• Anonym (Undra­nde)
    Sat 15 Jan 2022 12:47
    37489 visningar
    134 svar
    134
    37489

    Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?

    Hej,

    Jag känner som man att jag förväntas vilja älska när kvinnan vill. När jag inte känner någon större lust ställer jag upp ändå. Dels för att jag vill dels vill vara omanlig dels för att tillfredsställa henne för att jag älskar henne.

    Hur tänker ni andra? Ställer ni upp trots att ni inte har lust för att signalera kvinnlighet/ manlighet eller för att tillfredsställa er partner av omtanke/kärlek och för att få henne/honom att känna sig åtråvärd?

    Ställer ni av andra själ upp på sex trots att lusten saknas?

    Gör ni det ofta?

  • Svar på tråden Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?
  • Sat 15 Jan 2022 20:42
    #21
    +1
    Anonym (Gift) skrev 2022-01-15 17:22:13 följande:

    Nej, han ställer upp, han är en otrolig make och pappa, har bara ingen lust att engagera sig i sängen utan vill ha sin utlösning och sen är det klart. Jag vet att kvinnor på FL kräver 100% perfektion av mina män för de är små prinsessor, jag gör inte det, brister är mänskliga.


    Kräver absolut inte 100 perfektion av min sambo. Däremot vill jag ha mitt när vi har sex, det är ju bara rättvist. Skulle aldrig ha sex med någon som inte vill få mig att njuta också
  • Sat 15 Jan 2022 20:42
    #22
    Anonym (Frun) skrev 2022-01-15 20:00:51 följande:

    Jag tror att många här har en för svartvit syn på "ställa upp". Det behöver inte vara någon form av våldtäkt som vissa här påstår, bara ett sätt att göra något för sin man som han uppskattar mycket. Min man gillar inte våra träffar med min släkt men jag uppskattar att han ställer upp, jag vill ha honom med. Han följer med och handlar ibland, för min skull. Därför har jag inga problem att ha sex oftare än vad jag hade valt, för hans skull.

    Dessutom brukar det vara skönt när vi väl kommer igång...


    Vem påstår det?
  • Anonym (J)
    Sat 15 Jan 2022 21:31
    #23

    Skulle aldrig falla mig in.

  • Anonym (M)
    Sat 15 Jan 2022 22:41
    #24

    För mig är det inte att ställa upp, även om jag inte är så sugen så tar jag gärna henne dit. Vet att hon gör samma sak för mig och skulle ha svårt att vara i ett förhållande där man ska hålla på och "känna efter" hela tiden. Så svaret på frågan blir ja.

  • Anonym (Japp)
    Sat 15 Jan 2022 22:43
    #25

    Gjorde det allt för ofta med min exman för att slippa gnäll och tjat.

  • Anonym (Undra­nde) Trådstartaren
    Sun 16 Jan 2022 01:49
    #26
    Anonym (Frun) skrev 2022-01-15 20:00:51 följande:

    Jag tror att många här har en för svartvit syn på "ställa upp". Det behöver inte vara någon form av våldtäkt som vissa här påstår, bara ett sätt att göra något för sin man som han uppskattar mycket. Min man gillar inte våra träffar med min släkt men jag uppskattar att han ställer upp, jag vill ha honom med. Han följer med och handlar ibland, för min skull. Därför har jag inga problem att ha sex oftare än vad jag hade valt, för hans skull.

    Dessutom brukar det vara skönt när vi väl kommer igång...


    Jag och du verkar ha liknande sätt att se på saken. Vissa ser det hela väldigt svartvitt. Även om att jag inte är i stämning så ställer jag upp av egen vilja. Inget tvång från hennes sida.
  • Anonym (Frun)
    Sun 16 Jan 2022 14:28
    #29
    Ocdmänniska skrev 2022-01-16 14:02:34 följande:
    Har aldrig hört nån skriva det eller säga det, dock om dom inte vill är det ju.

    Antagligen är en verkligen hon. Men hon har ju inte en sann bild av verkligheten
    Men det är intressant och det jag egentligen menar. Var går gränsen mellan att vilja och inte vilja? Måste man vara kåt i förväg för att ha sex? Kan man inte ha sex bara för att det är mysigt med närheten och för att göra maken glad? Är det våldtäkt menar du?

    För mig år gränsen för våldtäkt inom äktenskapet när det är plågsamt, antingen fysiskt eller psykiskt. Man ska inte behöva tvinga sig att ha sex. Men att "ställa upp" frivilligt för den andre är inte våldtäkt.
  • Sun 16 Jan 2022 14:32
    #30
    Anonym (Frun) skrev 2022-01-16 14:28:42 följande:

    Men det är intressant och det jag egentligen menar. Var går gränsen mellan att vilja och inte vilja? Måste man vara kåt i förväg för att ha sex? Kan man inte ha sex bara för att det är mysigt med närheten och för att göra maken glad? Är det våldtäkt menar du?

    För mig år gränsen för våldtäkt inom äktenskapet när det är plågsamt, antingen fysiskt eller psykiskt. Man ska inte behöva tvinga sig att ha sex. Men att "ställa upp" frivilligt för den andre är inte våldtäkt.


    Nej menar absolut inte det.

    Har aldrig ens sakt att nått av allt detta är våldtäkt.

    Var inte jag som drog upp det heller.
  • Sun 16 Jan 2022 14:33
    #31
    -1
    Ocdmänniska skrev 2022-01-16 14:32:16 följande:

    Nej menar absolut inte det.

    Har aldrig ens sakt att nått av allt detta är våldtäkt.

    Var inte jag som drog upp det heller.


    Våldtäkt är när man har sex mot sin vilja helt enkelt
  • Anonym (-)
    Sun 16 Jan 2022 15:48
    #30
    +1
    Anonym (Frun) skrev 2022-01-16 14:28:42 följande:
    Men det är intressant och det jag egentligen menar. Var går gränsen mellan att vilja och inte vilja? Måste man vara kåt i förväg för att ha sex? Kan man inte ha sex bara för att det är mysigt med närheten och för att göra maken glad? Är det våldtäkt menar du?

    För mig år gränsen för våldtäkt inom äktenskapet när det är plågsamt, antingen fysiskt eller psykiskt. Man ska inte behöva tvinga sig att ha sex. Men att "ställa upp" frivilligt för den andre är inte våldtäkt.
    Juridiken har definierat det, dels via lagtext men framförallt genom rättspraxis.
    Våldtäkt är när du har sex med någon mot dennes vilja.

    Du har väl inte missat den jättedebatt som föregick samtyckeslagen där många ansåg att det är befängt att det ska finnas något krav på samtycke utan de var nöjda med nuvarande rättspraxis som mer eller mindre kräver plågor och helst blodsutgjutelse för att betraktas som våldtäkt.
Svar på tråden Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?