• Fri 29 Apr 2022 08:53
    4900 visningar
    6 svar
    6
    4900

    Problem städning av toalett

    Hej.


    Har ett stort problem med min sons lägenhet och hans toalett. Det är så att han har varit väldigt slarvig med städningen under en längre tid och när jag var där under helgen för hjälpa honom så fick jag en chock.


    I toalettstolen så har där inte gjorts något på väldigt länge. Det är allt annat än vitt om man säger så. Det är ingrodd kalk och rester av avföring. Har försökt att använda sådan toalettrengörings grej man köper typ WC-Anka och Klorin men inte hjälpt.


     


    Har ni några tips på bra medel eller hur jag ska få rätt på detta utan att behöva köpa en helt ny toalettstol?


     


    Är en desperat mamma som måste få rätt på detta.

  • Svar på tråden Problem städning av toalett
  • Fri 29 Apr 2022 09:11
    #1
    -1 +6

    Nej, det är din vuxna son som måste få rätt på detta. Säg åt honom att googla, det brukar unga personer vara bra på. Och sluta curla honom.

  • Fri 29 Apr 2022 09:25
    #2

    Avkalkningsmedel.

    Spola, ta på rejält med kalkborttagningsmedel (Citek är bra), kör som en elvisp med toaborsten och låt stå en halvtimme. Kör ett par varv till och spola.
    Det borde bli bättre, är det inte till belåtenhet så upprepa.

    Borde funka med ättika också.

  • Fri 29 Apr 2022 21:28
    #3

    Din sons lägenhet? Så jag antar att han är vuxen? Varför städer DU åt honom?

  • Fri 29 Apr 2022 21:36
    #4

    Sluta städa åt honom, klart han blir slarvig med det när han vet att han har en gratis städerska som kommer och fixar det åt honom. Han är vuxen och bör kunna lösa det själv, att du gör det åt honom är att göra en björntjänst. förutsatt att han inte har någon typ av funktionsnedsättning eller sjukdom som gör att han inte klarar det själv. 

  • Fri 29 Apr 2022 21:40
    #5

    Prova en påse citronsyra, häll i och låt stå en halvtimme, skrubba sen.

  • GGN
    Sat 30 Apr 2022 15:48
    #6

    Har han ingen kontaktperson eller liknande som har ansvar för sånt här?

Svar på tråden Problem städning av toalett