• Anonym (Hjärn­an)
    Sun 1 May 2022 04:27
    4704 visningar
    32 svar
    +2
    32
    4704

    Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.

    Du vill ha ett förhållande men inte sex, 
    I början hade du sex i princip varje dag.

    Nu finns där ingen lust ingen attraktion.
    Ändå vill du hålla fast.
    Ändå vill du prata.
    Ändå vill du kramas.

    Dina systrar i samma läge som brutit.
    Hittar någon ny.
    Finner attraktion.
    Älskar sex igen.

    Mitt jävla dilemma
    Jag vill inte lämna.
    Jag vill inte leva i celibat.
    Det är ju dig jag älskar.

    Är det ändå bäst att bryta upp?
    För min skull?
    För din skull?
    Med någon annan kanske du finner lust?

    Jag förstår verkligen inte!
  • Svar på tråden Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.
  • theoth­erone
    Mon 2 May 2022 14:26
    #21
    +1
    Anonym (Hjärnan) skrev 2022-05-01 11:45:15 följande:
    Hon säger att hon på sikt vill ha sex
    Det kommer hon att fortsätta säga. "Om ett tag", "snart", "på sikt". Osv, osv. Hon kommer fortsätta hitta på anledningar till varför hon inte har någon lust just för tillfället, och hålla kvar dig på kroken med ett löfte om att "allt kommer att ordna sig, på sikt".

    Glöm det. Hon vill inte. Inte med dig åtminstone. Ju snabbare du inser detta, ju enklare är det för dig att komma fram till hur du vill leva resten av ditt liv.
  • Mon 2 May 2022 19:26
    #22
    theotherone skrev 2022-05-02 14:26:47 följande:
    Det kommer hon att fortsätta säga. "Om ett tag", "snart", "på sikt". Osv, osv. Hon kommer fortsätta hitta på anledningar till varför hon inte har någon lust just för tillfället, och hålla kvar dig på kroken med ett löfte om att "allt kommer att ordna sig, på sikt".

    Glöm det. Hon vill inte. Inte med dig åtminstone. Ju snabbare du inser detta, ju enklare är det för dig att komma fram till hur du vill leva resten av ditt liv.
    Exakt.
    Kolla på vad hon gör inte vad hon säger.
    en fråga i all välmening : hur är det med andra kvinnor, får du inviter? är du attraktiv rent objektivt? 
  • Mon 2 May 2022 20:17
    #23
    Anonym (svårt) skrev 2022-05-02 08:41:14 följande:
    Suck, jag blir så trött på dessa kommentarer om att man bara bryr sig om sex om man inte vill leva i ett sexlöst förhållande. För de flesta ingår sex i ett förhållande eftersom det är något som skiljer en kärlekspartner från någon som man bara är kompis med. Det betyder inte att det är det enda som är viktigt i förhållandet.
    Det är väl för att många varit i den situationen själva och kanske känner att de får bekräftelse av att andra drar snabbt som fan ur relationen. Helt utan tanke på hur saker ser ut i övrigt.
    Som man känner sig själv, känner man andra, helt enkelt.
  • Anonym (M)
    Mon 2 May 2022 20:49
    #24

    Stannar väl av samma anledning som du stannar?

  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 22:32
    #25
    Anonym (Hur menar du) skrev 2022-05-02 08:24:00 följande:

    Går ett förhållande ut på sex för dig? Du har inte tänkt på att ett kk-förhållande passar dig bättre då?


    I min värld är det tre delar:
    Sex
    Närhet 
    Värderingar och kommunikation.
    Det funkar för mig om någon är mindre och någon annan större. Men när en av dessa inte funnits på flera år tappar jag lusten. 
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 22:36
    #26
    Shameless skrev 2022-05-02 00:37:15 följande:

    Låter som att hon bara kommer med dåliga ursäkter för att inte behöva ligga. Det där är döttfött. 


