• Anonym (Ställ­a upp sex?)
    Fri 4 Mar 2022 15:30
    10468 visningar
    46 svar
    -3
    46
    10468

    Ställa upp på ställa-upp sex?

    Hej,

    Sex med min fru är av två typer: 
    Hon är kåt och tar initiativ(runt ägglossning oftast), då har vi sex eftersom jag sällan tackar nej.

    Jag är kåt och tar initiativ, oftast säger hon nej men ibland har vi sex, hon visar tydligt att det bara är för min skull, säger saker som "se till att bli klar bara" eller "jag vill bara sova". Det är oftast på en tidpunkt som hon valt, tex om jag initierar på dagen, hon tackar nej och föreslår kvällen istället. 
    Frågar vad hon går igång på, erbjuder olika saker, försöker komma med förslag, ingen respons. "Gör vad du behöver så det är klart" är enda svaret. Känns inte som att hon är närvarande, utan hon är liksom "aktivt passiv" eller hur jag ska beskriva det. Om hon var passiv på ett mer närvarande sätt skulle jag inte ha några problem, typ "gör vad du vill så säger jag till om det går för långt" och att hon faktiskt njöt av att ge av sig själv, men det är tydligt att hon gör det för min skull för att hon ser det som sin plikt. 

    Känns lite trist ärligt talat. Jag tänker att sex är en upplevelse man delar med sin partner, och att det blir så bra som man gör det till. Man behöver inte alltid vara sugen på sex men jag tänker  att det kan vara som att gå ut och ta en öl med en kompis, jag kan vara trött och grinig innan jag kommer dit men när jag träffar min kompis och vi utbyter energi blir man piggare och lite gladare. 

    Finns det hopp om förändring eller är det dags att hitta någon jag är mer kompatibel med? 
    Min fru uppskattar mig som partner och person men jag känner inte direkt att det finns någon attraktion från hennes sida, eller det verkar som att hon tycker jag är attraktiv men hon är liksom inte attraherad, om ni fattar vad jag menar?

    Jag ser bra ut och är ganska lång och vältränad och sådär så det är inte där det sitter, tror det sitter mer i personkemin än något annat.

     

  • Svar på tråden Ställa upp på ställa-upp sex?
  • Gameof­throne­s
    Sun 6 Mar 2022 14:45
    #31
    Anonym (Ställa upp sex?) skrev 2022-03-05 20:56:50 följande:
    jag är 45+ hon är 40+ vi har varit gifta i 10 år.
    Hmm jag känner likadant ibland,  som nyss när jag satt och avnjöt en sen middag kom hon in och skrek att jag borde flytta ut, är det ett dåligt tecken? 
    Ok du är 45 år, hon är 40. Kanske förklimakteriet?! Vad vet du? Har du hört ngt om hon har sagt ngt öm det svettningar, humör? Mensen är inte som den ska? 

    Jag tror du inte verkar ha insikt bara? Just nu tänker du med kuken, tror jag det känns så. Jag vet inte vad som har skett eftersom hon bara sa du bör flytta ut under en sen middag enligt dig.

    Du vet att alla blir äldre det blir förändringar i kroppen. Det är kanske inte många tycker om och bli äldre, få hängig kropp, mm. 

    Jag tror att det finns mer orsaker bara just om sex. Red ut det gå vidare, flytta, stanna bli bättre förstådd? 
  • Anonym (?)
    Sun 6 Mar 2022 14:58
    #32
    +1

    Jag har aldrig förstått den här jämförelsen som ts gör med att ha sex trots att man inte har lust är detsamma som att man träffar en polare fast man inte har lust. Hur är det samma sak att ha någon inuti sin kropp, flåsandes i sitt öra som att ha en person på behörigt avstånd på andra sidan bordet? Och ja, jag fattar att man inte menar att det är exakt samma företeelse, men att det är likvärdigt i ansträngning eller likvärdigt i hur oviljan yttrar sig, eller hur det känns...men jag fattar verkligen inte hur man kan tycka det. Att lämna sin kropp i händerna på någon annan.
    Att ha sex mot sin vilja är detsamma som att städa mot sin vilja, att ha sex mot sin vilja är detsamma som att lämna bilen på verkstaden mot sin vilja osv. Förklara någon, gärna.

