• Anonym (Bäst före..­..)
    Thu 23 Jun 2022 21:32
    10606 visningar
    72 svar
    -1
    72
    10606

    Fråga till er män om sex och det visuella?

    Tänker ni män bara att ni ska ligga, ligga, ligga hela livet så länge tills ni trillar av pinn? Får ibland det intrycket när man läser mäns trådar både här och på andra forum. Finns det nån gräns för er när män och människor blir för oattraktiva för att ha sex med? Alltså inte pga övervikt och liknande, utan pga att man blir för gammal och fysiskt motbjudande att ha sex med?

    Hade denna diskussion med några kvinnliga bekanta för en tid sen och flera ansåg att det redan hamnat där runt klimakteriet alltså runt 50.

    Att de inte kände intresse för sex och kärlek pga att de inte gillade hur deras kroppar längre såg ut och var rädda för att att de såg gamla och oattraktiva ut särskilt när kroppen var i rörelse och sexuella situationer.

    Själv anser jag nog att man blir rätt sexuellt oattraktiv runt 45-50 generellt med vissa undantag.Vissa har ju mer tur med att ha spänstig hud längre och hålla formen.

  • Svar på tråden Fråga till er män om sex och det visuella?
  • Anonym (Micke­)
    Thu 23 Jun 2022 21:37
    #1
    +4
    Anonym (Bäst före....) skrev 2022-06-23 21:32:21 följande:
    Fråga till er män om sex och det visuella?

    Tänker ni män bara att ni ska ligga, ligga, ligga hela livet så länge tills ni trillar av pinn? Får ibland det intrycket när man läser mäns trådar både här och på andra forum. Finns det nån gräns för er när män och människor blir för oattraktiva för att ha sex med? Alltså inte pga övervikt och liknande, utan pga att man blir för gammal och fysiskt motbjudande att ha sex med?

    Hade denna diskussion med några kvinnliga bekanta för en tid sen och flera ansåg att det redan hamnat där runt klimakteriet alltså runt 50.

    Att de inte kände intresse för sex och kärlek pga att de inte gillade hur deras kroppar längre såg ut och var rädda för att att de såg gamla och oattraktiva ut särskilt när kroppen var i rörelse och sexuella situationer.

    Själv anser jag nog att man blir rätt sexuellt oattraktiv runt 45-50 generellt med vissa undantag.Vissa har ju mer tur med att ha spänstig hud längre och hålla formen.


    Alltså sex har inget att göra med hur kroppen ser ut. Har fortfarande sex med min fru, jag är 60 år och hon är 57 år. Vi tränar och har normalvikt, men självklart ser man inte som när man var 25 år längre. Men kärleken till min fru gör henne attraktiv i mina ögon.
  • Anonym (Bäst före..­..) Trådstartaren
    Thu 23 Jun 2022 21:44
    #2
    -1
    Anonym (Micke) skrev 2022-06-23 21:37:04 följande:
    Alltså sex har inget att göra med hur kroppen ser ut. Har fortfarande sex med min fru, jag är 60 år och hon är 57 år. Vi tränar och har normalvikt, men självklart ser man inte som när man var 25 år längre. Men kärleken till min fru gör henne attraktiv i mina ögon.
    Där är vi nog olika. För min del är utseendet jätteviktigt för att tända sexuellt och faktiskt speciellt det ungdomliga utseendet sorgligt nog.

    Nu är ni ju inte speciellt gamla utan på gränsen men hur tänker du kring kroppar som har sex när de är 70-80-90. Finns det nån gräns där när man känner TACK MEN NEJ eller vad tror du? Eller räcker kärlek hur långt som helst och gör det visuella oviktigt?
  • Anonym (Mindr­e sexig med åldern­)
    Thu 23 Jun 2022 21:47
    #3
    +2

    Jag ser det som att kroppen blir mindre sexig med åldern, men mindre sexig betyder ju inte att den är osexig.

    En vältränad, atletisk, slank tjej på 20 ser självklart sexigare ut än en kraftigt överviktig fyrabarnsmor med åderbråck på 65. Men bägge är mer än tillräckligt sexiga för att jag skall vilja ha sex med dem. Sexigheten minskar, men den försvinner inte.

  • Anonym (Bäst före..­..) Trådstartaren
    Thu 23 Jun 2022 21:56
    #4
    -1
    Anonym (Mindre sexig med åldern) skrev 2022-06-23 21:47:51 följande:

    Jag ser det som att kroppen blir mindre sexig med åldern, men mindre sexig betyder ju inte att den är osexig.

    En vältränad, atletisk, slank tjej på 20 ser självklart sexigare ut än en kraftigt överviktig fyrabarnsmor med åderbråck på 65. Men bägge är mer än tillräckligt sexiga för att jag skall vilja ha sex med dem. Sexigheten minskar, men den försvinner inte.


    Vi kom lite bort från frågan känner jag. Jag är mest nyfiken på hur män ser på sig själv snarare än på kvinnor. Finns det nån gräns för dig i ålder och utseende när du som man troligen inte kan se på dig själv som attraktiv och sexuell längre. Så att någon vill ligga med dig alltså?

    Jag tror kvinnor är mer kritiska till sig själv och sitt åldrande än män men jag kan ha fel?
  • Thu 23 Jun 2022 22:06
    #5
    +1
    Anonym (Bäst före....) skrev 2022-06-23 21:56:54 följande:
    Vi kom lite bort från frågan känner jag. Jag är mest nyfiken på hur män ser på sig själv snarare än på kvinnor. Finns det nån gräns för dig i ålder och utseende när du som man troligen inte kan se på dig själv som attraktiv och sexuell längre. Så att någon vill ligga med dig alltså?

