• Wed 13 Jul 2022 18:32
    2163 visningar
    3 svar
    3
    2163

    Sträv känsla i munnen? Vecka 7

    Är gravid i vecka 7 och har sedan någon vecka tillbaka en sträv konstig känsla i munnen, främst tungan, som gör att det känns som att jag hela tiden måste svälja eller äta något för att lindra den där känslan. 
    Köpte salivutsöndrande sugtabletter i hopp om att det skulle lindra men inte hjälpt ett dugg.

    Vad är detta? Blir snart tokig!! Har ingen beläggning på tungan eller i munnen så tror inte det är svamp.

    Någon som känner igen detta? 

  • Svar på tråden Sträv känsla i munnen? Vecka 7
  • Anonym (S)
    Wed 13 Jul 2022 20:15
    #1

    Har du det hela tiden eller efter något speciellt du ätit? Har du börjat äta något nytt den senaste tiden? Låter nästan som lite som en lätt överkänslighetsreaktion. 

  • Wed 13 Jul 2022 22:31
    #2
    Anonym (S) skrev 2022-07-13 20:15:57 följande:

    Har du det hela tiden eller efter något speciellt du ätit? Har du börjat äta något nytt den senaste tiden? Låter nästan som lite som en lätt överkänslighetsreaktion. 


    Detta är hela tiden, från att jag går upp på morgonen till att jag lägger mig... Inget nytt i kosten förutom Folsyra men känslan fanns sen innan. Hade exakt likadant i förra graviditeten men den slutade dessvärre i missfall och strax efter försvann också den här känslan i munnen. 
  • Anonym (N)
    Thu 14 Jul 2022 21:47
    #3

    Du kommer snart börja må illa. Då brukar mun/näsa kännas konstiga.. sen kommer illamåendet 

Svar på tråden Sträv känsla i munnen? Vecka 7