• Sat 26 Feb 2022 08:52
    414447 visningar
    977 svar
    977
    414447

    Gravid med bf november 2022

    Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

    Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

  • Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Sat 26 Feb 2022 12:45
    #1
    +1

    Hej, tog mitt första test för en vecka sen. Men det var så svagt så trodde inte ens på det. Testade mig med ett digitalt i tisdags och fick då Gravid 2-3 veckor. Jag har ingen aning när jag är beräknad men skulle gissa i början på november. :)

  • Sat 26 Feb 2022 13:33
    #2
    +1

    Jag ska ha bf starten av november. Plussade torsdag kväll. Kommer inte vara så aktiv i starten då jag hade tidigt missfall i september. Så vill ha lite is i magen och se hur det går. Men kommer vara inne och läsa så man hänger med i tråden. 

  • Sat 26 Feb 2022 14:13
    #3
    +2

    Jag har också plussat. Nån gång oktober/november blir det bebis.

  • Sat 26 Feb 2022 16:15
    #4
    +1

    Jag plussade lite chockartat igår. Alla tankar är lite överallt. Jag är glad. Men pappan skulle strypa mig haha 
    Hoppsan
    Vi får se hur det går. Man har ju haft en del missfall så tänker inte hetsa upp mig allt för mycket än

  • Sat 26 Feb 2022 16:32
    #5

    Hej,
    Grattis! Jag följs gärna åt!
    Jag är 25 år, aldrig varit gravid tidigare. Vi började försöka i Januari så detta var vårt andra försök. Haft barnlängtan så länge jag kan minnas. Plussade i föregår på äl+9 så är fortfarande super tidigt. Enligt min app är jag beräknad nån gång 8-10 Nov. Känns helt overkligt, är så orolig men försöker njuta. Men hur tusan håller man det hemligt tills man vet att något faktiskt lever där inne? Känns som jag exploderar redan och har bara vetat i två dagar.. 

  • Sat 26 Feb 2022 16:42
    #6
    +1

    Jag plussade igår! Det var vårt första försök denna gången och hade inte så bra koll på ägglossningen så är så chockad! Det är vårt tredje barn, har ett missfall i bagaget. Håller tummarna för oss allihopa att det går vägen!

  • Sat 26 Feb 2022 20:16
    #7

    Nån av er som behöver äta heeela tiden för att hålla sockernivån?  Inskrivning på måndag. Längtar! ????

  • Sat 26 Feb 2022 20:40
    #8

    Jag plussade 16/2! Bf 25 oktober,2022. 

    MF i oktober. Håller tummarna!!

  • Sun 27 Feb 2022 07:11
    #9

    Tess1981; jag har inga symtom än. Hoppas något kommer snart. Blir annars lite orolig för missfall. 

  • Sun 27 Feb 2022 11:21
    #10

    Hej!

    Jag plussade 21/2 och är isåfall i v5 idag. Går in i v 6 imorgon. Jag har fått olika datum från olika appar, allt från 30/10-2/11. 


    Vi har verkligen längtat att bli gravida men jag kan inte glädjas åt graviditeten ännu då jag inte längre är säker på om jag verkligen är gravid eller ej?. Jag testade med ett CB digitalt test som visar antigen + eller - och jag fick ett +. Jag testade igen några dagar efter plusset för att verkligen övertyga att det är sant och dom har visat negativt?. Ingen mens ännu. Jag har haft verk centralt i tjejmagen och tryckande känsla mot ryggen, kissat ofta och är trött. 
    Håller tummarna att det finns ett frö där inne ?? 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022