• Tue 5 Jul 2022 15:45
    8157 visningar
    11 svar
    11
    8157

    Letrozol

    Hej!

    Har fått utskrivet letrozol för att få igång ägglossning då jag har egen ägglossning som mest 3gånger/år. Har genomgått min första dubbla kuroch verkar inte få någon ägglossning. Någon som fått ägglossning vid kur 2 eller hur ni behövt köra en trippel kur.
     
    Hur många liter har ni behövt för att bli få ägglossning/gravida?

    Skulle behöva lite solskens historier för det känns ganska hopplöst just nu :( 

    Tack på förhand för svar <3

  • Svar på tråden Letrozol
  • Tue 5 Jul 2022 15:46
    #1

    Hur många kurer och inte liter skulle det såklart stå :)

  • Wed 13 Jul 2022 07:54
    #2
    Ellie21 skrev 2022-07-05 15:45:59 följande:
    Letrozol

    Hej!

    Har fått utskrivet letrozol för att få igång ägglossning då jag har egen ägglossning som mest 3gånger/år. Har genomgått min första dubbla kuroch verkar inte få någon ägglossning. Någon som fått ägglossning vid kur 2 eller hur ni behövt köra en trippel kur.
     
    Hur många liter har ni behövt för att bli få ägglossning/gravida?

    Skulle behöva lite solskens historier för det känns ganska hopplöst just nu :( 

    Tack på förhand för svar <3


    Hej, vi har en tråd som heter Letrozol 2022 - följas åt? som du kan hoppa in i :)

    men för att svara på din fråga så för 2 år sedan när jag använde letrozol och ovitrelle så blev jag gravid på tredje kuren. nu är jag på andra kuren och har inte fått någon ägglossning ännu, är på cd 21 (har inte tagit ovitrelle så verkar kanske behöva det ändå). vilken cd är du på? vad säger din läkare om att du inte fått ägglossning, ska du börja med provera igen eller vänta tills mensen kommer? 
  • Wed 13 Jul 2022 08:47
    #3

    Jag åt letrozol två kurer. Ena åt jag enkeldos utan effekt dels pga jag hade en cysta som störde. blev då tillsagd av gyn o ge upp men bestämde mig för o ta dubbeldos o voila blev gravid direkt Glad då var cystan borta vid andra försöket 

  • Wed 13 Jul 2022 09:18
    #4
    fluffan84 skrev 2022-07-13 08:47:39 följande:

    Jag åt letrozol två kurer. Ena åt jag enkeldos utan effekt dels pga jag hade en cysta som störde. blev då tillsagd av gyn o ge upp men bestämde mig för o ta dubbeldos o voila blev gravid direkt Glad då var cystan borta vid andra försöket 


    när du skriver utan effekt, menar du då att du inte fick ägglossning? fick du mens ändå efter ett tag eller fick du börja med provera för att få mens och sen börja med dubbeldos letrozol? :) är lite i samma sits, verkar inte heller få ägglossning nu efter en kur letrozol och vet inte hur jag ska göra nu.. kliniken har sommarstängt en månad till så kan inte ringa och fråga. 
  • Wed 13 Jul 2022 11:35
    #5
    amandakollb skrev 2022-07-13 09:18:53 följande:
    när du skriver utan effekt, menar du då att du inte fick ägglossning? fick du mens ändå efter ett tag eller fick du börja med provera för att få mens och sen börja med dubbeldos letrozol? :) är lite i samma sits, verkar inte heller få ägglossning nu efter en kur letrozol och vet inte hur jag ska göra nu.. kliniken har sommarstängt en månad till så kan inte ringa och fråga. 
    Jag får ingen ägglossning om jag har en cysta som sitter fast o stör Oklart om jag får överhuvudtaget utan hjälp. Ja mens fick jag alltid ändå. Alltid haft problem med blödningar. Om du fått mens nu så skulle jag öka till dubbeldos med letrozol  o köra på iaf men kliniken kanske säger enkeldos igen vad vet jag
  • Wed 13 Jul 2022 14:20
    #6
    fluffan84 skrev 2022-07-13 11:35:28 följande:
    Jag får ingen ägglossning om jag har en cysta som sitter fast o stör Oklart om jag får överhuvudtaget utan hjälp. Ja mens fick jag alltid ändå. Alltid haft problem med blödningar. Om du fått mens nu så skulle jag öka till dubbeldos med letrozol  o köra på iaf men kliniken kanske säger enkeldos igen vad vet jag
    okej så du fick mens regelbundet även fast du inte hade ägglossning? 

    nej grejen är att jag tar dubbeldos letrozol nu och på det har jag fått ägglossning de två tidigare cyklerna men nu är jag på cd21 på tredje omgången och har fortf inte fått ägglossning. så funderar på vad som händer om jag inte får ägglossning, kommer mensen komma ändå och jag kan börja om med letrozol? tänker att omman inte har ägglossning att mensen inte kommer men det kanske den gör? 
  • Tue 19 Jul 2022 23:33
    #7
    amandakollb skrev 2022-07-13 14:20:25 följande:
    okej så du fick mens regelbundet även fast du inte hade ägglossning? 

    nej grejen är att jag tar dubbeldos letrozol nu och på det har jag fått ägglossning de två tidigare cyklerna men nu är jag på cd21 på tredje omgången och har fortf inte fått ägglossning. så funderar på vad som händer om jag inte får ägglossning, kommer mensen komma ändå och jag kan börja om med letrozol? tänker att omman inte har ägglossning att mensen inte kommer men det kanske den gör? 
    har alltid haft oregelbunden mens med kortare cykler om jag ej gått på ppiller. Tror nog du får blödning ändå även om du ej får ägglossning 
  • Wed 20 Jul 2022 12:16
    #8
    fluffan84 skrev 2022-07-19 23:33:26 följande:
    har alltid haft oregelbunden mens med kortare cykler om jag ej gått på ppiller. Tror nog du får blödning ändå även om du ej får ägglossning 
    Okej hoppas verkligen det! Är på cd 28 nu och ingen ägglossning ännu. Hoppas verkligen mensen kommer snart så vi kan börja om ny cykel. Är orolig om jag kanske fått en cysta? Vad händer då? är det farligt på något sätt? Behöver man behandling? 
  • Fri 19 Aug 2022 10:59
    #9
    amandakollb skrev 2022-07-20 12:16:26 följande:
    Okej hoppas verkligen det! Är på cd 28 nu och ingen ägglossning ännu. Hoppas verkligen mensen kommer snart så vi kan börja om ny cykel. Är orolig om jag kanske fått en cysta? Vad händer då? är det farligt på något sätt? Behöver man behandling? 
    Beror på vad det är för cysta, mina är  dock ofarliga. Stress kan ge cysta oxå.
  • Tue 24 Jan 2023 14:17
    #10

    Några här som har PCOS och fick letrozol utskrivet?

  • Fri 31 Mar 2023 15:34
    #11

    Sarasalim

    yes ☺️ jag påbörjade min andra dubbeldos kur Letrozol. 

Svar på tråden Letrozol