• Thu 23 Jun 2022 05:22
    5220 visningar
    39 svar
    39
    5220

    100% heterosexuella ?

    Finns det på riktigt ? 

    I dagens samhälle med all media så dyker det upp kändisar av samma kön som man bara gillar och i enstaka fall så skulle man kanske till och med kunna gå igång på den personen. 

    Jag trodde aldrig det skulle kunna vara så - men i dagens upplysta samhälle så måste man omvärdera sina åsikter och tankar. 

    Jag kan själv börja med att erkänna att jag faktisk skulle antagligen falla pladask om jag träffade personen i min topp tre lista : 

    1. Ollie Murs
    2. Johnny Deep
    3. Ricky Gervais 

    Vågar du skriva dina topp tre ..... Ja det gäller er tjejer också. 

  • Svar på tråden 100% heterosexuella ?
  • Thu 23 Jun 2022 07:08
    #1
    +1

    Jag har aldrig känt någon som helst form av attraktion till en man, varken IRL eller på film eller andra media i mitt 58-åriga liv. Däremot finns det en uppsjö kvinnor som jag blivit attraherade av, så jag är nog 100 % heterosexuell.

  • Anonym (Quent­ins)
    Thu 23 Jun 2022 09:12
    #2

    Det är ganska ute att vara hetero... Tror alla är pansexuella egentligen utan att veta om det allt är en social konstruktion För att kontrollera massorna 

    ju mindre homosexuellt ett land är per capita desto större kontroll ha ledarna över folket i det landet 

    I en globaliserad framtida värld kommer alla att kunna älska med vem dem vill när Dem vill var dem vill bara den digitala samtyckesblanketten skrivs under Med Fingeravtryck och bank id. 

  • Thu 23 Jun 2022 09:13
    #3

    Jag har aldrig känt den minsta sexuella dragning till kvinnor eller någon kvinna, varken kändisar eller någon jag träffat. Jag skulle därför våga påstå att jag är 100% heterosexuell.

  • Thu 23 Jun 2022 09:15
    #4
    Anonym (Quentins) skrev 2022-06-23 09:12:34 följande:

    Det är ganska ute att vara hetero... Tror alla är pansexuella egentligen utan att veta om det allt är en social konstruktion För att kontrollera massorna 

    ju mindre homosexuellt ett land är per capita desto större kontroll ha ledarna över folket i det landet 

    I en globaliserad framtida värld kommer alla att kunna älska med vem dem vill när Dem vill var dem vill bara den digitala samtyckesblanketten skrivs under Med Fingeravtryck och bank id. 


    Hur menar du där? Varför skulle ledarna ha större kontroll över en befolkning med ena sexualiteten än den andra? Hur kontrollerar man massorna utifrån sexualiteten?
  • Anonym (Quent­ins)
    Thu 23 Jun 2022 11:31
    #5
    Embla twopointoh skrev 2022-06-23 09:15:36 följande:
    Hur menar du där? Varför skulle ledarna ha större kontroll över en befolkning med ena sexualiteten än den andra? Hur kontrollerar man massorna utifrån sexualiteten?
    Det är dödsstraff i många länder (Tex Somalia) 

    Många länder är traditionella och hela samhället bygger på familjebildningen och kärnfamiljen. Vissa länder är också klassamhällen där detta är en förutsättning för överlevnad och att leva ut sin homosexualitet skulle även om det var accepterat vara en lyx att leva ut.

    Det är snarare regel än undantag att det är olagligt globalt 
  • Thu 23 Jun 2022 11:41
    #6
    Anonym (Quentins) skrev 2022-06-23 11:31:59 följande:
    Det är dödsstraff i många länder (Tex Somalia) 

    Många länder är traditionella och hela samhället bygger på familjebildningen och kärnfamiljen. Vissa länder är också klassamhällen där detta är en förutsättning för överlevnad och att leva ut sin homosexualitet skulle även om det var accepterat vara en lyx att leva ut.

    Det är snarare regel än undantag att det är olagligt globalt 
    Fast att det är olagligt är inte samma sak som att ledarna kontrollerar befolkningen utifrån specifikt sexualiteten. I alla länder kontrollerar ledarna befolkningen med olika lagar, det är bara det att exakt vad som är olagligt och vilket straff man får om man bryter mot lagen skiljer.
  • Anonym (Quent­ins)
    Thu 23 Jun 2022 11:53
    #7
    Embla twopointoh skrev 2022-06-23 11:41:40 följande:
    Fast att det är olagligt är inte samma sak som att ledarna kontrollerar befolkningen utifrån specifikt sexualiteten. I alla länder kontrollerar ledarna befolkningen med olika lagar, det är bara det att exakt vad som är olagligt och vilket straff man får om man bryter mot lagen skiljer.

    I och med att hårda och långa straff väntar för den som lever ut sin homosexualitet tänker jag att det är en ganska hård statlig kontroll av ens sexualitet. 