  • Anonym (Cel)
    Sun 6 Mar 2022 16:49
    #33
    +1
    Anonym (?) skrev 2022-03-06 14:58:52 följande:

    Jag har aldrig förstått den här jämförelsen som ts gör med att ha sex trots att man inte har lust är detsamma som att man träffar en polare fast man inte har lust. Hur är det samma sak att ha någon inuti sin kropp, flåsandes i sitt öra som att ha en person på behörigt avstånd på andra sidan bordet? Och ja, jag fattar att man inte menar att det är exakt samma företeelse, men att det är likvärdigt i ansträngning eller likvärdigt i hur oviljan yttrar sig, eller hur det känns...men jag fattar verkligen inte hur man kan tycka det. Att lämna sin kropp i händerna på någon annan.
    Att ha sex mot sin vilja är detsamma som att städa mot sin vilja, att ha sex mot sin vilja är detsamma som att lämna bilen på verkstaden mot sin vilja osv. Förklara någon, gärna.


    Återigen, så det där med viljan är FEL.
    Jag ska inte svara för T.S men i mitt fall så VAR det att hon ställde upp för MIN skull med skynda-på-förhelvete-sex och för att hon ville (ville är besläktad anser jag med ordet viljan) ge det då HON inte hade lust (Lust och viljan är två olika saker). Hade hon inte haft Viljan så är det absolut ett NEJ från hennes sida. Och den kommer säkert 80 % av alla NEJ och resten så fick man göra det lite snabbt. Det är ju de som är tjatsex om det får er att förstå bättre 
    Men att inte ha VILJAN och personen säger nej jag vill inte och killen lyckas på nåt sett stoppa in den, DÅ är det för mig i en destruktiv förhållande och är sexuellt utnyttjande eller våldtäkt. Lust och vilja är för mig två olika saker. 
    Men som du kanske läst så går jag ju inte med på sånt sex För det håller inte i längden och det kommer T.S också först tror jag. 
    Och du SEMPA, vad sluta ursäkta sexuell utnyttjande?Har aldrig gjort det. Sluta och vrid på saker. Fattar ingenting i så fall. Du kanske inte har läst allt, eller?
  • Anonym (Lina)
    Sun 6 Mar 2022 17:20
    #34
    Anonym (Cel) skrev 2022-03-05 22:46:43 följande:

    Hahaha men herregud snälla dessa människor som svarar äckel o.s.v och ni är kvinnor säkert allihop. Gick in i motsvarande tråd och skrev tips till kvinnan och avslutade med att
    - Gud vilKen låg ton i kommentarerna jämnfört va det va om det hade varit en kille.
    Sluta upp med det och försök att förstå idioter. Är helt säker på att ni har ställt upp för era älskade män för att ni älskar dom, såklart har dom säkert fått mer nej än skynda-på-för-helvete-sex. För ni, även vi män gör det för vi har älskat/tyckt om personen i frågan och den oskrivna regeln om att ge och ta kommer in där nånstans. Pinsamma kommentarer!!!

    Hur som helst TS, är i samma sits. Men du beskriver inte mkt om hur ni har det i vardage. Finns det barn i bilden? Ålder på er och hur länge har ni varit tillsammans?? Måste det vara penetration eller hur det stavas/heter?? Min fru kan då hon inte vill ge mig en snabb avsugning  eller runka av mig då jag vill ha sex. Men visst ibland ställer hon upp på sex, men som du säger så är det trisst och jag har då på senare  avstått. vi har pratat om detta och i efterhand så har hon föreslagit sex som om det är dags men märkt att hon inte vill, då har jag till och med avbrutit. Det får henne och hoppas jag att tänka efter lite. Jag har erbjudit mig att hjälpa henne såklart angående sexlusten eller har jag sagt att hon vänta tills den kommer igång, men absolut inte hållbart i längden. För min del allts.

