det inte så provar jag någon annan dag. Jag skulle inte ens vilja ha sex med han om han inte vill heller. Då är det meningslöst och då kan jag väl ta hand om mig själv istället
  • Anonym (Nej)
    Sat 15 Jan 2022 15:30
    #4
    +4

    Att ha sex utan att man själv vill det, kan medföra problem med lust och sex längre fram. Därför är det jätteviktigt att inte ställa upp. Gäller alla människor!

  • Anonym (kvinn­a)
    Sat 15 Jan 2022 16:39
    #5

    Nej, jag får ont och riskerar mer problem än vad jag redan har. Jag är inget hål. Sen kanske jag kan runka av någon men då åtminstone lite kåt.

  • Anonym (Ofta)
    Sat 15 Jan 2022 16:45
    #6

    Nästan allt sex jag har med min man är ställa upp sex. Jag har aldrig förstått njutningen med sex, gör mest ont. Avundas de kvinnor som njuter av och får orgasm vid sex.

  • Sat 15 Jan 2022 16:46
    #7

    Ja, det händer. Och har man väl kommit igång så brukar det ju rulla på...så att säga :) 

  • Anonym (kvinn­a)
    Sat 15 Jan 2022 16:55
    #8
    Anonym (Ofta) skrev 2022-01-15 16:45:11 följande:

    Nästan allt sex jag har med min man är ställa upp sex. Jag har aldrig förstått njutningen med sex, gör mest ont. Avundas de kvinnor som njuter av och får orgasm vid sex.


    Varför har du sex som gör ont och vad har du testat åt det?
  • Anonym (Anony­m)
    Sat 15 Jan 2022 16:58
    #9

    Nej. Inte nu längre. Jag försöker vara vaksam på mina egna signaler om jag verkligen vill eller om jag bara går med på saker för att vara snäll eller för att jag inte tänkt igenom det.

  • Anonym (Ofta)
    Sat 15 Jan 2022 17:03
    #10
    Anonym (kvinna) skrev 2022-01-15 16:55:31 följande:

    Varför har du sex som gör ont och vad har du testat åt det?


    Ja det är en bra fråga. Det gör alltid ont när han kommer för långt in i mig. Varför vet jag inte, tänkte det var normalt?
Svar på tråden Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?