• Sun 27 Feb 2022 10:00
    2927 visningar
    7 svar
    7
    2927

    Extra bagage in i planet?

    Vad för regler gäller för handbagage?
    Ifall det shoppas lite extra under en resa?
    Går det att ta med en stor påse med kläder in i planet? British Airways 
    Förr gick det bra,

  • Svar på tråden Extra bagage in i planet?
  • Sun 27 Feb 2022 10:27
    #1
    mandelskrutten skrev 2022-02-27 10:00:20 följande:
    Extra bagage in i planet?

    Vad för regler gäller för handbagage?
    Ifall det shoppas lite extra under en resa?
    Går det att ta med en stor påse med kläder in i planet? British Airways 
    Förr gick det bra,


    Förr gick det bra eller vad gäller nu? 
  • Glinda från Oz
    Sun 27 Feb 2022 11:02
    #2

    Nej, det går inte du måste checka in extra bagage i så fall. Självklart kan de vara snälla men jag skulle inte räkna med det. 

  • Sun 27 Feb 2022 11:11
    #3

    Har du tråkig?
    Du har nu in ungefär ett halvt 
    år (kanske längre, men sedan tidig i höstas har jag lagt märke till det) startad tråd efter tråd om resor - om vilka regler flygbolag har och vad som gäller i England. Hela tiden samma eller väldig lika frågor och alltid sånt som du väldig enkelt kan få reda på själv, som i fallet här, där du kan kolla på flygbolagets hemsida vilka regler de har kring bagage.

  • Sun 27 Feb 2022 11:15
    #4
    Spucks skrev 2022-02-27 11:11:08 följande:

    Har du tråkig?
    Du har nu in ungefär ett halvt år (kanske längre, men sedan tidig i höstas har jag lagt märke till det) startad tråd efter tråd om resor - om vilka regler flygbolag har och vad som gäller i England. Hela tiden samma eller väldig lika frågor och alltid sånt som du väldig enkelt kan få reda på själv, som i fallet här, där du kan kolla på flygbolagets hemsida vilka regler de har kring bagage.


    Ja bra tips. Får checka flygbolaget sida. :)
  • Magica­l
    Sun 27 Feb 2022 11:22
    #5
    Spucks skrev 2022-02-27 11:11:08 följande:

    Har du tråkig?
    Du har nu in ungefär ett halvt år (kanske längre, men sedan tidig i höstas har jag lagt märke till det) startad tråd efter tråd om resor - om vilka regler flygbolag har och vad som gäller i England. Hela tiden samma eller väldig lika frågor och alltid sånt som du väldig enkelt kan få reda på själv, som i fallet här, där du kan kolla på flygbolagets hemsida vilka regler de har kring bagage.


    Haha, jag skulle skriva detsamma precis. 
    Långsamt spammande av forumet liksom Glad

    Har också undrat varför man inte bara går till rätt källor direkt. 
  • Sun 27 Feb 2022 16:31
    #6

    Tänk lite på andra. Ditt extra shoppande kan du lätt checka in, så andra slipper ha sina enda handbagage under sätet for att det inte finns plats i skåpen ovanfor sätetna. Alltid lika irriterande med dessa "lite exta handbagage" människor, speciellt om man flyger långt.

  • Mon 28 Feb 2022 06:30
    #7

    Någon som har tips om hur leva budget vanligt i London i två hel dagar med lite shopping? 

Svar på tråden Extra bagage in i planet?