    Och ni som svara idiotiskt. Ja, jag vet att hon suger utan att hon är SUGEN på det det, men det jag också vet är att hon gör det för MIN skull. skulle göra samma för henne. Måste till och med säga att jag fan begär att hon sväljer, och japp det gör hon. Men sen kramas vi och säger god natt.


    Å fy vad vidrigt. Så hon suger alltså av dig för att vara snäll för husfridens skull och sväljer din sats för att vara snäll. Och du tar emot och njuter. Där har du svaret på varför ditt sexliv suger (no pun intended). Detta sägs av en kvinna som alltid har älskat sex och gärna tillfredsställer min man. Men det du beskriver från er sängkammare låter långt ifrån ok. Det är sånt där som får kvinnor att långsamt döda sin egen sexlust på ett permanent sätt och det skapar både självförakt och förakt för dig som man. 
  • Anonym (Lina)
    Sun 6 Mar 2022 17:30
    #35

    Cel: du beskriver det som om din situation är den normala och att vi andra som inte håller med ljuger eller missuppfattar. Detta stämmer inte. Jag kan hålla med om att sexet lätt blir slentrian i ett längre förhållande och att både mannen och kvinnan ibland ställer upp på sex trots att dom inte har så stor lust. Visst. Men i sunda förhållanden så sker ett givande och ett tagande i sängen. I ett osunt förhållande så känner den ena parten sig pressad till sex trots att den inte vill, och ställer upp på sex under lång tid trots att den egentligen inte vill. Och det är det här som jag menar dödar sexlivet och sexlusten på sikt, åtminstone för den som ställer upp. Jag baxnar också över hur den som står på mottagarens sida kan förnedra sig själv och sin partner gång på gång genom att ta emot sexuella tjänster från någon som inte är ett dugg kåt. Någon som man dessutom säger sig älska. Återigen, jag menar inte om detta händer då och då i ett långt förhållande och kommer från båda hållen. Utan om det är den ena som ständigt har mindre lust och ställer upp för husfridens skull. Hur kan du njuta av att bli avsugen gång på gång av en kvinna som inte känner någon lust till dig? Hur kan du inte förstå att det påverkar hela hennes bild av dig och hela ert sexliv i stort? 

  • Anonym (Haha)
    Sun 6 Mar 2022 17:31
    #36
    Anonym (Cel) skrev 2022-03-05 23:44:39 följande:

    Men så förvånande att ni båda är tillsammans med kvinnor som inte blir kåta på er. Undrar verkligen vad det skulle kunna bero på.


    Kunde tyvärr inte citera dig.
    men här får du svar. 
    Svarar du kvinnor i tråden med likadan tråd/ämne??
    Erkänn att du gjort likadant? 
    Din man har fått stoppa in den lite snabbt. Sker i dom flesta förhållande, säger inte alla, men snälla det är jätte vanligt. Och OBS att inte är positivt alls att det blir så i långa loppet. Men i ett förhållande kan det bli så i början när ENA tappar lusten (drastisk menar jag). Tjatet kommer och man märker först inte skillnad på partnern, sen kommer det helt plötsligt några nej och i mellan åt så säger hon ja-men-skynda-på-sex. Sen när man gjort det där ett tag så lovar jag dig att även den andra tröttnat och problemet är uppe på ytan eller strax inman dess. 
    Tycker bara det är synd att dessa kommebyster kommer när dom som kommentarar vrider det till nån slags påtvingat skit. T.S kanske inte la till i detaljen att hon efter låtit sig bli påsatt och kanske fått orgasm för att hon har kommit igång. Kanske händer 30% av gångerna hos mig, eller hände ska jag säga. För jag tillåter ingen skynda-på-sex utan att hon visar att hon vill ha en het snabbis sex där hon är lika driven. det Kan räcka med att säga vilken ställning hon vill ha eller att kyssas tillbaka.