    Du kan ju i många länder inte leva tillsammans med den du älskar för du måste vara gift och försörja en stor familj. I och med att barn är en förutsättning för överlevnad behöver du ha sex med den du gifter dig med. I klassamhällena i södra Afrika och östra Afrika skulle stammen aldrig acceptera att du lever med en annan. Det är även stora påföljder i hela Mellanöstern stora delar av Asien osv 
    Du kan straffas med döden eller långa fängelsestraff och tortyr. Det räcker med att en granne anmäler dig om du bor i ett samhälle (alltså inte i en by på landet för där är det komplett omöjligt) 
    Det var inte längesen några dömdes till döden i Iran pga detta (två män) 
    Sedan ser ju skalan annorlunda ut. I exempelvis Ryssland, Indien och vissa länder i Latinamerika är det ju inte populärt men leder kanske inte till större konsekvenser. I Nordkorea lever 23 miljoner människor, varenda en är hårt övervakad av myndigheterna och man får inte ens bestämma var man ska bo osv. 


    det är en ganska stor kontrast mot västvärldens kultur där man ivrigt klappar på och man samla sociala poäng ju mer trans / homo och ju fler könsbyten man gör 

    Inget mellanting ses nästan nånstans. 

  • Thu 23 Jun 2022 12:01
    #8
    Anonym (Quentins) skrev 2022-06-23 11:53:19 följande:

    I och med att hårda och långa straff väntar för den som lever ut sin homosexualitet tänker jag att det är en ganska hård statlig kontroll av ens sexualitet. 


    Du kan ju i många länder inte leva tillsammans med den du älskar för du måste vara gift och försörja en stor familj. I och med att barn är en förutsättning för överlevnad behöver du ha sex med den du gifter dig med. I klassamhällena i södra Afrika och östra Afrika skulle stammen aldrig acceptera att du lever med en annan. Det är även stora påföljder i hela Mellanöstern stora delar av Asien osv 
    Du kan straffas med döden eller långa fängelsestraff och tortyr. Det räcker med att en granne anmäler dig om du bor i ett samhälle (alltså inte i en by på landet för där är det komplett omöjligt) 
    Det var inte längesen några dömdes till döden i Iran pga detta (två män) 
    Sedan ser ju skalan annorlunda ut. I exempelvis Ryssland, Indien och vissa länder i Latinamerika är det ju inte populärt men leder kanske inte till större konsekvenser. I Nordkorea lever 23 miljoner människor, varenda en är hårt övervakad av myndigheterna och man får inte ens bestämma var man ska bo osv. 


    det är en ganska stor kontrast mot västvärldens kultur där man ivrigt klappar på och man samla sociala poäng ju mer trans / homo och ju fler könsbyten man gör 

    Inget mellanting ses nästan nånstans. 


    Fast, det finns ingen logik i att det skulle innebära större kontroll av befolkningen om det är homosexualitet som är olagligt, än det vore om heterosexualitet vore olagligt. Egentligen är det ju tvärtom, eftersom icke-heterosexualitet är en sådan liten andel, även i vårt fria samhälle, så man kontrollerar ju per definition större del av befolkningen om man kriminaliserar heterosexualitet. Kontrollen har alltså inte specifikt med sexualiteten att göra.
  • Glinda från Oz
    Thu 23 Jun 2022 12:03
    #9
    Anonym (Quentins) skrev 2022-06-23 11:31:59 följande:
    Det är dödsstraff i många länder (Tex Somalia) 

    Många länder är traditionella och hela samhället bygger på familjebildningen och kärnfamiljen. Vissa länder är också klassamhällen där detta är en förutsättning för överlevnad och att leva ut sin homosexualitet skulle även om det var accepterat vara en lyx att leva ut.

    Det är snarare regel än undantag att det är olagligt globalt 
    Det är dödstraff i 6 länder och olagligt i 69 länder det finns 195 länder i världen. Jag tycker inte 6 länder av 195 är många sen är 6 länder är 6 länder för mycket. Det är inte olagligt i en majoritet av länderna så jag skulle inte säga att det är mer regel än undantag att det är olagligt heller. 
  • Anonym (Quent­ins)
    Thu 23 Jun 2022 12:12
    #10
    Embla twopointoh skrev 2022-06-23 12:01:03 följande:
    Fast, det finns ingen logik i att det skulle innebära större kontroll av befolkningen om det är homosexualitet som är olagligt, än det vore om heterosexualitet vore olagligt. Egentligen är det ju tvärtom, eftersom icke-heterosexualitet är en sådan liten andel, även i vårt fria samhälle, så man kontrollerar ju per definition större del av befolkningen om man kriminaliserar heterosexualitet. Kontrollen har alltså inte specifikt med sexualiteten att göra.

    Det där en icke-fråga eftersom heterosexualitet med väldigt låg sannolikhet skulle bli olaglig. Den fyller ju en funktion för alla. Inte minst staten och de enskilda individerna. Se bara på Rumänien och Nazityskland osv. 


    Befolkningstillväxt har alltid varit ivrigt påhejat om man bortser från Kina. 


    De flesta människor ser nog att kriminaliserandet av homosexualitet är en statlig kontroll över ditt sätt att leva. Att det är en minoritet som är homosexuell spelar väl mindre roll egentligen? Anser du att det är mer OK att förtrycka dem för det? 


    yep men två fel gör inte ett rätt. Har heller aldrig menat på att kontrollen av människor enbart är reducerad till deras sexualitet. Lika illa är väl det ändå. det kan ju handla om alltifrån till religion till ekonomi till var du får bo osv osv 

    Hade du själv skrivit valt att leva samkönat om du riskerade fängelse eller dödsstraff pga detta 

Svar på tråden 100% heterosexuella ?