    Jag börjar inse det, tyvärr.
    Det gör dock ont ändå.
    Och som jag skrev i TS jag förstår verkligen inte,
    eftersom hon gärna kramas och är nära och säger att hon tycker att vårt förhållande blivit mycket bättre under det senaste året när vi aktivt har jobbat. 
  • Anonym (Hur menar du)
    Mon 2 May 2022 22:39
    #27
    Anonym (Hjärnan) skrev 2022-05-02 22:36:46 följande:
    Jag börjar inse det, tyvärr.
    Det gör dock ont ändå.
    Och som jag skrev i TS jag förstår verkligen inte,
    eftersom hon gärna kramas och är nära och säger att hon tycker att vårt förhållande blivit mycket bättre under det senaste året när vi aktivt har jobbat. 

    men tar du lång tid på dig att komma då? Hon kanske inte orkar med sex i 30 min? 

  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 22:55
    #28
    Mimosa86 skrev 2022-05-02 08:34:15 följande:

    Hur är er kommunikation då? Om hon känner sig otrygg och avskärmad från dig så kan det absolut påverka hennes lust och attraktion till dig.

    Men detta borde väl ni ha kommit till bukt med efter ett år av terapi? 


    Jag tror att det bästa är, om du vill ge det en chans, att sätta upp en mental tidsgräns. Typ vi jobbar med detta ett år till och vi båda ger då allt för att förändra situationen. Om inget sker så bryter vi 1 maj nästa år och separerar. En överenskommelse som får båda att inse allvaret. 


    Lite så som du beskriver har jag tänkt med en chans och en tid, hade egentligen redan gått ut, men då fick jag det svaret, att hennes behov var trygghet men att hon på sikt vill ha ett aktivt sexliv, varvid jag tänkte att jag ska inte ge upp om vi är nära. det var ca 5 månader sen och nu tänker jag till helgen fråga igen hur hon vill ha det,

    Det som händer inom mig är att jag hela tiden varit attherad av henne, men börjar så smått tappa det. Jag är rädd att det kommer bli nån gång bara för min skull men att hon egentligen inte vill.
    Jag älskar henne men vill inte leva utan sex och vara med någon som är tänd på mig också.
    Jag har haft en ganska undertryck bild av mig själv. Men känner nu att jag är värd att leva ut att inte bara passa upp hela tiden att stå upp för mig själv. (Det där blev svamligt men man säga jag tänker bara stanna om det blir BRA, jag är inte längre nöjd med OK)
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 22:58
    #29
    Anders 386 skrev 2022-05-02 12:43:51 följande:

    Jättebra skrivet TS. // GladJust det där du beskriver är ett  jättevanligt dilemma både för män och kvinnor. Kanske vanligaste orsaken till skilsmässor.


    Tack, 
    Det gör så ont och man känner sig självisk när man lämnar någon man älskar. Men heller det än att bli bitter.
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 23:03
    #30
    Ascendere skrev 2022-05-02 19:26:06 följande:
    Exakt.
    Kolla på vad hon gör inte vad hon säger.
    en fråga i all välmening : hur är det med andra kvinnor, får du inviter? är du attraktiv rent objektivt? 
    Är väl rätt normal,
    Ser lite bättre ut än snitt 45:åringen.
    Men är å andra sidan något sämre sociala än snittet.

    Ingen som ger mig inviter men passar troligen rätt bra in i normen för någon som söker något seriöst.
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 23:07
    #31
    Anonym (Hur menar du) skrev 2022-05-02 22:39:39 följande:

    men tar du lång tid på dig att komma då? Hon kanske inte orkar med sex i 30 min? 


    Hon har inte testat hur lång tid det tar för mig att komma de senaste 5 åren. Så utslaget per dag blir det 0 minuter.  
    Men det var lite så när vi slutade med sex det var något Hon ville göra bort så snabbt som möjligt.
  • Anonym (svårt­)
    Tue 3 May 2022 06:41
    #32
    +1
    Anonym (M) skrev 2022-05-02 20:49:33 följande:
    Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.

    Stannar väl av samma anledning som du stannar?


    Ts skriver att han älskar sin fru och är attraherad av henne, så han stannar antagligen av den anledningen. Hon verkar däremot inte vara attraherad av honom eftersom hon inte vill ha sex med honom.
Svar på tråden Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.