    Det är fortfarande likadan hos mig som för TS, men väldigt få gånger gör hon det där som jag beskrev och då känner även jag att det är äkta. Tro mig, jag har avbrutit då hon spelat teater. Har man varit tillsammans över 15 år så känner man varandra och kan den andras skådespel. 
    Säg mig då, vad är felet mer än att du och många andra säger att man ska skämmas o.s.v? Tittar ni på er bror, syste, kompis eller pappa, ja ni fattar. Det sker hela tiden i ett förhållande. Ni har dom runt om er, ni själva gör så. Sluta ljug


    Ja, jag svarar kvinnor likadant.
    Nej, jag ställer inte upp på sex om jag inte är sugen. Sex är ett samspel.

    Det som är fel är att man får avsmak på sex vid sådant vidrigt beteende. Mitt ex försökte övertala mig att ha sex när jag sa nej. När han försökte en gång för mycket såg han mig aldrig igen. Ditt sätt att skriva säger mig att du är precis likadan. "Erkänn att du gjort det själv. Din man har fått stoppa i den lite snabbt". Mår faktiskt illa av det du skriver. Skulle tro att din fru gör det också innerst inne när hon hon suger dig, fastän du intalar dig själv något annat.
  • Anonym (Lina)
    Sun 6 Mar 2022 17:33
    #37

    Ts: det låter som om ni är okompatibla i sängen. Om det har varit så här i hela er förhållande (förutom i förälskefasen) så är det här det du har att vänta dig kommande 10 år. Om ni har en tillfällig svacka så kan det bero på annat. Problem i er relation som inte handlar om sex, problem i hennes personliga liv, klimakteriet eller förklimakteriet. Om ni har bra sex under hennes ägglossning så kan ni ju fokusera på just dom dagarna och försöka maxa sexet då. Så kanske du står ut dom andra två veckorna. Här hemma så har vi ofta sex 5-6 gånger under ägglossning, sen mer sparsamt (typ en till två gånger i veckan). 

  • Anonym (Cel)
    Sun 6 Mar 2022 18:39
    #38

    Till dig Lina

    det med avsugning stämmer inte, ville bara få ingång Er p.g.a det förekom så idiotiska kommentarer till T.S. Men allt annat står jag för.
    Men tråkigt att du svarar mig om att du försöker lära mig nåt då jag har skrivit klart och tydligt att jag avstår från sån sex av just den anledning som du beskriver. Skrev också att sånt håller inte i längden. Försök läs på lite mer nästa gång, man känner sig något påhoppad. Jag gör det inte längre punkt slut. 


    Skriv till T.S däremot för han är där jag va för va 1 år eller 1,5. Däremot vet jag vad han menar när han försöker förklara och då kom alla dessa påhopp. Ber däremot om ursäkt för avsugnings grejen, sorry Cool. Men nu OM ni har förstått det hela från nån annan vinkel, försök då hjälpa an istället. Även om man tycker det är vidrigt så skriv det med andra ord och försök då hjälpa han ur det..

    sen till den andra som jag inte kommer ihåg vad hon hette. Om du nu har en sån hög sexlust så är det ju bra för dig och din partner. Nåt du kanske aldrig haft är då låg sexlust och då vet du ju inte hur män och kvinnor reagerar, eller? Tror fortfarande att många med låg sexlust har en snabbis, tjatsex eller skynda-på-förhelvete-seX för att hålla förhållande vid liv. Och bara för att dom har det så säger jag inte att varje gång partnern vill ha sex, vi säger 2-3 eller mindre och fler gånger säger ja. Av egen erfarenhet så fick man såklart större delen nej. 


    Vet att nån inte kommer förstå, men prova läs en gång till eller innan påhopp, ställ om en fråga sen till attack om det behövs

  • Anonym (Lina)
    Mon 7 Mar 2022 07:18
    #39
    Anonym (Cel) skrev 2022-03-06 18:39:42 följande:

    Till dig Lina

    det med avsugning stämmer inte, ville bara få ingång Er p.g.a det förekom så idiotiska kommentarer till T.S. Men allt annat står jag för.
    Men tråkigt att du svarar mig om att du försöker lära mig nåt då jag har skrivit klart och tydligt att jag avstår från sån sex av just den anledning som du beskriver. Skrev också att sånt håller inte i längden. Försök läs på lite mer nästa gång, man känner sig något påhoppad. Jag gör det inte längre punkt slut. 


