• USA111

    Träninglägenhet

    Jag bor i träningslägenhet. Förut var det  en satellit lägenhet till LSS serviceboende. Bott 2 år snart. Innan bodde jag här med, Bott 15 år sammanlagt. Står i kommunla bostadskön. Bara sunkhak där man ej vill bo! Kan de skicka ut mig innan jag har nån annanstans att bo jag menar om jag ej får för längt bostads kontrakt nu efter 2 år som träningslägenhet. Är ju inte kanske min tur ännu i bostadskön. Bara stått i 2 år eller får man förtur då!  Nu ska vi iof köpa en bostadsrtätt till mig men de är inte kalra förrän om 2 år men får völ flytta från slott till koja och bo i koja tills de nybyggda är klara
  • Svar på tråden Träninglägenhet
  • Långbenopluto

    Sunkhak? Ja du... är du så kräsen så hoppas jag att du åker ut från din lägenhet. 

    Men det kanske är andra som är som ska bo i sunkhak och inte du?

  • Mortiscia80

    Så otacksam man kan vara då... Om det inte duger att ha en "sunkig" lägenhet får du väl köpa en annan tills de nybyggda är klar, det borde du väl ha råd med om du har råd med en helt nyproducerad.

  • USA111
    Långbenopluto skrev 2022-03-11 16:22:16 följande:

    Sunkhak? Ja du... är du så kräsen så hoppas jag att du åker ut från din lägenhet. 

    Men det kanske är andra som är som ska bo i sunkhak och inte du?


    Jag är moderat jag vill bo fint
  • USA111

    De är klara om 2 år då får jag bo i träningslägenhet och få stå ut med boendestöd 2 år till och inte kunna flytta ihop med  en inneboende

Svar på tråden Träninglägenhet