• Mon 14 Mar 2022 09:42
    2450 visningar
    3 svar
    3
    2450

    Tatueringsplast (andningsvarianten) klibbigt efter?!

    Hej. Lite långsökt att fråga här i min värld men värt ett försök... :)

    Gjorde en tatuering för ca 4 dagar sedan och har efter det haft plast över tills NU. Den som andas och går utmärkt att ha i upp till 5 dagar (egentligen till för brandskadade) 

    men nu när jag tog bort den hur som helst, så känns det som klister är kvar på runt halva tatueringen, aldrig hänt förut (har använd liknande plast förut)....

    Tips? Ska man försöka tvätta bort det försiktigt eller va?!


     


    Stort, verkligen stort tack på förhand =)

  • Svar på tråden Tatueringsplast (andningsvarianten) klibbigt efter?!
  • Mon 14 Mar 2022 10:37
    #1
    Powerade123 skrev 2022-03-14 09:42:06 följande:
    Tatueringsplast (andningsvarianten) klibbigt efter?!

    Hej. Lite långsökt att fråga här i min värld men värt ett försök... :)

    Gjorde en tatuering för ca 4 dagar sedan och har efter det haft plast över tills NU. Den som andas och går utmärkt att ha i upp till 5 dagar (egentligen till för brandskadade) 

    men nu när jag tog bort den hur som helst, så känns det som klister är kvar på runt halva tatueringen, aldrig hänt förut (har använd liknande plast förut)....

    Tips? Ska man försöka tvätta bort det försiktigt eller va?!


     


    Stort, verkligen stort tack på förhand =)


    Du bör ha fått skötselråd, under läkning, av din tatuerare.

    En tatuering bör man tvätta två ggr om dagen med mild tvål och ljummet vatten...

    När jag gjorde min senaste tatuering (3år sedan) så hade jag också "läke-plast" på den i ett dygn...
    Min tatuerare rekommenderad Lactacyd tvål för att tvätta tatueringen och låta den sedan lufttorkas (och självklart inte bada eller klia medan den läker). Han rekommenderade att smörja den efter lufttorrkokning med Babthen-salva.

    Så ja du kan lungt tvätta din tuering, men kom ihåg du skall typ "smeka" när du tvättar.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mon 14 Mar 2022 14:08
    #2

    Hej tack för svar, jo allt detta vet jag sedan innan. Nu är det ju så att klistret från plasten har stannat kvar när jag drog bort plasten. Och klistret försvinner verkligen inte när jag tvättar tatueringen (varsamt med skonsam tvål osv osv) =(


     


    Har även haft liknande plast förut och då var det inga problem, enda skillnaden nu mot då är att då blödde jag ganska mycket så det var relativt mycket vätska under plasten. Denna gången såg det väldigt torrt ut så jag tänker att klistret verkligen satte sig mer liksom... Vad tror du / ni :) ?

  • Mon 14 Mar 2022 17:24
    #3
    Powerade123 skrev 2022-03-14 14:08:19 följande:

    Hej tack för svar, jo allt detta vet jag sedan innan. Nu är det ju så att klistret från plasten har stannat kvar när jag drog bort plasten. Och klistret försvinner verkligen inte när jag tvättar tatueringen (varsamt med skonsam tvål osv osv) =(


     


    Har även haft liknande plast förut och då var det inga problem, enda skillnaden nu mot då är att då blödde jag ganska mycket så det var relativt mycket vätska under plasten. Denna gången såg det väldigt torrt ut så jag tänker att klistret verkligen satte sig mer liksom... Vad tror du / ni :) ?


     Sådant klister försvinna av sig själv på sikt av det egna kroppsvätskorna, man utsöndrar, och att du tvättar dig. Ge det två tre dagar och se, annars så är ju tipset att du kontaktar tatueraren och frågar honom/henne.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Tatueringsplast (andningsvarianten) klibbigt efter?!