• Sat 9 Apr 2022 12:39
    7923 visningar
    33 svar
    33
    7923

    Har alla det undanplockat och välstädat alltid?

    Tänkte mest om det kommer besök, är det tex någon som kommer om 3 timmar så blir det stress att plocka undan, lägga saker på sin plats, diska.

    Har alla det undanplockat hela tiden?

  • Svar på tråden Har alla det undanplockat och välstädat alltid?
  • Sat 9 Apr 2022 12:48
    #1

    Nej, jag har stökigt mest hela tiden, är sämsta på att lägga tillbaka sakerna på din plats. Inga berg av disk på bänken, men disk efter en måltid kan stå framme ifall ingen orkar plocka ur diskmaskinen. Får jag besök tar det kanske 15-20 min att röja upp innan. 


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Sat 9 Apr 2022 13:01
    #2

    Nej nej. Vi bor ganska litet och har inte så bra förvaring så grejer ansamlas snabbt t ex på köksbordet och sedan är det en kamp att få tillbaka dem till lämplig plats 

  • Sat 9 Apr 2022 13:04
    #3

    Nej, vi stressar också med att springa och plocka innan folk ska komma. 

  • Sat 9 Apr 2022 13:18
    #4

    Hell no!
    Här är det grejer överallt till vardags. Vi har ett "rotrum" som det går att stänga till. Där hamnar allt när vi måste snabbstäda.

  • Sat 9 Apr 2022 13:24
    #5

    Nej jag behöver inte röja. 

  • Sat 9 Apr 2022 13:27
    #6

    Eller Ja jag har alltid undanplockat. 


    Guldnovan skrev 2022-04-09 13:24:56 följande:

    Nej jag behöver inte röja. 


  • Sat 9 Apr 2022 13:40
    #7

    Nej, inte helt, men brukar faktist inte städa bara for någon som kommer. På sin hojd se till att toan är skapligt ren.

  • Sat 9 Apr 2022 14:01
    #8

    Okej, inte helt ensam då. Har typ 1.5 tok. Vet inte riktigt var man ska ställa undan.. 

  • Sat 9 Apr 2022 14:16
    #9
    +1

    Jag har oftast städat och röjt. Ägnar rätt mycket tid åt att städa, röja och organisera. Vi bor trångt och för några år sen var det kaos. Till sist fick jag nog och har gjort mig av med ca 70 % av sakerna vi hade. Det är dock inget arbete som bli klart, jag fortsätter röja, rensa och organisera med jämna mellanrum. Det har blivit en hobby att städa, röja och organisera. Jag mår bra av det och ägnar säkert runt 20 timmar i veckan till det. 

  • Sat 9 Apr 2022 14:16
    #10

    Det enda som kan stå och drälla är disken, men det får jag undan på ett kick. Sängen är obäddad men sovrumsdörren är stängd så det gör inget.

    I övrigt, inga problem. Ordning och reda.


    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
Svar på tråden Har alla det undanplockat och välstädat alltid?