• Anonym (CH)
    Thu 12 May 2022 10:05
    8348 visningar
    48 svar
    48
    8348

    Trygghet under sex

    Hallå på er

    Jag hade en fundering
    Vill ni tjejer höra till exempel ?Visst talar du om vad du vill och inte vill?? eller ?Berätta gärna vad du vill? under samlag? Jag kan tycka att det är rätt schysst att tala om det så hon vet att det är helt okej att stoppa, ändra eller liknande beroende på vad hon känner. Det kanske ger en trygghet?

    Sen kanske hon gillar någon som är dominant men nu vet hon i alla fall att det är okej att ?begära?.

    Hur tänker ni om detta och vad hade ni velat höra för att få er lite tryggare?

  • Svar på tråden Trygghet under sex
  • Anonym (zyc)
    Thu 12 May 2022 10:12
    #1
    -4 +1

    Kan du inte läsa av utan att fråga är du inte tillräckligt mogen för att ha sex.

  • Anonym (Klant­arsel)
    Thu 12 May 2022 10:16
    #2
    -1 +2
    Anonym (zyc) skrev 2022-05-12 10:12:49 följande:

    Kan du inte läsa av utan att fråga är du inte tillräckligt mogen för att ha sex.


    Så du bara stoppar in den hejvilt och tänker "ja men jag är ju mogen så jag har ju läst av den här tjejen rätt".

    Skulle inte vilja knulla med dig
  • Anonym (zyc)
    Thu 12 May 2022 10:24
    #3
    -2
    Anonym (Klantarsel) skrev 2022-05-12 10:16:33 följande:
    Så du bara stoppar in den hejvilt och tänker "ja men jag är ju mogen så jag har ju läst av den här tjejen rätt".

    Skulle inte vilja knulla med dig
    Läs om läs rätt.
    Finns inget som är mer avtändande än folk som börjar fråga mitt i stunden. Har man den minsta lilla social kompetens så märker man när något är fel.
  • Thu 12 May 2022 10:25
    #4
    +2

    Det gäller båda att man ska känna sig trygg, inte bara kvinnan
     Ofta har man  hunnit prata om sex så det finns ett litet hum om den andres gillande. Annat är lätt att  känna in under akten. Har han något som är ett stort no no är det bra om jag får veta innan. Jag ser även till att han vet mina no no. I hettan kan det kännas dumt att säga nej eller så gör man nåt man inte vill av bara farten och mår dåligt av det efteråt. 
    Annat kan man vara villig att prova. 
    Bara man vågar prata innan, mitt i och efter så tror jag det går bra. 

  • Anonym (Ot)
    Thu 12 May 2022 10:34
    #7
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-12 10:26:47 följande:

    Nu är jag man, men jag svarar ändå.
    För jag har ett bra exempel.

    Senaste tjejen jag träffade är 25 år yngre, hon var 22 år.
    Det var hon som kontaktade mig, och tog initiativen.
    Jag tror att dom flesta tjejer gillar det. Att jag som man inte slemmade mig och stötte på henne.

    Vi träffades några ggr, och jag tyckte att hon var sexig. Jag hade inte legat på 12 år då. Så jag var sexuellt frustrerad och utsvulten.
    Alla tjejer vet vad män tänker på när han är ensam med en sexig ung tjej.

    Men hör och häpna, jag försökte inget!
    Osannolikt tänker ni.
    Ja, kanske det. Men jag ville att hon skulle känna sig trygg med mig, och jag hade inte bråttom.
    Det sa jag till henne, och hon tyckte att det var gulligt att jag tog sån hänsyn till henne.

    Inget hände, bara en kram, på hennes initiativ.
    2 år senare berättade hon att hon velat, men jag skulle ha tagit första steget.


    Ot
  • Anonym (Ot)
    Thu 12 May 2022 10:35
    #8
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-12 10:30:44 följande:

    Jag glömde:
    Som en annan skrev här, även mannen behöver känna sig trygg.
    Jag hade inte legat på 12 år, och jag hade innan den här tjejen fått nobben av en annan ung tjej som jag var kär i.
    Så mitt självförtroende var inte på topp.

    Sen så märker jag av åldern, och att ha en ung sexig tjej hemma, var nervöst.
    Jag kände mig osäker.

    Jag vet vad dom flesta tjejer tycker om män som känner såhär.
    Men så är det i alla fall.


    Ot. Frågan var trygghet under sex. 
  • Anonym (k)
    Thu 12 May 2022 11:34
    #9
    Anonym (CH) skrev 2022-05-12 10:05:49 följande:
    Trygghet under sex

    Hallå på er

    Jag hade en fundering
    Vill ni tjejer höra till exempel ?Visst talar du om vad du vill och inte vill?? eller ?Berätta gärna vad du vill? under samlag? Jag kan tycka att det är rätt schysst att tala om det så hon vet att det är helt okej att stoppa, ändra eller liknande beroende på vad hon känner. Det kanske ger en trygghet?

    Sen kanske hon gillar någon som är dominant men nu vet hon i alla fall att det är okej att ?begära?.

    Hur tänker ni om detta och vad hade ni velat höra för att få er lite tryggare?


    Nej, jag tror inte att just exemplen som frågor skulle ge mig trygghet, snarare stressa mig.  Är jag lite nervös kanske kolla att jag är ok  men mer att jag kan avbryta...det kommer inte från vad du säger utan vad som skett innan/under sexet.
  • Anonym (Klant­arsel)
    Thu 12 May 2022 11:48
    #10
    Anonym (zyc) skrev 2022-05-12 10:24:11 följande:
    Läs om läs rätt.
    Finns inget som är mer avtändande än folk som börjar fråga mitt i stunden. Har man den minsta lilla social kompetens så märker man när något är fel.
    Hellre avtänd än våldtagen. Eller var något oklart för dig?
  • Thu 12 May 2022 11:48
    #11
    +1

    Det är inte helt lätt heller det här. Det kan även bero på hur frågan ställan ställs och hur många gånger det kommer frågor under akten. 
    Har man svårt att tolka andra i ett vardagligt samspel kan det vara svårt även i sängen. 
    Att bokstavligen tolka att man ska fråga partnern om det är skönt eller om det är ok kan fullständigt förstöra hela stunden. En man jag träffade frågade heeela tiden - är det här skönt, är det här skönt för han hade lärt sig att  man ska fråga och han var dönervös att göra fel. Han gjorde ju rätt på ett vis men kunde inte/vågade inte lita på mina uttryck. Jag bad honom sluta fråga, jag kommer visa om jag gillar vad du gör. Han hade inte haft sex med så många och det kanske spelade in. 
    Att jag tydligt sa ifrån var han nöjd med och tog inte illa upp. Han behövde den tydligheten det innebar. 

  • Anonym (zyc)
    Thu 12 May 2022 12:05
    #12
    Anonym (Klantarsel) skrev 2022-05-12 11:48:38 följande:
    Hellre avtänd än våldtagen. Eller var något oklart för dig?
    Du märker alltså inte om du våldtar någon? Okej då tillhör du kategorin som inte bör ha sex öht.
Svar på tråden Trygghet under sex