• Anonym (Annonym)

    Är hon för ung?

    Hej,
    Jag är en småbarnspappa med en 2åring.
    Jag lever i ett destruktivt förhållande med min nuvarande särbo innan sambo. 
    Jag funderar starkt på bryta vår relation men samtidigt ha en fungerande kommunikation med varandra. Men det är svårt och jag vågar inte ta steget fullt ut.

    Mitt problem är nu att jag har en ny anställd kollega på jobbet som är 19år. 
    Och jag har blivit små förälskad i henne, likaså hon till mig. Vi skriver med varandra rätt ofta men det känns samtidigt inte bra då jag fortfarande är i en relation. 
    Är det fel att jag ens skriver med henne när hon är så ung? 

  • Svar på tråden Är hon för ung?
  • Anonym (Annonym)

    Förlåt, glömde skriva att jag är 30år. 

  • Anonym (hkh)
    Anonym (Annonym) skrev 2022-06-21 23:50:13 följande:
    Är hon för ung?

    Hej,
    Jag är en småbarnspappa med en 2åring.
    Jag lever i ett destruktivt förhållande med min nuvarande särbo innan sambo. 
    Jag funderar starkt på bryta vår relation men samtidigt ha en fungerande kommunikation med varandra. Men det är svårt och jag vågar inte ta steget fullt ut.

    Mitt problem är nu att jag har en ny anställd kollega på jobbet som är 19år. 
    Och jag har blivit små förälskad i henne, likaså hon till mig. Vi skriver med varandra rätt ofta men det känns samtidigt inte bra då jag fortfarande är i en relation. 
    Är det fel att jag ens skriver med henne när hon är så ung? 


    Ni är ju vuxna båda två, om man tänker på åldern, men ja, det är fel om ni skriver annat än som vänner o kollegor.
    O vad har ni gemensamt? Att du vill sätta på en så pass ung tjej, förstår jag, då det verkar vara de flesta äldre karlars våta dröm, men utöver sänghalmen?
    Du har ju redan levt det livet hon har framför sig. 
    Jag blev tillsammans med en 13 år äldre karl på min 18-årsdag o det höll inte pga åldersskillnaden.
    Det jag ville göra då i min ålder, ansåg han vara barnsligt o ville mest att vi skulle sitta hemma eller ägna oss åt hans åldersmässiga intressen, medan jag tyckte det var pinsamt att ha med honom på fester pga åldern o hans gamla sätt.
    Sexet var för det mesta bra, då han hade varit runt en del, men utöver det, fanns inget gemensamt. 
    Och med tanke på hur du behandlar din särbo, kommer denna 19-åringen att se på dig med avsky för även om man blir förälskad i någon så kommer det aldrig att hålla just pga att det började med otrohet.
    Du skulle behöva leva själv, stå på egna ben o mogna, komma ur ålderskrisen, innan du letar ny tjej o då kanske inte efter tonåringar.


     

  • Anonym (Tänk såhär)

    Tänk såhär, du är 30 bast och pappa i en destruktiv relation. Hur många fler chanser i livet tror du att du får att vara med en attraktiv 19åring? Jag kan nog lova dig att det inte är särskilt många, och ju mer åren går ju färre blir dem tills detta inte ens är en möjlighet om du inte vinner flera miljoner på lotto.

    Om du inte tar chansen, bryter den destruktiva relationen och försöker få ihop det med 19åringen istället kommer du aldrig förlåta dig själv, så länge du lever. Du kommer gräma dig över detta när du är 50 och även vid 70. Ända till graven. Varenda snygg ung tjej runt 19 som du ser kommer påminna dig om att du faktiskt hade chansen men du var för dum för att ta den. 

  • Anonym (Lisa, 21 år)
    Anonym (hkh) skrev 2022-06-22 00:21:50 följande:

    Ni är ju vuxna båda två, om man tänker på åldern, men ja, det är fel om ni skriver annat än som vänner o kollegor.
    O vad har ni gemensamt? Att du vill sätta på en så pass ung tjej, förstår jag, då det verkar vara de flesta äldre karlars våta dröm, men utöver sänghalmen?
    Du har ju redan levt det livet hon har framför sig. 
    Jag blev tillsammans med en 13 år äldre karl på min 18-årsdag o det höll inte pga åldersskillnaden.
    Det jag ville göra då i min ålder, ansåg han vara barnsligt o ville mest att vi skulle sitta hemma eller ägna oss åt hans åldersmässiga intressen, medan jag tyckte det var pinsamt att ha med honom på fester pga åldern o hans gamla sätt.
    Sexet var för det mesta bra, då han hade varit runt en del, men utöver det, fanns inget gemensamt. 
    Och med tanke på hur du behandlar din särbo, kommer denna 19-åringen att se på dig med avsky för även om man blir förälskad i någon så kommer det aldrig att hålla just pga att det började med otrohet.
    Du skulle behöva leva själv, stå på egna ben o mogna, komma ur ålderskrisen, innan du letar ny tjej o då kanske inte efter tonåringar.