    Jag tror kvinnor är mer kritiska till sig själv och sitt åldrande än män men jag kan ha fel?
    Svaret är nej men utgångspunkten är fel. Sex handlar om lust och så länge man har lust och ork vill man ha sex. Kroppens utseende och åldrande har därför noll betydelse. Att man rent objektivt blir mindre attraktiv kompenseras av att jämnåriga partners också är mindre attraktiva.

    Det stämmer att kvinnor är mer kritiska både till sig själva och till andra. Men det är ett feltänk och används inte sällan som ursäkt när man tappat lusten.
  • Anonym (Man)
    Thu 23 Jun 2022 22:07
    #6
    -1 +1

    Jag tycker generellt sett att män ofta åldras bättre än kvinnor. Många kvinnor rasar rejält efter 50, medan fler män försöker sig på att hålla det fysiska förfallet på avstånd.

    Nu är jag inte där än, men visst kommer man tycka att man åldrats tillslut och inte har i närheten av samma attraktionskraft kvar. Men jag tror ändå att man kommer vilja ha sex, så man kanske bortser från egna brister och försöker ändå.

    Det är ofrånkomligt att vi blir mindre attraktiva med åren.

    En viktig slutkläm. Nu pratar jag bara utifrån den fysiska och sexuella delen. Om vi pratar partnerskap och förhållanden så finns det många andra faktorer som spelar roll.

  • Anonym (Bäst före..­..) Trådstartaren
    Thu 23 Jun 2022 22:22
    #7
    Anonym (Man) skrev 2022-06-23 22:07:01 följande:

    Jag tycker generellt sett att män ofta åldras bättre än kvinnor. Många kvinnor rasar rejält efter 50, medan fler män försöker sig på att hålla det fysiska förfallet på avstånd.

    Nu är jag inte där än, men visst kommer man tycka att man åldrats tillslut och inte har i närheten av samma attraktionskraft kvar. Men jag tror ändå att man kommer vilja ha sex, så man kanske bortser från egna brister och försöker ändå.

    Det är ofrånkomligt att vi blir mindre attraktiva med åren.

    En viktig slutkläm. Nu pratar jag bara utifrån den fysiska och sexuella delen. Om vi pratar partnerskap och förhållanden så finns det många andra faktorer som spelar roll.


    Vilket bra och nyanserat svar!

    Kvinnor rasar mycket i förhållande till hur de såg ut tidigare i sina yngre dar, men jag kan inte hålla med om att de rasar så mycket jämfört med jämnåriga män.

    Kvinnor har ju som bonus smink och smickrande frisyrer och större variation på kläder som kan få dem att se attraktiva ut på fler sätt. Men till männens fördel är det ofta deras självförtroende. Att de faktiskt många gånger är immuna mot sin egen fulhet, vilket gör att de blir mindre fula på ett sätt.

    Kvinnor är för hårda mot sig själv ofta fast de inte alltid behöver. Samhället behandlar ju knappast män och kvinnor likvärdigt så inte så konstigt iofs.

    Tror du har rätt att man kommer till en punkt då man knappt klarar se sig själv naken och än mindre i sexsammanhang. Kärlek och osexuell intimitet å andra sidan är ju bestående och kan nog ge mer på ålderns höst.
  • Anonym (Micke­)
    Thu 23 Jun 2022 22:29
    #8
    +2
    Anonym (Bäst före....) skrev 2022-06-23 21:44:04 följande:
    Där är vi nog olika. För min del är utseendet jätteviktigt för att tända sexuellt och faktiskt speciellt det ungdomliga utseendet sorgligt nog.

    Nu är ni ju inte speciellt gamla utan på gränsen men hur tänker du kring kroppar som har sex när de är 70-80-90. Finns det nån gräns där när man känner TACK MEN NEJ eller vad tror du? Eller räcker kärlek hur långt som helst och gör det visuella oviktigt?
    Om man tänker som du, så är ju frågan vem som ska sex med någon som 75 år. Självklart kommer jag och min fru ha sex även om 10 år. Ja, kärleken till en människa gör henne vacker och attraktiv. 
  • Anonym (tjej)
    Thu 23 Jun 2022 22:32
    #9

    'Beauty Is in the Eye of the Beholder' has a literal meaning: that the perception of beauty is subjective - people can have differing opinions on what is beautiful. So what one person perceives as flawless and captivating might be ordinary or unappealing to another. 

    Or... "Beauty in things exists merely in the mind which contemplates them".

    Personligen anser jag bägge citaten stämmer j-t bra helt enkelt! Överfört är det visuella i det sexuella någonting subjektivt. En äldre man som accepterar sig själv med sina flaws, rynkor, skrynklig hud och som fixar skämta om gravitationens följder (hos sig själv och hos kvinnan) framstår mer attraktiv :) Hur ska då mannen nå sin acceptans kring åldrandet? På samma sätt som kvinnan med sin självkänsla och stolthet i behåll trots en ungdomsfixerad kultur jobbar med sin acceptans av tidens tand. Vinnande koncept för bägge ;) 

  • Anonym (tjej)
    Thu 23 Jun 2022 22:36
    #10
    Anonym (Micke) skrev 2022-06-23 22:29:54 följande:
    Om man tänker som du, så är ju frågan vem som ska sex med någon som 75 år. Självklart kommer jag och min fru ha sex även om 10 år. Ja, kärleken till en människa gör henne vacker och attraktiv. 
    Exakt så ligger det till! Bra uttryckt och sagt! Super Glad
Svar på tråden Fråga till er män om sex och det visuella?