• Anonym (Kaffedraken)

    Hur mycket blöder man egentligen pga sin sköra livmodertapp?

    Hej! 
    Jag är idag gravid vecka 7+0, var på ultraljud hos gyn 6+4, där inga blödningar kunde hittas i livmodern, men däremot såg han att min livmodertapp blödde. 


    Anledningen till besöket var pga rosa flytningar som sedan blev bruna, och sedan igår är det istället blod. Det är inte som min mens, men det kommer ändå blod. 


    Hur mycket är rimligt att blöda pga tappen? är det vanligt? 

    Blödde inte en enda droppe med dottern 2020 :/ 

  • Svar på tråden Hur mycket blöder man egentligen pga sin sköra livmodertapp?
  • Anonym (Kaffedraken)

    En del blöder i veckor eller tom en hel graviditet och man vet inte alltid varför. Jag blödde ganska rejält v.7. En vecka totalt. Sen avtog det och sen blödde jag lite igen v.18. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har haft roströda flytningar ett tag nu med ryggvärk och mensvärk. Men ryggvärk och mensvärk har jag haft i några veckor nu. Efter 5 dar gjorde de UL och såg att allt såg bra ut. Men de sa att det kunde vara början på missfall men att det var bara att vänta och se. Men så igår (nionde dagen) mådde jag illa hela dagen och fick plötsligt en röd blödning som mens med en klump stpr som en enkrona när jag satt på toaletten. Det rann ur mig... sen inget mer. Orolig nu att det var missfall och ska ringa igen så att jag får veta :/

Svar på tråden Hur mycket blöder man egentligen pga sin sköra livmodertapp?