• Sat 16 Jul 2022 15:34
    6592 visningar
    11 svar
    11
    6592

    Namnar ni ytterkläder i högstadiet?

    Som rubriken lyder. Äldsta börjar sjuan i augusti och vi undrar vad som är det vanligaste.

  • Svar på tråden Namnar ni ytterkläder i högstadiet?
  • Sat 16 Jul 2022 15:39
    #1

    Ja, skrev snabbt namnet på insidan av den nya dyra regnjackan bara ifall att....

  • Sat 16 Jul 2022 17:01
    #2

    Jag namnar tom en del av mina egna saker...
    Jo en del av 15 åringen saker namnas. Lätt att glömma någonstans och tänker då ökar chansen att få tillbaka el bevisa att det är hans.

  • Sat 16 Jul 2022 18:04
    #3

    Ena barnet har aldrig tappat bort något, namnar inte hans grejer. Andra barnet kan tappa bort sina kläder medan han klär på sig, jag namnar alla hans grejer med klisterlapp med namn och nummer. Yngsta ska börja 8:an i höst. 


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Tue 19 Jul 2022 22:47
    #4

    Min son på högstadiet skulle bli vansinnig på mig om jag skulle namna hans kläder. Men han tappar inte bort sina kläder så det är ett icke-problem. Om det skulle vara ett problem så skulle jag försöka få till en kompromiss om hur namningen skulle gå till. 

  • Tue 16 Aug 2022 12:09
    #5

    Fler? :)

  • Wed 17 Aug 2022 10:56
    #6
    vemvetintejagalls skrev 2022-07-16 15:34:57 följande:
    Namnar ni ytterkläder i högstadiet?

    Som rubriken lyder. Äldsta börjar sjuan i augusti och vi undrar vad som är det vanligaste.


    Skulle inte falla mig in. Slutade namna nån gång efter lågstadiet, typ efter att de slutade på fritids.
  • Wed 17 Aug 2022 11:42
    #7

    Inte namnat en grej sen första förskoletiden. Inte mycket vi har blivit av med genom åren. Att namna åt ett högstadiebarn får mig att småle lite grann.

  • Wed 17 Aug 2022 19:28
    #8

    Efter att ha glomt min favoritfleece på en flygplatscafeteria en gång onskar jag att jag hade namnat den. Kanske en vänlig själ hade ringt och jag kunde bett personen skicka den mot god betalning.

    Skrev pojkens initialer under hans vattenflaska han har med till skolan nu, de är flera som har samma sorts flaskor, bra att kunna veta vilken som är ens egen ifall att.

  • Wed 17 Aug 2022 19:33
    #9

    Namnade också hans nya lagväst till fotbollen, då någon en gång tog hans och han blev kvar med den personens väst i en for liten storlek. Men till ingen nytta, en kraftig svettig kille hade tydligen tagit fel och använt den under träningen, men den kom iallafall tillbaka hem med orden "snälla kan du tvätta den".

  • LFF
    Thu 18 Aug 2022 11:03
    #10
    vemvetintejagalls skrev 2022-07-16 15:34:57 följande:
    Namnar ni ytterkläder i högstadiet?

    Som rubriken lyder. Äldsta börjar sjuan i augusti och vi undrar vad som är det vanligaste.


    Nu har mina visserligen bara börjat trean men som det känns just nu så kommer vi att sätta i namnlappar tills de är 18 typ. Just för att saker enkelt kan glömmas eller komma bort. Det skulle vara skitsurt om något av barnen glömt dyr hockeyutrustning nånstans och den inte är namnad så den har en chans att komma hem igen. Eller att de missat att ta på sig jackan när de är på väg nånstans. De blir självklart bättre och bättre själva på att hålla ordning på sina saker men det är ändå en trygghet. Man behöver ju inte heller namna på ett väldigt synligt ställe utan kan ta det på tvättråden i sidan av plagget. 
  • Thu 18 Aug 2022 15:01
    #11

    Nope minns inte ens när jag namnade några vanliga kläder sist (yngsta börjar 6an)

    Det enda som namnas är typ lagoveraller där 25 ungar har identiska kläder och 10 samma storlek som mitt eget barn.

Svar på tråden Namnar ni ytterkläder i högstadiet?