• Wed 22 Jun 2022 23:06
    958 visningar
    3 svar
    3
    958

    adhd försäkring

    Har en fråga till någon som kan svaret.  jaghade försäkrad mitt barn förut. sedan när jag gick förädrarledig . jag försökte pressa lite fakturer vilket gör att jag tog bort min sons försäkring pga hade ont om pengar.  jag stoppade till sjag började börjjobba.ungefär 9 ånader. efter 9 månader jag började jobba jag fixade tillbåka hans försäkring.  sedan så småningom jag märkte att han har adhd. då jag började utredningen. efternågra månader jag fick beslut ja han har adhd. jag ansökte ersättning från folksam. men jag fick avslag direkt i   telefonen.  Deras svar var att pga  9 månader glapp i mellan dem kommer inte betala ut till honom någon  ersättning. jag återställde tillbaka efter han hade fyld 6 år.  min fråga   hur mycket den är rätt? samt kan jag överklaga ?

  • Svar på tråden adhd försäkring
  • Wed 22 Jun 2022 23:26
    #1

    Tyvärr rätt.försäkringen ska va tecknad innan barnet blir 6 år. Ok 

  • Anonym (H)
    Wed 22 Jun 2022 23:48
    #2
    mammatill6 skrev 2022-06-22 23:26:35 följande:

    Tyvärr rätt.försäkringen ska va tecknad innan barnet blir 6 år. Ok 


    Det stämmer förmodligen men man borde inte kunna teckna en försäkring man aldrig kan få ersättning för. Bolaget har tagit emot premierna trots att försäkringen aldrig skulle kunna falla ut då den tecknades för sent. 
  • Anonym (...)
    Thu 23 Jun 2022 08:20
    #3

    Det är lätt att vara efterklok men just barnförsäkringen är något man aldrig ska pausa eller byta just av denna anledning men du kan ju testa att överklaga med hänvisning till att du hade försäkring innan han fyllde 6, dock så var han ju inte diagnostiserad då så det blir nog avslag ändå.

    Nu har inte jag folksam men i försäkringen jag har till min son så får jag endast ersättning om jag tex inte kan jobba pga att jag måste vara med i skolan och liknande, något sorts bidrag som jag inte kommer ihåg vad det heter måste vara beviljat från försäkringskassan så du kanske inte missar något ändå

Svar på tråden adhd försäkring