    Skriv till T.S däremot för han är där jag va för va 1 år eller 1,5. Däremot vet jag vad han menar när han försöker förklara och då kom alla dessa påhopp. Ber däremot om ursäkt för avsugnings grejen, sorry Cool. Men nu OM ni har förstått det hela från nån annan vinkel, försök då hjälpa an istället. Även om man tycker det är vidrigt så skriv det med andra ord och försök då hjälpa han ur det..

    sen till den andra som jag inte kommer ihåg vad hon hette. Om du nu har en sån hög sexlust så är det ju bra för dig och din partner. Nåt du kanske aldrig haft är då låg sexlust och då vet du ju inte hur män och kvinnor reagerar, eller? Tror fortfarande att många med låg sexlust har en snabbis, tjatsex eller skynda-på-förhelvete-seX för att hålla förhållande vid liv. Och bara för att dom har det så säger jag inte att varje gång partnern vill ha sex, vi säger 2-3 eller mindre och fler gånger säger ja. Av egen erfarenhet så fick man såklart större delen nej. 


    Vet att nån inte kommer förstå, men prova läs en gång till eller innan påhopp, ställ om en fråga sen till attack om det behövs


    Ok, ursäkta för att jag attackerade dig litegrann, tar tillbaka dom hårda orden. Jag förstår det som att du inte heller vill ha ställa upp-sex men att du tycker att många med låg sexlust hamnar i att dom ställer upp bara för att få behålla förhållandet. Det låter så olösligt bara, enligt mig. Jag har själv hög sexlust och har alltid haft. Ibland högre än den jag har varit ihop med. Så jag vet inte hur jag ska hjälpa Ts. Mer än att det låter som att dom inte matchar i sängen och att ställa upp på-sex alltid är en dålig idé i längden. För båda inblandade. Själv så ställde jag upp på en del sex med min nuvarande sambo då jag var nyförlöst, jag sög av honom några gånger. Det gjorde mig väldigt äcklad i efterhand och ledsen. Jag kände mig utnyttjad. Det blev mindre sex av det och framför allt mindre oralsex en lång tid framöver. Sedan har det varit perioder då jag har haft extremt hög sexlust och han har fått ställa upp. Då har jag känt mig lite konstig efteråt. Som att man utnyttjat någon. Ja, sex är inte enkelt, speciellt inte i ett långt förhållande. 
  • Anonym (Cel)
    Mon 7 Mar 2022 09:12
    #40
    Anonym (Lina) skrev 2022-03-07 07:18:30 följande:
    Ok, ursäkta för att jag attackerade dig litegrann, tar tillbaka dom hårda orden. Jag förstår det som att du inte heller vill ha ställa upp-sex men att du tycker att många med låg sexlust hamnar i att dom ställer upp bara för att få behålla förhållandet. Det låter så olösligt bara, enligt mig. Jag har själv hög sexlust och har alltid haft. Ibland högre än den jag har varit ihop med. Så jag vet inte hur jag ska hjälpa Ts. Mer än att det låter som att dom inte matchar i sängen och att ställa upp på-sex alltid är en dålig idé i längden. För båda inblandade. Själv så ställde jag upp på en del sex med min nuvarande sambo då jag var nyförlöst, jag sög av honom några gånger. Det gjorde mig väldigt äcklad i efterhand och ledsen. Jag kände mig utnyttjad. Det blev mindre sex av det och framför allt mindre oralsex en lång tid framöver. Sedan har det varit perioder då jag har haft extremt hög sexlust och han har fått ställa upp. Då har jag känt mig lite konstig efteråt. Som att man utnyttjat någon. Ja, sex är inte enkelt, speciellt inte i ett långt förhållande. 
    Ursäkten mottages Glad.
    Ja, vissa och det skulle inte förvåna med mig om det är en stor majoritet som känner det som du gjorde efteråt. Min fru har jag inte uppfattat det så med då vi hade sånt för länge sen, dels genom av prat då vi pratade om det problemet. Frågade henne faktiskt om jag hade utnyttjat henne på nåt sett och hon sa verkligen inte, och blev nästan lite arg. Hon sa att när hon inte har velat så har det varit när hon sagt nej. Men jag fortsatte med att fråga om varför hon ställer upp på ställa-upp-sex. Då sa hon för att hon ville ge mig det bara det inte skulle krånglas fick man som svar. Och att hon inte tyckte det va nåt fel med det. Detta va i samband med att jag avbröt första gången och vi satte oss för att prata om saken. Hon har i efterhand också kommit till mig med inviter då tiden har gått utan sex och mer frågat om vi ska göra nåt. Jag vill alltid, men