• Anonym (Avund­sjuk)
    Mon 16 May 2022 22:19
    23777 visningar
    124 svar
    124
    23777

    Så avundsjuk på vackra människor. :(

    Ibland, när jag ser riktigt vackra människor så kan jag bli så jävla avundsjuk att jag bara vill försvinna. Jag är riktigt ful. 

    Det är ju populärt bland folk att säga att 'skönhet kommer inifrån'. Och visst, en fin personlighet gör absolut en person finare, men det tar inte ifrån vikten av riktig skönhet. Fina ansiktsdrag och symmetrisk kropp till exempel, fri från sjukdomar och skador.

    Jag har ärr, är osymmetrisk och allmänt FUL.
    Jag lider av självhat, och ibland känns det inte värt att leva längre.

  • Svar på tråden Så avundsjuk på vackra människor. :(
  • Anonym (Avund­sjuk) Trådstartaren
    Sun 29 May 2022 18:57
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-29 18:00:25 följande:
    Du har ju optimal vikt till din längd.  

    Vad är det som är så fult på din kropp ??  Ärr gör väl inget.  Om det inte är pga självskadebeteende. Det kan nog vara lite avskräckande. Det bör du i så fall sluta med.
    nej inte självskadebeteende.
  • Anonym (BMI 19, fast säkert smällf­et enligt vissa)
    Sun 29 May 2022 19:00
    +2
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-29 18:00:25 följande:
    Du har ju optimal vikt till din längd.  

    Vad är det som är så fult på din kropp ??  Ärr gör väl inget.  Om det inte är pga självskadebeteende. Det kan nog vara lite avskräckande. Det bör du i så fall sluta med.
    Åh herre... "om det inte är pga självskadebeteende"?
    Då vore ärren värre eller?
    "Det bör du i så fall sluta med"?
    Tror du att det är så enkelt. Bara att sluta för att anonyma Pelle på familjeliv tycker det??? Va? Verkligen?
  • Anonym (H)
    Sun 29 May 2022 19:12

    Jag kan lova dig att du är vacker precis för den du är - du kanske inte tilltalar alla (vilket ingen gör), men du kommer hitta din drömprins. Tro på dig själv och älska dig själv för den du är, så kommer det lösa sig

  • Anonym (BMI 19, fast säkert smällf­et enligt vissa)
    Sun 29 May 2022 20:21
    Anonym (Avundsjuk) skrev 2022-05-29 19:13:04 följande:
    Pelle är en lite egen typ.
    Milt uttryckt. 
  • Anonym (Pelle­)
    Sun 29 May 2022 20:27
    +1
    Anonym (Avundsjuk) skrev 2022-05-29 19:13:04 följande:
    Pelle är en lite egen typ.
    Anonym (BMI 19, fast säkert smällfet enligt vissa) skrev 2022-05-29 20:21:48 följande:
    Milt uttryckt. 

    Jag tror ni gillar mig innerst inne

    Förresten är inte BMI 19 smällfet. Låter perfekt ju!
  • Anonym (Ponny­)
    Sun 29 May 2022 21:16
    -1 +1
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-26 19:36:45 följande:
    Kroppen är snyggare.   Vilket är typ 90% av en människa.  90% snyggare alltså.  Ingen dålig förbättring i min mening.
    Ingenting tar bort dålig stil och knasiga överbett och frabbfeusyrer 
    om det enbar handlar om BMI kan du väl dejta en man kanske de har ju oftare väldigt smala höfter o är tanigare .. vet en äldre man som har BMI 17 nåt för dig? han letar efter manligt yngre sällskap 
  • Anonym (Pelle­)
    Sun 29 May 2022 22:30
    -1
    Anonym (Ponny) skrev 2022-05-29 21:16:50 följande:
    Ingenting tar bort dålig stil och knasiga överbett och frabbfeusyrer 
    om det enbar handlar om BMI kan du väl dejta en man kanske de har ju oftare väldigt smala höfter o är tanigare .. vet en äldre man som har BMI 17 nåt för dig? han letar efter manligt yngre sällskap 
    Jag tycker du ska hålla dig till dina ponnys och inte ge dejtingråd...
  • Anonym (Diana­)
    Sun 29 May 2022 23:43
    Anonym (Man) skrev 2022-05-29 14:02:47 följande:
    Jag kan svara på den. Att sluta ge Pelle den uppmärksamhet är omöjligt för många av Familjelivs användare, dom känner sig kritiserade och vill nypa tillbaka verbalt.

    Nu är jag inte lika extrem som Pelle, men jag kan tycka att det är bra med en motvikt till att hylla alla storlekar, dvs riktigt överviktiga personer som absolut skulle behöva ta tag i sin kropp, istället för att låta den förfalla än mer.

    Vi blir bara fetare och fetare. Vem ska våga lyfta upp samhällsproblemet utan att bli kritiserad? Diabetesfonden kör just nu en kampanj att dom vill få Sverige i rörelse, men längre än så kommer vi oftast inte. Det finns inte en enda politiker som skulle våga lyfta fram detta problem i ljuset.
    Håller med dig om att man inte bör hylla överviktiga som ?Ni är fina som ni är? då grav övervikt är direkt hälsofarligt, men lika fel är det att hylla en kropp som är gravt anorektisk och påpeka att det är en sund och hälsosam kropp, vilket Pelle gör. 
  • Anonym (Pelle­)
    Sun 29 May 2022 23:58
    Anonym (Diana) skrev 2022-05-29 23:43:32 följande:
    Håller med dig om att man inte bör hylla överviktiga som ?Ni är fina som ni är? då grav övervikt är direkt hälsofarligt, men lika fel är det att hylla en kropp som är gravt anorektisk och påpeka att det är en sund och hälsosam kropp, vilket Pelle gör. 
    Var har jag hyllat ett gravt anorektisk kropp?
  • Anonym (Man)
    Mon 30 May 2022 21:58

    Man kan diskutera olika vinklar och perspektiv, men håll er till det eller skit i att svara så är det löst. Tycker det är så jävla dåligt att flera användare använder stora delar till att racka ner på, personangrepp och mobbing av Pelle.

    Även om ni tycker att han har fel, så får ni fan lyfta upp det till en civiliserad nivå.

    Tycker flera borde bli bannade för det ni skriver, ni är klart värre än Pelle när det gäller personangrepp och påhopp. Skärpning!

  • Anonym (Diana­)
    Mon 30 May 2022 23:18
    +2
    Anonym (Man) skrev 2022-05-30 21:58:39 följande:

    Man kan diskutera olika vinklar och perspektiv, men håll er till det eller skit i att svara så är det löst. Tycker det är så jävla dåligt att flera användare använder stora delar till att racka ner på, personangrepp och mobbing av Pelle.

    Även om ni tycker att han har fel, så får ni fan lyfta upp det till en civiliserad nivå.

    Tycker flera borde bli bannade för det ni skriver, ni är klart värre än Pelle när det gäller personangrepp och påhopp. Skärpning!


    Pelle må vara omogen men han är vuxen och kan nog svara för sig själv. Dessutom är det Pelle som är nedlåtande om andras vikt i flertalet trådar här på familjeliv så om någon ger svar på tal så förtjänar han nog det
  • Anonym (Diana­)
    Mon 30 May 2022 23:19
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-29 23:58:24 följande:
    Var har jag hyllat ett gravt anorektisk kropp?
    I många trådar
  • Anonym (Man)
    Tue 31 May 2022 06:29
    -1
    Anonym (Diana) skrev 2022-05-30 23:18:20 följande:
    Pelle må vara omogen men han är vuxen och kan nog svara för sig själv. Dessutom är det Pelle som är nedlåtande om andras vikt i flertalet trådar här på familjeliv så om någon ger svar på tal så förtjänar han nog det
    Svar på tal kan se olika ut. Personangrepp är medel för folk som inte har orden eller som hamnar ur balans av en diskussion.
Svar på tråden Så avundsjuk på vackra människor. :(