• Sun 1 May 2022 19:31
    6765 visningar
    12 svar
    +1
    12
    6765

    Råd tack!!

    Började ett jobb för några månader sedan och där fanns oväntat en kille, 14 år yngre än mig, men jag föll pladask. Och det verkar vara besvarat?? 
    Kolla här, vad tror ni?
    Ögonkontakt, extra lång ögonkontakt en dag i korridoren, kommer m kaffe till mig, nervositet, han är tystare med mig än andra kollegor, han frågar mig personliga frågor, vi har sån kemi.

    Saken är den att det aldrig händer nåt, ingen tar första steget. Jag är jätteblyg, han verkar lite blyg han med. Men jag tänker på honom dygnet runt, svårt att koncentrera mig både hemma o på jobb. Något måste hända, men hur kan man våga! Hur ska jag berätta,, sms? På jobbet? Han verkar ju inte ta första steget, varför gör han inte det, dock tar han initativ till att prata men jag har svårt då jag är för blyg... 
    Hjälp mig??!! Vad ska jag göra

  • Svar på tråden Råd tack!!
  • Sun 1 May 2022 20:37
    #1

    Om du inte vågar säga något rakt ut kan du t ex fråga om han vill gå med och fika. Det kan man även göra med vänner så det är ingen övertydlig invit.
    Har du bil, då kan du be honom kolla något som du låtsas krånglar eller något mystiskt ljud.

    Eftersom du är 14 år äldre är det inte konstigt att han går försiktigt fram. Du får ta tag i detta.

  • Anonym (Svårt­)
    Tue 3 May 2022 08:37
    #2

     Flirta föriktigt. Kolla respons, bjud ut honom på fika. :)
    Finns många såna här trådar nu. Jag har samma problem och de verkar vara segt att få råd. Iallafall jag är kär I en man som jag träffade mån-fre inte i samma område olika byggnader vi gör olika saker . Iallafall de fannas många tecken om jag ska läsa vad andra tycker är tecken. Lång ögonkontakt, leende,  pratade mycket med varandra men bara när vi råkade hamna själv, då hade han ringt över mig för han behövde hjälp där lite.  Annars var han tystare om någon annan var där. Vi fick tillslut  kontakt dagligen via chattar. Jag hittade en ursäkt att ge mitt nr. Jag bjöd ut honom på fika ute, jag bara frågade när vi satt och pratade på jobb en dag han sa ja, då nämner han sin sambo när vi sitter och fikar  .  Jag ville klippa då, ja sa åt honom att jag gillade honom. Vi har fort kontakt var dag. Varit ute och träffas själv, lite kramar och " jag tucker om djg"  har båda sagt.. Allt är så konstigt.  Hade han inte haft sambo hade jag inte tvekat en sekund på intresse pg alla tecken. Men jag är nu olyckligt kär i denna killen,  vill ha honom som vän ändå och väljer att hålla tyst om mina känslor.  

  • Anonym (Anna)
    Tue 3 May 2022 17:09
    #3

    Tack för råd..
    I mitt fall ör det ju han som initierar kontakt, ögonkontakt med mera... men hur kommer nan till första steget som ingen verkar vilja ta? Säger nan bara får jag prara med dig,, jag gillar dig eller hur lägger man upp det.

    Min bil har gått sönder och det är bara han och jag som bor nära varandra, fick en briljant idé att be om att få åka med hem nån dag... är det bra? Haha.

  • Tue 3 May 2022 17:45
    #4
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-03 17:09:13 följande:
    Tack för råd..
    I mitt fall ör det ju han som initierar kontakt, ögonkontakt med mera... men hur kommer nan till första steget som ingen verkar vilja ta? Säger nan bara får jag prara med dig,, jag gillar dig eller hur lägger man upp det.

    Min bil har gått sönder och det är bara han och jag som bor nära varandra, fick en briljant idé att be om att få åka med hem nån dag... är det bra? Haha.
    Perfekt sätt att träffas bara ni två! Men du måste visa lite också, varma blickar, "råka" röra honom då och då, komplimanger...
  • Anonym (Svårt­)
    Tue 3 May 2022 18:04
    #5
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-03 17:09:13 följande:

    Tack för råd..
    I mitt fall ör det ju han som initierar kontakt, ögonkontakt med mera... men hur kommer nan till första steget som ingen verkar vilja ta? Säger nan bara får jag prara med dig,, jag gillar dig eller hur lägger man upp det.

    Min bil har gått sönder och det är bara han och jag som bor nära varandra, fick en briljant idé att be om att få åka med hem nån dag... är det bra? Haha.


    Kanske  försöka börja prata se vad han har för intresse kan ni ju prata om det . Ex sitt nära vid lunchen. ordet Gillar dig är så brett, vi har sagt så till varandra, sen blev jag förvirrad, gillar, hur då? som kompis? kollega , person , osv.. Han tog med första kontakten, nu har jag gett honom bollen att höra av sig om han vill ses ute  igen. Första träffen var de jag som fråga ut honom på fika. Hade ALDRIG gjort de om jag inte trodde att de fanns intresse pg dessa blickar mm. 2a träffen Var de han som kom med förslag. Då blev de ändå kram o puss, sen fick han bollen att ta nästa steg eftersom han inte är singel.
  • Anonym (Anna)
    Wed 4 May 2022 16:09
    #6

    Nu frågade jag om skjuts!! Att jag vågade... och det gick jättebra så imorgon så...:))

  • Anonym (Anna)
    Wed 4 May 2022 17:19
    #7

    Hur blev det när han inte var singel??

  • Anonym (Svårt­)
    Wed 4 May 2022 17:23
    #8
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-04 17:19:43 följande:

    Hur blev det när han inte var singel??


     Hur menar du?  Jag tänker han vill vara min vän eftersom han har tjej samtidigt som jag tycker våt kontakt är mer än vän. Hade jag varit hans tjej skulle jag inte gilla detta alls.. Men jag kanske ör svartsjuk? De kanske kan vara normalt o ha denna sortens av nära vänner med en av motsatt kön med lite flirt i luften. 
  • Anonym (Anna)
    Wed 4 May 2022 18:24
    #9

    Nä inte schysst mot flickvännen, om ni både pussats o kramats... men det är ju upp till var och en. Tänkte på om han fortsatte med dig eller flickvännen sen? 

  • Anonym (Svårt­)
    Wed 4 May 2022 18:43
    #10
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-04 18:24:06 följande:

    Nä inte schysst mot flickvännen, om ni både pussats o kramats... men det är ju upp till var och en. Tänkte på om han fortsatte med dig eller flickvännen sen? 


     Båda. Vi träffas än. Jag är fortfarande förvirrad  vad han vill. Vill inte heller förlora honom som vän. Han är väldigt trevlig och rolig 
  • Anonym (Anna)
    Fri 6 May 2022 18:06
    #11

    Om kollegan säger,, jag slutar aldrig imponeras av dig (endast för att jag satte på kaffe på jobbet) är det en komplimang då, vill han visa att han gillar mig?

  • Anonym (Anna)
    Fri 6 May 2022 18:07
    #12

    Han ser så besvärad ut när vi är själva, oftast inte alltid,, nervös alltså. Såhär ör han inte m de andra kollegorna 

Svar på tråden Råd tack!!