• Anonym (Vill dö)
    Tue 17 May 2022 14:04
    4873 visningar
    31 svar
    31
    4873

    så rädd för jobbintervju

    Jag har en jobbintervju imorgon. 
    Jag har mått så dåligt i många år, att jag inte vågat söka jobb, och de jobb jag sökt har jag inte fått. 


    Nu är jag orolig för vad jag kommer ge för dåligt intryck på intervjun. Funderar på att antingen ringa och avboka eller ta livet av mig. 
    Jag hatar mig själv. Jag är helt jävla oduglig.

    Har sökt utbildning, så jag kommer inte vara utan inkomst allt för länge om jag väljer att gå den utbildningen... Men egentligen är allt jag vill att ha ett jobb! Det är bara det att jag har fått itutat sedan barnsben att jag är dålig. Att jag inte kan bli lycklig. Att jag är 'dum'. 
    Så jag vågar inte jobba. (har haft enstaka jobb som gått ok eller mer än ok).

    Fucking hell. :( Allt bottnar i att jag är helt jävla värdelös men inte vågar ta livet av mig. Jag kan inte ta mig fram i livet för att jag är så värdelös.

  • Svar på tråden så rädd för jobbintervju
  • Anonym (Vill dö) Trådstartaren
    Tue 17 May 2022 14:06
    #1

    Alltså, familjeliv... jag kan inte välja 'tillåta anonyma svar'. Varför kan man inte redigera inlägg för?!

  • Anonym (!)
    Tue 17 May 2022 14:07
    #2
    Anonym (Vill dö) skrev 2022-05-17 14:06:00 följande:
    Alltså, familjeliv... jag kan inte välja 'tillåta anonyma svar'. Varför kan man inte redigera inlägg för?!

    Du har startat tråden i känsliga rummet. Här är anonyma inlägg alltid tillåtna.
  • Anonym (Vill dö) Trådstartaren
    Tue 17 May 2022 14:09
    #3
    Anonym (!) skrev 2022-05-17 14:07:28 följande:

    Du har startat tråden i känsliga rummet. Här är anonyma inlägg alltid tillåtna.
    Vad bra! 
  • Anonym (Vill dö) Trådstartaren
    Tue 17 May 2022 14:15
    #4

    Jag verkar skriva helt oförståeligt.
    Kanske borde jag ringa och avboka intervjun. :(

  • Anonym (!)
    Tue 17 May 2022 14:17
    #5
    +1

    Och du är inte värdelös. Även om jobbintervjun skulle gå åt pipan så är du ändå inte värdelös. Men ge det ett försök. Det värsta som kan hända är att du inte får jobbet och får gå den där utbildningen istället. Du har varit förutseende och har sett till att du har en plan b, så du kommer att landa på fötterna oavsett om företaget väljer att anställa dig eller inte

  • Anonym (Vill dö) Trådstartaren
    Tue 17 May 2022 14:19
    #6
    Anonym (!) skrev 2022-05-17 14:17:09 följande:

    Och du är inte värdelös. Även om jobbintervjun skulle gå åt pipan så är du ändå inte värdelös. Men ge det ett försök. Det värsta som kan hända är att du inte får jobbet och får gå den där utbildningen istället. Du har varit förutseende och har sett till att du har en plan b, så du kommer att landa på fötterna oavsett om företaget väljer att anställa dig eller inte


    Tack!
    Jag börjar känna mig förkyld nu, så jag bör omboka intervjun. Hoppas att chefen tillåter det...

    Jag skojar inte, nästan varje gång jag har mens för jag förkylning samtidigt. :( Något måste vara fel på min kropp. Suck.
  • Anonym (!)
    Tue 17 May 2022 14:21
    #7
    Anonym (Vill dö) skrev 2022-05-17 14:15:15 följande:
    Jag verkar skriva helt oförståeligt. Kanske borde jag ringa och avboka intervjun. :(

    Nej, för tusan! Ta chansen. Om den här intervjun går åt pipan så se det som en övning inför nästa gång. Du kommer inte att utvecklas om lära dig nya saker om du sitter hemma och drar täcket över huvudet (Men jag vet hur lockande det alternativet är - tro mig!).
  • Anonym (!)
    Tue 17 May 2022 14:23
    #8
    +1
    Anonym (Vill dö) skrev 2022-05-17 14:19:30 följande:
    Tack! Jag börjar känna mig förkyld nu, så jag bör omboka intervjun. Hoppas att chefen tillåter det... Jag skojar inte, nästan varje gång jag har mens för jag förkylning samtidigt. :( Något måste vara fel på min kropp. Suck.

    Det kallas för mensförkylning. Det är verkligen inte bara du som drabbas av det. Men kanske bäst att flytta på intervjun ändå, eller att ta den online.
  • Anonym (Anna)
    Tue 17 May 2022 15:14
    #9
    +1

    Om du inte blir jättejätteförkyld så boka inte av!
    Se även detta som utbildning. Du utbildar dig själv i att gå på intervju.
    Det är inte en fallenhet som man bara har. Att gå på anställningsintervju innebär en massa moment som få fixar utan att ha övat. Precis som att öva att stå inför klassen  skolan, att berätta om sig själv, att bemöta någons blick, att kunna lyssna och förstå vad någon annan säger samtidigt som man är i en ovan eller osäker situation och samtidigt som man har tusen andra tankar i sitt eget huvud.
    Du är inte dum eller icke-värdig av detta.
    Du har ju sökt jobbet och blivit inbjuden att komma på intervju, det är ju skitbra!!

    Jag tycker att du ska försöka ordna det ombonat och ordna en situation av omsorg för dig själv när du hamnar i sådana tankar. Stäng av alla element av input som inte är bra. Prata med en vän eller släkting som antingen inte vet om det här så att ni kan prata om annat som gör dig glad eller som du mår bra av eller så pratar du med en person som du vet kan peppa dig i rätt riktning. Sådana som drar upp gammalt strunt, som får dig att känna dig mindre värd eller löjlig väljer du bort. En annan dag kanske ni kan höras men inte idag. Inte inför det här som du upplever är viktigt och som du verkligen vill!
    Så ta en promenad i skogen, laga en middag som du gillar, se en film du tycker om och som gör dig glad. Försök komma i säng i tid så att du är utvilad. 
    Och stort lycka till! 

  • Tue 17 May 2022 17:07
    #10
    +1

    Det viktiga är inte vad du svarar på frågorna, det finns inga rätt eller fel svar. Så försök slappna av, var nyfiken på tjänsten. Ställ frågor, sträck på dig, och förmedla vad du har för bra sidor och hur du kan bidra till arbetet. 
    De flesta är nervösa och tycker intervjuer är jobbiga. De flesta tycker det är svårt att prata gott om sig själv. Det är bara att träna och träna! 
    Var snäll mot dig själv! Man kan aldrig veta om man får jobbet eller inte, det är bara att försöka igen. 

Svar på tråden så rädd för jobbintervju