• Anonym (Kaffedraken)

    Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

    Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

    Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

    Härligt land!

    Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

  • Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tror att de som bor i stater som drar tillbaka aborträtten kommer att göra abort i närmsta delstat där det är tillåtet, precis som tex svenska kvinnor reste till Polen för abort på 60-talet. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Konsekvensen lär väl bli att man åker till en annan delstat och gör sin abort. Det blir dyrare och krångligare. Däremot lär inte kvinnor börja köra upp galgar i livmodern som de gjorde förr så länge det finns andra delstater att åka till. Fler sena aborter lär det dock bli.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Drottningen1970 skrev 2022-06-25 21:03:32 följande:

    Konsekvensen lär väl bli att man åker till en annan delstat och gör sin abort. Det blir dyrare och krångligare. Däremot lär inte kvinnor börja köra upp galgar i livmodern som de gjorde förr så länge det finns andra delstater att åka till. Fler sena aborter lär det dock bli.


    Att åka till en annan delstat ska också bli förbjudet likaså köra någon till en abortklinik. En reporter från USA berättade att det kommer att kosta många tusenlappar och inte vara en option för vanliga arbetare eller fattigare kvinnor.

    Jag tänker att abortpiller kommer att bli rena svarta marknaden. Jag tror absolut att galgar kommer att användas och andra farliga nödmetoder och desperata handlingar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Abortturism) skrev 2022-06-25 20:58:57 följande:
    Jag tror att de som bor i stater som drar tillbaka aborträtten kommer att göra abort i närmsta delstat där det är tillåtet, precis som tex svenska kvinnor reste till Polen för abort på 60-talet. 
    Håller med
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Snart åker rösträtten) skrev 2022-06-25 20:36:24 följande:
    Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

    Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

    Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

    Härligt land!

    Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...


    vilken tur att man genomgått en hysterektomi så slipper man tänka på skiten. Och nej, jag tror inte att kvinnor kommer sluta sära på benen som leder till att alla män kommer bli våldtäktsmän. Det verkliga problemen kommer ju att märkas då preventivmedel, även kondomer, kommer att bli bannade utav de amerikanska talibanerna. Då tror jag att infanticide kommer att bli allt vanligare. Vilket är typ som en sen abort. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Snart åker rösträtten) skrev 2022-06-25 21:09:31 följande:
    Att åka till en annan delstat ska också bli förbjudet likaså köra någon till en abortklinik. En reporter från USA berättade att det kommer att kosta många tusenlappar och inte vara en option för vanliga arbetare eller fattigare kvinnor.

    Jag tänker att abortpiller kommer att bli rena svarta marknaden. Jag tror absolut att galgar kommer att användas och andra farliga nödmetoder och desperata handlingar.
    Du menar att bara för att något är förbjudet, så gör ingen det? Tycker du att det fungerar bra, att förbjuda saker? 
  • Anonym (Kaffedraken)

    - fler hemmaaborter med skador till följd
    - fler oönskade barn som föds in i grav fattigdom
    - fler kvinnor som aldrig tar sig ur fattigdom
    - fler självmord
    - fler kvinnor som tar till alla metoder de kan googla upp för att avbryta en graviditet
    - flytt av alla som har råd till delstater som tillåter abort

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tyvärr tror jag att barn som dödas, överges, eller råkar ut för olyckor kommentarer öka, samt så även fattigdom.

    Jag tänker att det kommer vara en hel del skandaler framöver, precis som hur det blev med de rumänska barnhemsbarnen på 80-talet.

    Visst kommer illegala aborter öka, men det kommer troligen också leda till fler oönskade barn 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Disney och andra stora företag har redan meddelat att de kommer hjälpa anstälda som vill/behöver (olika har sagt olika) göra en abort med resekostnader och annat om de bor och arbetar i stater där abort bli olagligt eller ogörbart. 


    Anonym (Snart åker rösträtten) skrev 2022-06-25 21:09:31 följande:
    Att åka till en annan delstat ska också bli förbjudet likaså köra någon till en abortklinik. En reporter från USA berättade att det kommer att kosta många tusenlappar och inte vara en option för vanliga arbetare eller fattigare kvinnor.

    Jag tänker att abortpiller kommer att bli rena svarta marknaden. Jag tror absolut att galgar kommer att användas och andra farliga nödmetoder och desperata handlingar.
    Texas har redan testat detta, och även om RvW är borta kan de inte förbjuda någon att lämna delstaten för att få medicinsk hjälp i andra delstater. Det säger till och med högsta domstolen, som alltså slängde ut RvW och skapade denna röra.
  • Anonym (Kaffedraken)

    För övrigt tror jag att en av de största konsekvenserna av detta är att ännu fler barn än idag vräks. Hundratals nyfödda, övergivna barn hittat varje år i varje delstat, hundratals av dem döda. Det kommer bli fler.

Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA