• Mon 18 Jul 2022 10:29
    6712 visningar
    69 svar
    +4
    69
    6712

    Krånglat något? Här kan du hojta till!

    Hej hej!

    Har du snubblat på något som krånglar i forumet eller är det så att du saknar någon funktion?
    Toppen då kan du informera oss i den här tråden!
    Gäller de enskilda ärenden eller trådar använd anmälningsfunktionen eller inboxa din fråga.
    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-07-21 23:52
    Öbservera!
    Behöver du support eller hjälp som rör din användare inboxa så hjälper jag till

  • Svar på tråden Krånglat något? Här kan du hojta till!
  • Mon 18 Jul 2022 13:09
    #11
    +1

    Det fungerar inte att citera (bara ibland)
    Fungerar inte att logga ut från min iPhone men funkar vid datorn. Använder mest mobilen.

  • Mon 18 Jul 2022 13:09
    #12
    EnAnonumius skrev 2022-07-18 13:07:18 följande:
    Spammskydd i all ära..
    Dock så får det ju finnas gränser för inställningarna.

    Man får upp det meddelandet även om man inte postat alls på typ några timmar i någon tråd. Så kan man få meddelandet "Du får inte posta samma inlägg två gånger... ".
    Ja det kommer på nån minut och även om det är det första. Sen blir inlägget en dubblett. 
  • Mon 18 Jul 2022 13:14
    #13
    EnAnonumius skrev 2022-07-18 13:07:18 följande:
    Spammskydd i all ära.. Dock så får det ju finnas gränser för inställningarna. Man får upp det meddelandet även om man inte postat alls på typ några timmar i någon tråd. Så kan man få meddelandet "Du får inte posta samma inlägg två gånger... ".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.

    Jag förstår hur du tänker men det är en funktion som förhindrar att någon spammar ner olika trådar eller startar trådar med samma inlägg. Det var ett stort problem tidigare och vissa matade på med 100-tals inlägg/trådar i ett nafs. Så det är lite av pest eller kolera
  • Mon 18 Jul 2022 13:16
    #14
    Guldnovan skrev 2022-07-18 13:09:52 följande:
    Ja det kommer på nån minut och även om det är det första. Sen blir inlägget en dubblett. 

    Aha! Så det hänger sig i samband med att det meddelandet dyker upp? Har jag uppfattat det rätt då?
  • Mon 18 Jul 2022 13:19
    #15
    Forumvärd skrev 2022-07-18 13:16:41 följande:

    Aha! Så det hänger sig i samband med att det meddelandet dyker upp? Har jag uppfattat det rätt då?
    Ja. 
  • Mon 18 Jul 2022 13:31
    #16
    Guldnovan skrev 2022-07-18 13:19:18 följande:
    Ja. 

    Tack! Då hänger jag med!
  • Magica­l
    Mon 18 Jul 2022 14:03
    #17
    +1
    EnAnonumius skrev 2022-07-18 13:07:18 följande:
    Spammskydd i all ära..
    Dock så får det ju finnas gränser för inställningarna.

    Man får upp det meddelandet även om man inte postat alls på typ några timmar i någon tråd. Så kan man få meddelandet "Du får inte posta samma inlägg två gånger... ".
    Mest komiskt när man får det på sitt första inlägg där dagen! Hänt mig flera ggr. Det blir väldigt märkligt, jag HAR ju bara skrivit en sak. 
  • Magica­l
    Mon 18 Jul 2022 14:10
    #18
    +2
    Forumvärd skrev 2022-07-18 10:29:10 följande:
    Krånglat något? Här kan du hojta till!

    Hej hej!

    Har du snubblat på något som krånglar i forumet eller är det så att du saknar någon funktion?
    Toppen då kan du informera oss i den här tråden!
    Gäller de enskilda ärenden eller trådar använd anmälningsfunktionen eller inboxa din fråga.
    Välkomna!


    Jag saknar att se datumen på trådar. Ni ändrade ju här under sommaren, att gamla trådar dyker upp och man ser inte datumen, mer än om jag vill citera och svara på ett inlägg i den tråden, då ser jag det gamla. Men det ska väl inte behövas att man håller på så? 
    Jag vill helst inte svara i gamla trådar, men så ser man det sekunden efter man postat. Känns dumt. 

    Jag har vid andra tillfällen där ni efterlyst synpunkter, tipsat om att ha som på en del andra forum: om en tråd är tex 6 månader gammal så kommer det upp en notis om det när man tänker skriva ett svar. Tex kan det dyka upp en ruta som säger "Tråden är mer än 6 månader gammal. Överväg om det är relevant att svara i tråden". 

    Sen skulle jag också vilja göra så att jag slapp se vissa medlemmars inlägg på forumet.
  • Mon 18 Jul 2022 14:11
    #19
    Magical skrev 2022-07-18 14:03:47 följande:
    Mest komiskt när man får det på sitt första inlägg där dagen! Hänt mig flera ggr. Det blir väldigt märkligt, jag HAR ju bara skrivit en sak. 
    Ja så får jag ofta. 
  • Mon 18 Jul 2022 14:38
    #20

    Jag får inte som tidigare meddelande om anmälda inlägg. Skulle vilja ha det igen samt att man kan länka i meddelanden man skriver till någons inkorg.

Svar på tråden Krånglat något? Här kan du hojta till!