• Anonym (Ung kvinna undrar­)
    Fri 13 May 2022 10:42
    26736 visningar
    104 svar
    -3
    104
    26736

    Om en penis är för stor?

    Detta är en fråga till konservativa heteros!

    Visst är det viktigt med kompatibel storlek för att penetrerande samlag ska vara njutbart för kvinnan? Brukar kvinnor kolla detta innan de inleder en relation med en man? 


    De flesta jag talat med tycker att 15 cm penislängd och 10 cm omkrets (3cm diameter) är det skönaste pga hur de själva som kvinnor har plats med rent anatomiskt. Större blir för de (som inte fött barn vaginalt) för stort och besvärande för att uppnå orgasm. 


    Vad har ni för erfarenheter?

    Hur kan penetrerande samlag ge orgasm för en kvinna om mannen är större än hon ?är vid normal upphetsning?? 


    Om han tex är 5cm diameter och hon egentligen får orgasm med 3cm diameter max . Kan det någonsin gå med 5cm? 

  • Svar på tråden Om en penis är för stor?
  • Anonym (Ung kvinna undrar­) Trådstartaren
    Fri 13 May 2022 11:07
    #2

    Till Kaffedraken:

    Jag har en vän som gifte sig innan de hade sex. Hon var oskuld, men har nu ändå bara kunnat ha orgasm vid max 3 cm diameter (hjälpmedel) och ej sin mans som är 5 cm tjock. De har fantastisk kemi och älskar varandra djupt men anatomiskt är hon tight och han för stor. Jag antar att de måste jobba på det men störigt för henne när allt hade varit toppen bara han var 3cm. Men en penis kan väl aldrig bli mindre? 

  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Fri 13 May 2022 11:13
    #3
    Anonym (Ung kvinna undrar) skrev 2022-05-13 11:07:05 följande:

    Till Kaffedraken:

    Jag har en vän som gifte sig innan de hade sex. Hon var oskuld, men har nu ändå bara kunnat ha orgasm vid max 3 cm diameter (hjälpmedel) och ej sin mans som är 5 cm tjock. De har fantastisk kemi och älskar varandra djupt men anatomiskt är hon tight och han för stor. Jag antar att de måste jobba på det men störigt för henne när allt hade varit toppen bara han var 3cm. Men en penis kan väl aldrig bli mindre? 


    Tror inte det.
    Dom får hitta andra vägar. Kanske skippa penetration, eller använda mindre dildos.
  • Anonym (q)
    Fri 13 May 2022 11:27
    #4
    +2

    Får orgasm med? Jag tror du behöver lite mer grundläggande anatomi.


    Svårt att komma in är något som kan ske men orgasmen hänger inte på ett kukmått.

  • Anonym (Ung kvinna undrar­) Trådstartaren
    Fri 13 May 2022 11:38
    #5
    -1

    Anonym q :

    Försöker du vara rolig? Jag menar såklart att det verkar finnas en optimal storlek för vardera kvinna för orgasm vid penetrerande samlag.

    övrig orgasm kan ju uppnås på tusen andra sätt. Det är inte frågan. Jag kan spänna muskler i magen och få orgasm. Det är inte problemet för min vän heller.

    problemet är just vad hon gör för att ha sköna penetrerande samlag med sin man som hon älskar. Fast han är för grov.

    Har du några tips som är hjälpsamma?

  • Anonym (Freda­g)
    Fri 13 May 2022 11:39
    #6
    -2 +1
    Anonym (q) skrev 2022-05-13 11:27:25 följande:

    Får orgasm med? Jag tror du behöver lite mer grundläggande anatomi.


    Svårt att komma in är något som kan ske men orgasmen hänger inte på ett kukmått.


    En tjejkompis hade sex med en man som var bred där nere. Porrfilmskuk liksom. Hon beskrev det som att det inte gick att knipa om den för allt var fyllt. Det resulterade i att orgasmen uteblev. För smal är säkert likadant då går det inte knipa om den alls. Säger som alltid, lagom är bäst. 
  • Anonym (Freda­g)
    Fri 13 May 2022 11:44
    #7
    +1

    Jag skulle dock akta mig för att lyssna på folk här på sexavdelningen. folk överdriver och trollar och vill vara elaka av konstiga anledningar. Håll dig till fakta istället :)

    https://www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/frageladan/kukkunskap/storlek/hur-stor-ar-en-normal-penis/

  • Anonym (Mija)
    Fri 13 May 2022 13:44
    #8

    Jag är gift med en man som är rätt mycket större än genomsnittet. Jag har inga exakta mått men kanske typ 5-6 cm bred. Denna storlek är väldigt besvärlig i sängen och därför under lång tid valde vi faktiskt att helt avstå ifrån penetrativ sex.

