• Anonym (Gubbe­40)
    Tue 15 Feb 2022 17:23
    44500 visningar
    73 svar
    73
    44500

    Min fru låg sexdrift

    Min fru har låg sexlust och vi har pratat om det. Hon har sagt att hon vill ha minst 1 gång i veckan, men så fort jag uppvaktar henne så har hon inte lust. Jag har mkt högre sexlust och blir oftast kåt när jag ser henne naken och det märker hon men då vill hon fortfarande inte. Jag vet inte vad jag ska göra! Det påminner lite om detta hjulspel nedanför.

    Vi har varit ihop sen 2002 och gifta sen 2013. Har 2 barn där jag hjälper till med plus lite inom hushållet.

  • Svar på tråden Min fru låg sexdrift
  • Anonym (L)
    Tue 15 Feb 2022 17:28
    #1

    MItt hjul såg likadant ut, förutom att sex-rutan saknades.

    Den hade hon flyttat till ett annat hjul, som var fylld med sådana rutort. Men där var det en kollega till henne som fick snurra.

  • Anonym (Körhå­rt)
    Tue 15 Feb 2022 17:33
    #2

    Hon kanske känner sig osäker och osexig just nu så mitt råd är väl att skaffa barnvakt till ungarna och ta ut frun på en dejt.Gör det romantisk och få henne att känna sig sexig.Och se till överraska henne.

    Ps.Kanske gör någonting nytt för få det hetta till i sängen.

    Lycka till ;)

  • Anonym (Eh)
    Tue 15 Feb 2022 17:54
    #3
    -3

    Hjälper till? Inte konstigt hon inte vill ha sex med dig.

  • Anonym (Gubbe­40) Trådstartaren
    Tue 15 Feb 2022 18:17
    #4
    Anonym (Eh) skrev 2022-02-15 17:54:16 följande:

    Hjälper till? Inte konstigt hon inte vill ha sex med dig.


    Det var kanske lite fumligt skrivet där. Men trodde du förstås vad jag skrev.
  • Anonym (Eh)
    Tue 15 Feb 2022 19:00
    #5
    Anonym (Gubbe40) skrev 2022-02-15 18:17:41 följande:
    Det var kanske lite fumligt skrivet där. Men trodde du förstås vad jag skrev.
    Va hur menar du? 
  • Anonym (123)
    Tue 15 Feb 2022 19:04
    #6
    -2

    Ännu en kåt, missnöjd karl...

  • Tue 15 Feb 2022 19:05
    #7
    -2
    Anonym (Gubbe40) skrev 2022-02-15 17:23:25 följande:
    Min fru låg sexdrift

    Min fru har låg sexlust och vi har pratat om det. Hon har sagt att hon vill ha minst 1 gång i veckan, men så fort jag uppvaktar henne så har hon inte lust. Jag har mkt högre sexlust och blir oftast kåt när jag ser henne naken och det märker hon men då vill hon fortfarande inte. Jag vet inte vad jag ska göra! Det påminner lite om detta hjulspel nedanför.

    Vi har varit ihop sen 2002 och gifta sen 2013. Har 2 barn där jag hjälper till med plus lite inom hushållet.


    Du "hjälper till med" dina barn? Visserligen skriver du sen att du bara råkade skriva så, men det var nog freudianskt. Sen skriver du också "plus lite inom hushållet". Lite?! Är det så att du hjälper till lite grann där också? Är det inte ditt hushåll?

    Jämställda män får mer sex, det visar amerikansk forskning.

    Sen är jämställdhet utanför sängen ingen garanti för sex, det är annat som spelar in också. Men det kan hjälpa.

    Framförallt har ni nog mycket att prata om. Berätta för varandra hur ni vill ha det, och sen förhandla fram bra kompromisser.
  • SaraL7­7
    Tue 15 Feb 2022 19:14
    #8
    -3 +3

    Newsflash: kvinnor blir inte våta i fiffin av att ha en.mansbebis dragandes i huset. Hon är troligtvis bitter för att hon har fått offra mest för att få livspusslet art gå ihop. 

  • Anonym (Undra­r)
    Tue 15 Feb 2022 20:12
    #9
    +2
    SaraL77 skrev 2022-02-15 19:14:26 följande:

    Newsflash: kvinnor blir inte våta i fiffin av att ha en.mansbebis dragandes i huset. Hon är troligtvis bitter för att hon har fått offra mest för att få livspusslet art gå ihop. 


    Om hon då har en man som tar barnen, lagar mat, plockar undan och sköter all städning? Dessutom veckohandlar och dessutom betalar för allt , och ändå ligger med benen i kors. Vad ska man göra mer?
  • Anonym (Lovin­a)
    Tue 15 Feb 2022 20:15
    #10
    +1

    Vill inte ge direkta råd eftersom alla är så olika. 


    Men så här har det funkat för mig:

    P-piller har alltid eliminerat min sexlust, jag kunde till slut inte ta dem. Gick över till hormonfria preventivmedel och nu är jag så gammal att jag ej behöver dem haha! Hade även massa brister på bla D-vitamin och Folsyra. 

    Jag har inte varit spontant upphetsad sen jag var ca 25. Jag måste bestämma mig: ?nu har vi sex och så får lusten komma till mig?. 
    Jag och min man bestämmer en bra tid för sex, tex lördag morgon. Så kör vi på det som om det vore ett jobbmöte eller vad som helst som är schemalagt! 

    Bara ett par grejer som gått bra för oss! 

Svar på tråden Min fru låg sexdrift