• Thu 26 May 2022 21:51
    41235 visningar
    129 svar
    +1
    129
    41235

    Mixade signaler

    Hej,

    Säkert en av tusen liknande trådar? Men behöver få lite input.

    Har en supertrevlig kollega på jobbet där det under de senaste månaderna har varit en lite halvflörtig stämning (som jag tolkat det?). Detta har byggts upp successivt då vi börjar bli mer och mer trygga med varandra, men inte lett till något då vi båda är ganska blyga och professionella, Vi hade för ett tag sedan en AW då jag tänkte att ?ikväll kanske det är läge att ta detta till nästa steg?. Den dagen började dock med att hon var tydligt avståndstagande och lite kallare än normalt, men ju längre kvällen led så var vi tillbaka där vi hade varit innan och kanske även på ett personligt plan tagit nästa steg (dvs pratat ganska mycket med varandra och om lite personligare saker är normalt). Jag hade under kvällen (ganska subtilt) ändå visat var jag står. Men detta är säkert svårtolkat.

    Någon som kan hjälpa mig att tolka detta. Min känsla är att det finns någon sorts attraktion men hon har blivit osäker på sina egna känslor samt var hon har mig.


    Det bör kanske tilläggas att det är ganska stor åldersskillnad och en liten arbetsplats (och jag den äldre mannen). Men vi är trots ålderskillnaden på ungefär samma plats i livet och vi är ganska lika som personer. Pga detta så har jag inte velat göra något utan är lite avvaktat hennes initiativ. Kanske även bör nämnas att jag inte är den bästa på att tolka eventuella signaler? Övertolkar säkert en del också. Och jag tror att hon på sin höjd ser mig som en sexig trevlig och rolig äldre kollega, men man hoppas såklart på mer.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-05-26 22:27
    Dvs behöver hjälp med att tolka det plötsliga lite avvaktande beteendet. Tror ni att hon känner att något skulle kunna vara på gång och att hon gett mig för mycket signaler men att hon inte riktigt är reda att ta nästa steg. Att hon trodde (helt rätt...) att jag skulle ta denna AW-kväll till att ta nästa steg men att hon inte är redo än, eller att hon nu tydligt ville visa att hon inte är intresserad (hon kanske har någon annan flört på g... Även fast jag inte tror det).

    Under vår uppbyggnadsfas (i flörtandet) så har det ändå (som jag tolkat det) varit så att de dagar då vi har tagit nästa myrsteg i vårat flörtande så har hon dagen efter haft mer parfym på sig (som doftar supergott...), varit lite finare klädd (hon är alltid snyggt klädd,, men nu lite extra genomtänkt), fixat håret lite extra etc eller bara varit lite extra trevlig.
  • Svar på tråden Mixade signaler
  • Fri 27 May 2022 10:27
    #1

    Någon som har lite input? Eller har jag själv svarat på frågan? Hur har ni reagerat i liknande situationer (tänker att det inte är helt ovanligt)?

  • Anonym (Gubbs­juk)
    Fri 27 May 2022 12:39
    #2
    +2

    Du övertolkar. Ung kvinnlig kollega finner äldre erfaren kollega roliga, vänlig och hjälpsam. Äldre ensam kärlekstörstande man tänker med snoppen och övertolkar.

    Sluta dröm och gör inte bort dig! 

  • Anonym (T)
    Fri 27 May 2022 12:52
    #3
    +1

    Skulle säga att män ofta gör misstaget att tro att trevlighet är flirt etc. 

    Låt henne komma med initiativ, det är det enda rätta. Var trevlig men utgå ifrån att hon inte är intresserad på det sättet. Om hon är det, kommer hon att visa det så småningom.

  • Fri 27 May 2022 13:02
    #4

    Jag håller helt med! Om det ska bli något så måste det även bli på hennes initiativ (även fast jag inte tror hon skulle göra något även om hon var/är intresserad - och därför kommer det aldrig bli något mellan oss). Gör mitt bästa för att gå vidare och släppa detta men det blir alltid situationer som gör det svårt? Tack för input!

  • Anonym (Gubbs­juk)
    Fri 27 May 2022 13:08
    #5
    +1
    Alltidsingel skrev 2022-05-27 13:02:21 följande:

    Jag håller helt med! Om det ska bli något så måste det även bli på hennes initiativ (även fast jag inte tror hon skulle göra något även om hon var/är intresserad - och därför kommer det aldrig bli något mellan oss). Gör mitt bästa för att gå vidare och släppa detta men det blir alltid situationer som gör det svårt? Tack för input!


    Det blir svårt för att du inbillar dig saker. 
  • Fri 27 May 2022 13:13
    #6

    Måste ev tillägga att det inte skiljer skämsmycket i ålder. Det är med några år till godo Inom spannet ålder/2+7 och jag skulle inte kunna ha barn som är i hennes ålder,

  • Fri 27 May 2022 13:20
    #7
    Måste ev tillägga att det inte skiljer skämsmycket i ålder. Det är med några år till godo Inom spannet ålder/2+7 och jag skulle inte kunna ha barn som är i hennes ålder,

    ? vi är båda 30plus. Så det är ingen 22åring vi pratar om.
  • Anonym (Gubbs­juk)
    Fri 27 May 2022 13:28
    #8
    +1
    Alltidsingel skrev 2022-05-27 13:20:56 följande:
    Måste ev tillägga att det inte skiljer skämsmycket i ålder. Det är med några år till godo Inom spannet ålder/2+7 och jag skulle inte kunna ha barn som är i hennes ålder,

    ? vi är båda 30plus. Så det är ingen 22åring vi pratar om.
    Om du nu vill ta risken att bränna dig rejält på jobbet pga inbillning så bjud ut henne 
  • Fri 27 May 2022 13:35
    #9
    Anonym (Gubbsjuk) skrev 2022-05-27 13:28:55 följande:
    Om du nu vill ta risken att bränna dig rejält på jobbet pga inbillning så bjud ut henne 
    Som sagt; håller med fullständigt. Behöver bara processa detta så att jag kan gå vidare....Bra att få höra detta!

    Som du säger så är det mycket inbillning. Har även känt att det såklart inte är något, men så i nästa sekund så har man fått någon indikation som innefattar kroppskontakt (mer och mer och lite längre på slutet), att hon på eget initiativ vill följa med på något ärende eller liknande (som jag klarar själv), långa blickar, mycket spegling etc.

    Ber om ursäkt för ältande! Skäms
  • Anonym (Old)
    Fri 27 May 2022 16:21
    #10
    +1

    Det är ju helt omöjligt att säga. Tyvärr är många unga kvinnor väldigt  bekräftelsekåta och har inga som helst andra avsikter med sitt flirtande än att suga i sig bekräftelse som en tvättsvamp. Så jag skulle vara väldigt försiktig om jag var du.

Svar på tråden Mixade signaler