frågan är om du vill har man svarat. Sagt också att du ska inte ställa-upp-sex med mig för kalenderns skull. Så som en inställd larm på mobilen då tiden har gått för långt tid. Tycker det är osexigt. Vi har det inte jätte bra i sexliv, men det har betydligt blivit bättre och utvecklingen är jag mest nöjd över. Pratar mycket om sex, frågar henne mycket om fantasier o.s.v har ju hjälpt. När vi väl har så har vi om man säger så. Är ganska öppen person av mig och har snackat med bra vänner både på jobbet och privat, även 2 stycken tjejer. Det känns igen hos alla fast med sin egna vinkel på historian. Man kan säga att det finns en gemensam nämnare. Du har gjort skrev du, däremot beklagar jag verkligen att du kände som du kände. Tråkigt att höra. Just därför är det inte bra. Men tror också att andra faktiskt inte bryr sig. Vet din partner om hur du kände dig efteråt i båda situationen? 
  • Anonym (Lina)
    Mon 7 Mar 2022 10:04
    #41
    Anonym (Cel) skrev 2022-03-07 09:12:27 följande:
    Ursäkten mottages Glad.
    Ja, vissa och det skulle inte förvåna med mig om det är en stor majoritet som känner det som du gjorde efteråt. Min fru har jag inte uppfattat det så med då vi hade sånt för länge sen, dels genom av prat då vi pratade om det problemet. Frågade henne faktiskt om jag hade utnyttjat henne på nåt sett och hon sa verkligen inte, och blev nästan lite arg. Hon sa att när hon inte har velat så har det varit när hon sagt nej. Men jag fortsatte med att fråga om varför hon ställer upp på ställa-upp-sex. Då sa hon för att hon ville ge mig det bara det inte skulle krånglas fick man som svar. Och att hon inte tyckte det va nåt fel med det. Detta va i samband med att jag avbröt första gången och vi satte oss för att prata om saken. Hon har i efterhand också kommit till mig med inviter då tiden har gått utan sex och mer frågat om vi ska göra nåt. Jag vill alltid, men frågan är om du vill har man svarat. Sagt också att du ska inte ställa-upp-sex med mig för kalenderns skull. Så som en inställd larm på mobilen då tiden har gått för långt tid. Tycker det är osexigt. Vi har det inte jätte bra i sexliv, men det har betydligt blivit bättre och utvecklingen är jag mest nöjd över. Pratar mycket om sex, frågar henne mycket om fantasier o.s.v har ju hjälpt. När vi väl har så har vi om man säger så. Är ganska öppen person av mig och har snackat med bra vänner både på jobbet och privat, även 2 stycken tjejer. Det känns igen hos alla fast med sin egna vinkel på historian. Man kan säga att det finns en gemensam nämnare. Du har gjort skrev du, däremot beklagar jag verkligen att du kände som du kände. Tråkigt att höra. Just därför är det inte bra. Men tror också att andra faktiskt inte bryr sig. Vet din partner om hur du kände dig efteråt i båda situationen? 
    Ja, jag kan ju inte tala för alla, jag har bara min egen erfarenhet. Men däremot så har ju husfridssex alltid varit ett begrepp och det har mer eller mindre handlat om att kvinnor ställer upp på sina män i sängen. Och det borde döda sexlusten för många i längden tycker jag. Men det kanske är som du säger, att för dom med lägre sexlust så är uppoffringen mindre. Dom kanske tycker att dom får så mycket tillbaka för den lilla uppoffringen att ha sex ibland. Trots att dom inte är så intresserade av sex. Själv ser jag sex som centralt i ett förhållande. Du behöver inte beklaga mig, det var mitt val och ibland är det ju så inom sex att man vet inte vad man ogillar förrän man provat det. Min man vet om hur jag kände och att det ledde till mindre sex i längden. Så det kommer jag inte att göra om. Vi har skämtat lite om att jag har utnyttjat honom också men det har han inte tagit så hårt verkar det som. Nu har vi ändå en rätt matchande sexlust så det blir inget stort problem. Hade jag haft en partner med liten sexlust så hade jag haft svårt att stå ut. Som du skriver så vill man inte vara med någon som bara ställer upp. Attraktionen och lusten är ju motorn i sexlivet. Men i ett längre förhållande måste man väcka det där till liv gång på gång, det kommer inte naturligt. Och då väcks det ju lättare om viljan finns från båda hållen. Om den ena är ointresserad (som i Ts fall) blir det omöjligt. 
  • Mon 7 Mar 2022 10:51
    #42

