• Belzinas

    Vänja sig vid att inte ha några vänner

     


    Tänk om man kunde vara en sån som har ett roligt och innehållsrikt liv? Någon som har vänner att ringa och som blir medbjuden på roliga saker. En sån som är en självklarhet att höra av sig till och som folk vill ha i sin närhet. En sån som folk bryr sig om. Jag har på senare år knappt firat min födelsedag av den enkla anledningen att jag inte kan komma på vem eller vilka jag skulle bjuda. Självklart har jag drömt om att ha en stor fest eller mysig tjejmiddag, och jag blir lika jävla ledsen varje gång jag kommer på att det förmodligen aldrig kommer ske. Varje dag tänker jag på saker jag vill göra. Konserter jag vill gå på eller platser jag vill besöka. Jag får liksom avstå från saker jag verkligen vill göra bara för att det känns så otroligt sorgligt att göra det ensam. Visst har jag provat att t.ex gå på konsert ensam. Flera gånger faktiskt. Men när jag väl har varit där  och sett alla kompisgäng som skrattar och har kul tillsammans så har det alltid slutat med att jag har gått därifrån för att jag känner mig så otroligt sorglig och ensam. Jag vill så jävla gärna ha några vänner men börjar ändå försöka vänja mig vid att inte ha några. Hur gör man ens när man är 30+? Är så fruktansvärt less på att höra att jag borde börja träna eller gå med i en förening, riktigt så enkelt är det inte. Som sagt så vill jag väldigt gärna ha vänner, men tänker att det kanske är bättre att vänja sig vid att inte ha några så jag slipper bli ledsen hela tiden. 

  • Svar på tråden Vänja sig vid att inte ha några vänner
  • Monsieur Venus

    Har du aldrig haft några vänner eller har de försvunnit under årens gång? Varför har det blivit så tror du? Oavsett vilket alternativ det beror på. Anledning till att människor ofta ger tips om att börja träna eller gå med i föreningar är ju att du måste försöka söka dig till sociala sammanhang för att kunna träffa nya vänner. Det är svårt att lära känna någon annars. Jag menar det alltså inte på ett elakt sätt. Men du måste göra någonting, för att det ska hända någonting. Om du inte vill börja träna eller gå med i en förening, så kan du ju prova någon av alla vänskapsappar som finns idag? Då föreslår apparna roliga events i din närhet och sedan är det bara att haka på. Du ska veta att jag verkligen känner med dig {#emotions_dlg.flower}

  • Mimosa86

    GoFriendly är ett nätverk för kvinnor som söker vänner. Testa! Där kan kvinnor lägga ut förfrågan i närområdet, typ om någon vill följa ledamot konserter eller utomlands? Det är tydligen väldigt bra för att träffa just andra tjejer som söker vänner eller sociala sammanhang att delta i.

    finns som app

  • Freddie K

    Jag har heller inga vänner. Eller jo, jag har två, varav en bor inte i den här stan och den andra träffar jag inte ofta eftersom att vi båda jobbar mycket och så. Jag har funnit mig vid att vara ensam och det går ganska bra faktiskt, men ibland saknar jag att ha någon. Skäms


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Freddie K skrev 2022-05-02 06:47:33 följande:

    Jag har heller inga vänner. Eller jo, jag har två, varav en bor inte i den här stan och den andra träffar jag inte ofta eftersom att vi båda jobbar mycket och så. Jag har funnit mig vid att vara ensam och det går ganska bra faktiskt, men ibland saknar jag att ha någon. Skäms


    Jag har några kompisar på nätet, så jag är väl inte helt ensam, ska tilläggas och det där med att gå med i någon förening eller så, det får man höra ganska ofta. Inte lätt om man har en massa diagnoser som jag har! Skäms
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Nicco123

    En bekant till mig flyttade från landet till Stockholm för att plugga men avslutade studierna ett år senare och började jobba istället. Hon tappade då sitt sociala sammanhang med plugget och kände sig också ensam. 

    Men hon skrev i någon Facebook grupp för ett fotbollslag att hon var relativt nyinflyttad och undrade om det fanns några tjejer som ville gå på lite matcher tillsammans. Det fanns det minsann och nu är detta ett tight kompisgäng hon har massa kul med.

    Tänker att du kan göra samma sak? Skriv i någon fb grupp för en aktivitet du vill göra, ex konsert och hör om inte fler vill med? 


    GoFriendly som någon skrev om har jag en annan vän som provade, funkade jättebra och hon hittade ett par nya vänner hon hänger med. 

    Jag har en annan bekant som reser med en organisation som heter ungefär uspc eller nått? Hon är 30+ och singel, men hon har vänner men alla är gifta och har barn så hon sökte sig vidare just för att hitta några att resa med. Tror organisationen vänder sig till just ensamresande alternativt singlar. 

Svar på tråden Vänja sig vid att inte ha några vänner