• Sat 12 Feb 2022 11:18
    10027 visningar
    31 svar
    31
    10027

    Objektivt sett: ska en handduk få fläckar?

    Jag+sambo har en handduk hängande i köket. Den var vit men nu är den nedsmutsade med fula fläckar. Både jag och sambo är helt oskyldiga men mycket talar för att sambon är boven i dramat. Jag: en handduk ska inte få fläckar - särskilt inte permamenta - då den används EFTER tvätt av olika slag (disk, händer etc.). Sambo: Jo, en handduk får fläckar, det är det den används för. Vem av oss har rätt i denna svårt laddade tvistefråga? Och bör vi skaffa oss ett liv?

  • Svar på tråden Objektivt sett: ska en handduk få fläckar?
  • Sat 12 Feb 2022 18:41
    #21

    ? We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.?

  • Sat 12 Feb 2022 18:52
    #22
    Gräsligtgravid skrev 2022-02-12 18:41:56 följande:

    ? We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.?


    Va? 
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Sat 12 Feb 2022 18:58
    #23

    Att jag kanske har spenderat för lite tid i köket och min sambo för mkt för att vi ska lära oss att älska varandras handdukar. 

  • GGN
    Sun 13 Feb 2022 15:28
    #24
    -1

    Är han lågbegåvad?

  • Sun 13 Feb 2022 17:03
    #25

    Tyvärr, om vi nu ska va transparenta, smartare än jag. Men jag har andra kvaliteter. Over and out.

  • Sun 13 Feb 2022 17:21
    #26

    Din sambo har rätt. En handduk kan få permanenta fläckar. Allt med tomat t ex sätter sig som berget. Olja och liknande kan också ge fläckar. Och det måste inte ens vara hans fel, det kan vara du själv som inte ens vet om att du sätter fläckar och en del syns inte ordentligt förrän handdukarna tvättats. Och dessutom, vad är problemet om en handduk får fläckar? Det är något man får räkna med eftersom de är till för att torka sig på.

  • Sun 13 Feb 2022 21:03
    #27

    Jo men nu har du visst missat en viss milstolpe i den här tråden: jag har ödmjukat mig till att bli en solig hippie med tolerans för alla handdukar i världen lately. Att vara fläckig betyder ju att vara lite märkt av livet, må det vara av tomater eller olja, och sånt gillar jag. Handduksstriden  är därmed förklarad död och så levde vi lyckliga i alla våra dagar.

  • Mon 14 Feb 2022 10:18
    #28
    -1
    Gräsligtgravid skrev 2022-02-12 11:32:47 följande:

    Vore skönt om någon kunde uppbåda lite eldigt engagemang inför denna fråga! Nu sitter vi liksom fast i ingenmanslan.


    Jag skall engagera mig tillräckligt mycket i denna fråga, så ni fr löst problemet.

    Skall du starta trådar om fläckiga handdukar när du har fött ert barn också?

    Världen går inte under för att en handduk är fläckig. Enligt min åsikt så finns det vettigare att tvista om än en fläckig handduk och starta en tråd om det på FL.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mon 14 Feb 2022 17:30
    #29

    Men jösses vad detta ämne tydligen kan provocera, det verkar som att vi inte har samma humor vilket ju är ok. 

  • Mon 14 Mar 2022 08:37
    #30

    Mina kökshanddukar blir också fläckiga och dessvärre går fläckarna ofta inte bort trots tvätt i 60 grader. Köper därför ganska billiga och låter fläckiga bli trasor....

    Jag beskyllde också min man för fläckarna. Men efter jag skilt mig (inte p.g.a handdukarnaSkrattande) så kvarstod problemet. Så sanningen var nog att vi båda var skyldiga...

     

  • Mon 14 Mar 2022 08:42
    #31

    Jag och min sambo har också haft samma fight! Vi löste den genom att ha två handdukar i köket - en för rena händer och en för allt annat, funkar bra

Svar på tråden Objektivt sett: ska en handduk få fläckar?