     


    Du får det att låta som om ts är en gammal gubbe. En ?äldre karl? ?som redan levt det livet hon har framför sig.? Gimme a break! Han är 30 år dvs. en rätt ung man.
    Även om han förstås är äldre än den 19-åriga kollegan.
  • Anonym (hkh)
    Anonym (Lisa, 21 år) skrev 2022-06-22 00:44:34 följande:
    Du får det att låta som om ts är en gammal gubbe. En ?äldre karl? ?som redan levt det livet hon har framför sig.? Gimme a break! Han är 30 år dvs. en rätt ung man.
    Även om han förstås är äldre än den 19-åriga kollegan.
    Ung ja, det är ju några år kvar till medelåldern. 
    Men samtidigt så är det troligtvis den berömda 30-års krisen han har drabbats av o då va bland tonåringar o fiska...o det innan han avslutat sitt nuvarande förhållande. Han borde ju fokusera på att mogna först, kunna stå på egna ben o kunna ta hand om sitt barn, innan han låter ålderskrisen ta över.
    Att va ensamstående är inte det lättaste o det är ju inte bra att släppa in någon ny i barnets liv heller hur tidigt som helst.

    Så frågan om hon är för ung är enligt mitt tycka ja, för han är en pappa först o främst o just nu en gris mot sin särbo, o hon lever inte samma liv som han gör.
    Hon har allt det där som han redan har gjort, framför sig.
    Hon får ju för 17 inte ens gå på systemet. Baby
  • PernillaPG

    Är väl inget farligt med det. Hade oxå en crush med en äldre man när jag var 19 år.


    Han var pappa med.

  • Anonym (R)

    Det är sjukt stor skillnad mognadsmässigt på 19 och 30. Hade du sagt 30 och 41 hade det inte varit nån större grej, eller 40 och 51.

    Men här har du en person som kanske fortfarande går i gymnasiet eller precis tagit studenten, kanske inte flyttat hemifrån, aldrig röstat, kanske inte haft någon längre relation, saknar livserfarenhet, saknar fullt utvecklat konsekvenstänk, helt enkelt är som de flesta 19-åringar i allmänhet. Inte ens får gå på bolaget, som nån skrev. 

    Du har hunnit jobba rätt många år, se livet, skaffa barn och ha relationer. Du har nog en hyfsad bild av vem du är, vad du vill, kan fatta mogna beslut om livet och förstå konsekvenser.

    Ta det varligt med den här 19-åringen, skulle jag säga. Hjärnan mognar klart vid 25. 

  • Anonym (Kimchi)

    För det första ska du avsluta relationen med barnets mamma. Fokus på att vara en bra pappa. SEN kan du fundera på att träffa ny kvinna. 


    Klart du blir förälskad i sommarjobbarna. Kommer in med ung entusiasm. Säkert smickrad av din uppmärksamhet. Just nu kan åldern spelar roll. Hon är ju inte färdig på långa vägar. Upptäcker ju livet. Ålderskillnaden är inga problem när hon vuxit på sig. 

  • Tukt

    Om du har ett liv och en destruktiv relation med din partner (barnets mamma?) så är det ju knappast åldern på en ny partner som är det viktiga. Utan för ditt barns skull försöka ordna upp ditt liv.
    Låter som ett klassiskt sätt att fokusera på något annat än det ma borde göra, enbart för att det är jobbigt och ta tag i saker.

  • Anonym (Hin håle)

    Skulle kunna ha varit jag som skrev inlägget, utom den sista meningen, åldersskillnaden behöver såklart inte vara ett problem nu heller. 


    Anonym (Kimchi) skrev 2022-06-22 08:06:54 följande:

    För det första ska du avsluta relationen med barnets mamma. Fokus på att vara en bra pappa. SEN kan du fundera på att träffa ny kvinna. 


    Klart du blir förälskad i sommarjobbarna. Kommer in med ung entusiasm. Säkert smickrad av din uppmärksamhet. Just nu kan åldern spelar roll. Hon är ju inte färdig på långa vägar. Upptäcker ju livet. Ålderskillnaden är inga problem när hon vuxit på sig. 


Svar på tråden Är hon för ung?