• Fri 13 May 2022 22:10
    2563 visningar
    10 svar
    10
    2563

    Ska ett förhållande vara såhär?

    Jag blev tillsammans med min kille för ca 1 år sedan. Jag flyttade hemifrån från en stad till en annan där jag inte kände någon för att vara nära honom.
    När vi först träffades vägde jag kanske 63kg (jag är en rätt lång tjej) och nu väger jag ca 70kg så jag skulle inte säga att jag är överviktig men jag mår dåligt över min kropp och har dåligt självförtroende.
    De senaste 2 månaderna har han sagt till mig vad jag får och inte får äta, t.ex. glass. Innan åt jag det kanske 3ggr i veckan, nu har jag ätit det en gång på 2 veckor för jag får inte äta det oftare för då kan jag bli ännu större...

    Jag har märkt att när jag sover så passar han på att titta porr och runka brevid mig, och jag gillar det inte... Jag har svårt med att han tittar på andra nakna tjejer och blir kåt på det men det är ännu värre att han gör det brevid mig när jag sover.

    Han har även kvar bilder på sitt ex, inte naken bilder men när som ligger och trycker sig mot varandra halvnakna och bilder där det står hur mycket dom älskar varandra och han har minst 150bilder med henne, men med mig har han ca 10 bilder på ett helt år. Han tar aldrig bild på mig men alltid på henne, vi har inga bilder där vi pussas eller kramas, bara sånna när man gör till sig. Och han vill inte ta bort bilderna på honom och hans ex. Och jag fick först för en vecka sedan reda på att han hade köpt en förlovningsring till henne och dom var förlovade. Han köpte även skär till henne hela tiden men aldrig till mig.

    På min adress står det att bara jag bor men han är hos mig hela tiden, men jag betalar hyran, räkningarna och maten varje månad för oss båda och jag börjar blir så trött och utmattad och jag känner mig inte uppskattad.

    Är det såhär i ett förhållande? 
    Detta är nämligen mitt första förhållande och jag vågar inte prata om detta med någon av mina vänner så därför skriver jag här och behöver lite råd och åsikter från er.

  • Svar på tråden Ska ett förhållande vara såhär?
  • Anonym (rw)
    Fri 13 May 2022 22:18
    #1

    Att ha bilder på sitt ex är inget konstigt men annars låter han väldigt kontrollerande och respektlös.

  • Fri 13 May 2022 22:46
    #3

    Dumpa han fort som ögat, han bara utnyttjar dig. Stå upp för dig själv. 

  • Fri 13 May 2022 22:49
    #4

    #2 jag är 19 och flyttade till andra sidan Sverige för att vara nära honom strax efter min student

  • Anonym (Lämna­)
    Fri 13 May 2022 22:58
    #6
    LovisaBell skrev 2022-05-13 22:49:39 följande:

    #2 jag är 19 och flyttade till andra sidan Sverige för att vara nära honom strax efter min student


    Ett förhållande ska inte vara så som du har det. Lämna honom omgående han utnyttjar dig bara och är respektlös mot dig. Om han älskade dig så hade han bidragit ekonomiskt och inte legat bredvid dig och runkat till porr. Nä kära flicka var snäll och ha självrespekt för dig själv nu och kasta skiten. Hade slagit ihjäl honom
  • Anonym
    Fri 13 May 2022 23:01
    #7

    Nej det är inte en kille man vill vara ihop med.
    Gör som hans förra tjej: Dumpa!

  • Anonym (Usch)
    Sat 14 May 2022 09:40
    #8

    Herregud, NEJ. Det där låter helt fruktansvärt. Ta dig ur det och hitta en snäll och bra partner som respekterar dig. 

  • Sat 14 May 2022 09:49
    #9
    LovisaBell skrev 2022-05-13 22:49:39 följande:

    #2 jag är 19 och flyttade till andra sidan Sverige för att vara nära honom strax efter min student


    Jag beklagar och du är ju så ung! Du måste lära dig redan nu att i ett förhållande skall det verkligen inte vara såhär!!

    Kan du försöka påminna dig själv hur din självkänsla och självförtroende var förut och hur det är nu, nu när du lever med honom? Det är bra att kunna påminna hur stark man var innan och hur ''känsligare'' man är nu. Så får man svaret på om det är energitjuv man är med.

    En annan sak du kan göra mot dig själv är också tänka såhär: Hur bra mår du i detta förhållande?

    Uppenbarligen känner du ju i magkänslan att det inte känns bra med detta. Inte heller mår du väl bra, p.g.a hans beteende.

    Kommunicera kan du självklart göra, men funkar det inte, så måste du bort ifrån honom!

  • Anonym (aaa)
    Sat 14 May 2022 11:16
    #10

    oj. se till att bli av med denna "dead weight" direkt. 

Svar på tråden Ska ett förhållande vara såhär?