    Om hon inte har lust ska hon givetvis inte ha sex med dig. Då bör hon jobba på att hitta lusten, ägna sig åt sin kropp, onanera, sexfantisera, vara ömsint utan att det leder till sex, på alla sätt försöka hitta tillbaka till erotiken. Om hon inte vill eller kan det, så passar ni kanske inte ihop.

    Hennes repliker, om de är autentiska, är grova förolämpningar. Jag skulle aldrig vilja ligga med en kvinna som sa sånt till mig.

  • Anonym (Ställ­a upp sex?) Trådstartaren
    Tue 8 Mar 2022 11:22
    #43
    KimLinnefeldt skrev 2022-03-07 10:51:37 följande:

    Om hon inte har lust ska hon givetvis inte ha sex med dig. Då bör hon jobba på att hitta lusten, ägna sig åt sin kropp, onanera, sexfantisera, vara ömsint utan att det leder till sex, på alla sätt försöka hitta tillbaka till erotiken. Om hon inte vill eller kan det, så passar ni kanske inte ihop.

    Hennes repliker, om de är autentiska, är grova förolämpningar. Jag skulle aldrig vilja ligga med en kvinna som sa sånt till mig.


    Hmm ok, ja, det där är långt ifrån det värsta hon sagt i samband med sex. 

    Jag tror att det bästa kanske är att inse att vi inte är kompatibla nog att vara i en relation. 
  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Tue 8 Mar 2022 11:25
    #44
    +1
    Anonym (Ställa upp sex?) skrev 2022-03-04 15:30:18 följande:

    Känns lite trist ärligt talat. 
     


    I Ukraina är dom inte heller så nöjda med situationen.
  • Anonym (Omvän­t)
    Tue 8 Mar 2022 18:44
    #45

    Jag kan som kille ha ställa upp sex då jag inte är på men ser till att det funkar o gör skönt för tjejen ändå. Det ser jag som min plikt o grej jag gör i relationen. Lite som att ok jag tar disken för att vara snäll, inget man gillar men ställer ändå upp på. 

    Så varför skulle inte hon kunna göra samma lika?

  • Anonym (M)
    Tue 8 Mar 2022 20:29
    #46
    SaraL77 skrev 2022-03-04 19:04:28 följande:

    Fräscht att du våldtar din stackars fru. Tro fan att hon inte har lust. Fyfan.


    Nej det är inte våldtäkt, hon har gett samtycke verbalt. De är överens om det som händer.
Svar på tråden Ställa upp på ställa-upp sex?