    Vi lyckades så småningom hitta ett par sätt att återigen få det att fungera. Framför allt är det att jag behöver vara maximalt beredd, dvs behöver vara väldigt upphetsad. Spontansex går inte, inte heller att det sker alltför ofta. Sker det en störning under tiden så att vi blir avbrutna, blir det väldigt svårt att fortsätta.

    Om han slickar mig till orgasm innan, så är jag så beredd jag kan bli. Vi behöver också använda rätt mycket glidmedel. Trots att jag är våt, så är det inte säkert att det räcker. Vi kör dessutom med kondom, det lilla avbrottet gör att han tappar lite av ståndet, inte så att han slaknar, men så att han åtminstone till en början inte är så där blåglansigt hård. Han får vara försiktig med att tränga in, absolut inte jucka utan typ gunga långsamt, millimeter för millimeter. Även när han är inne i mig kan han inte bara stöta på utan får liksom cirkla lite med höfterna, det räcker gott och väl.

    Till sist får man inse att vissa positioner går bort direkt. Att saxa går inte, det gör bara ont. Att stå på fyra och att han kommer in bakifrån är inte skönt heller och, jag får en känsla av att jag blir kissnödig då han trycker på urinblåsan. Jag kan rida honom men kan inte glida ner hela vägen utan får hålla emot med låren. Missionären är allra bäst, där har vi en bra balans. Jag kan knipa utan probem och jag brukar kunna komma ganska lätt.

  • Anonym (Fia)
    Fri 13 May 2022 14:30
    #10

    Orgasm (vaginal) beror enligt min erfarenhet mer på form och teknik än längd och bredd. Eftersom g-punkten sitter utåt magen sett från vaginan är lutningen en viktig faktor.


    Nej, kvinnor brukar inte fråga om en tilltänkt partners storlek. Man testar och utvärderar och optimerar. Jag tycker det låter absurt bara att du pratar med dina vänner om diameter mm. Det har jag aldrig gjort. vare sig med vänninor eller män.

  • Anonym (Sugen­påstor­)
    Fri 13 May 2022 14:38
    #11
    Anonym (Fia) skrev 2022-05-13 14:30:23 följande:

    Orgasm (vaginal) beror enligt min erfarenhet mer på form och teknik än längd och bredd. Eftersom g-punkten sitter utåt magen sett från vaginan är lutningen en viktig faktor.


    Nej, kvinnor brukar inte fråga om en tilltänkt partners storlek. Man testar och utvärderar och optimerar. Jag tycker det låter absurt bara att du pratar med dina vänner om diameter mm. Det har jag aldrig gjort. vare sig med vänninor eller män.


    Får absolut lättare orgasm av en stor vid vaginalsex. Sen vad det beror på vet jag inte riktigt. Säkert är det delvis psykologiskt, men jag kan inte komma ifrån att bara känslan av "utfyllnad" där nere tänder mig nåt enormt.
  • Anonym (Ja)
    Fri 13 May 2022 14:43
    #12

    Jag har stor (fast inte bamse då utan helt enkelt grövre/längre än medelstorleken) och för oss har det både för och nackdelar. Fördel i den mån att hon väldigt lätt får orgasm men nackdel att det ibland gör ont, särskilt om jag stöter för djupt i henne. På det stora hela så funkar det dock ändå väldigt bra då det märks att hon njuter mycket när vi har sex och sen gillar hon även att den är större med det visuella intrycket.

    De kvinnor jag haft kontakt med så har det ofta kommit någon slags trevare eller nyfikenhet kring storleken innan vi hamnat i säng. Så det är nog inte helt ovanligt att kvinnor kan vilja ha koll på detta, däremot om en kvinna frågat rakt ut om storlek i cm, diameter osv hade det känts lite underligt. 

Svar på tråden Om en penis är för stor?