• Mon 18 Jul 2022 10:29
    6885 visningar
    69 svar
    +4
    69
    6885

    Krånglat något? Här kan du hojta till!

    Hej hej!

    Har du snubblat på något som krånglar i forumet eller är det så att du saknar någon funktion?
    Toppen då kan du informera oss i den här tråden!
    Gäller de enskilda ärenden eller trådar använd anmälningsfunktionen eller inboxa din fråga.
    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-07-21 23:52
    Öbservera!
    Behöver du support eller hjälp som rör din användare inboxa så hjälper jag till

  • Svar på tråden Krånglat något? Här kan du hojta till!
  • Mon 18 Jul 2022 15:37
    #21
    Magical skrev 2022-07-18 14:03:47 följande:
    Mest komiskt när man får det på sitt första inlägg där dagen! Hänt mig flera ggr. Det blir väldigt märkligt, jag HAR ju bara skrivit en sak. 
    Hänt mig med flera gånger.. Första posten för dagen på FL och man får se det meddelandet. Man vet inte om man skall skratta eller bli förbannad. Drömmer
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mon 18 Jul 2022 15:44
    #22
    +1
    Forumvärd skrev 2022-07-18 13:14:49 följande:

    Jag förstår hur du tänker men det är en funktion som förhindrar att någon spammar ner olika trådar eller startar trådar med samma inlägg. Det var ett stort problem tidigare och vissa matade på med 100-tals inlägg/trådar i ett nafs. Så det är lite av pest eller kolera
    Men snälla jag VET vad spammskydd är för något.

    Men läs mitt inlägg igen och tänk till vad som faktiskt står i mitt inlägg.

    Tänk dig att du gör din första post på FL, eller du har väntat i flera timmar mellan poster och du får upp det meddelandet..

    Har man ett rätt programmerat spammskyd så dyker det inte upp på det sättet när det är exempelvis första posten man gör för dagen, och eller om det gått flera timmar mellan poster.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mon 18 Jul 2022 16:09
    #23
    Forumvärd skrev 2022-07-18 12:00:30 följande:

    Tack för era synpunkter! Tar det vidare! Fungerar det att logga ut för er?


    Nej. (Mobil. Android)
    Tänk inte som Håkan
  • Mon 18 Jul 2022 18:51
    #24
    Magical skrev 2022-07-18 14:10:21 följande:
    Sen skulle jag också vilja göra så att jag slapp se vissa medlemmars inlägg på forumet.
    Det här skulle jag också vilja. En total blockering av vem man vill precis som på Facebook.
  • Tue 19 Jul 2022 07:55
    #25

    Det skulle vara bra om man kan använda fler tecken.
    Till exempel blir citationstecken frågetecken när man postat ett inlägg. Och det gäller nog fler tecken.

    Jag testar här: ? 

    En annan sak är att man ibland när man svarar på inlägg och citerar någon hamnar i det grå fältet med det man citerat. Gör man det får man ladda ladda om sidan för att kunna ta sig därifrån. Då är det bättre att formateringen inte sker förrän inlägget är postat tänker jag. Som det är på Flashback. Där Står det bara koden för den del av texten som ska formateras. Då borde man själv kunna ta sig ur fältet utan att ladda om.

    Sen har det nämnts tidigare men det är väldigt ofta det inte går att citera alls.

    Övrig info, jag använder iPhone med senaste IOS.

  • Tue 19 Jul 2022 08:23
    #26

    Det jag tycker är konstigt är att vi har olika problem. Mina "citationstecken" blir inte frågetecken. (det visar sig snart)  Jag kan även citera och kommer ur den grå rutan men då ovanför citatet. Vill jag lägga mitt inlägg under (som blir bäst)  måste jag backa ur tråden precis som ovan nämde. 
    Datum på inläggen är ju knepigt...jag låtsas citera för att se ålder. 

  • Tue 19 Jul 2022 08:24
    #27
    FredrikLiksom skrev 2022-07-19 07:55:37 följande:

    Det skulle vara bra om man kan använda fler tecken.
    Till exempel blir citationstecken frågetecken när man postat ett inlägg. Och det gäller nog fler tecken.

    Jag testar här: ? 

    En annan sak är att man ibland när man svarar på inlägg och citerar någon hamnar i det grå fältet med det man citerat. Gör man det får man ladda ladda om sidan för att kunna ta sig därifrån. Då är det bättre att formateringen inte sker förrän inlägget är postat tänker jag. Som det är på Flashback. Där Står det bara koden för den del av texten som ska formateras. Då borde man själv kunna ta sig ur fältet utan att ladda om.

    Sen har det nämnts tidigare men det är väldigt ofta det inte går att citera alls.

    Övrig info, jag använder iPhone med senaste IOS.


    Jag kan både citera och mina " blir inte? 
     
  • Tue 19 Jul 2022 10:15
    #28

    Sitter ni med dator eller mobil? Vilken version av sajten? 😊


    FredrikLiksom skrev 2022-07-19 07:55:37 följande:
    Det skulle vara bra om man kan använda fler tecken. Till exempel blir citationstecken frågetecken när man postat ett inlägg. Och det gäller nog fler tecken. Jag testar här:   En annan sak är att man ibland när man svarar på inlägg och citerar någon hamnar i det grå fältet med det man citerat. Gör man det får man ladda ladda om sidan för att kunna ta sig därifrån. Då är det bättre att formateringen inte sker förrän inlägget är postat tänker jag. Som det är på Flashback. Där Står det bara koden för den del av texten som ska formateras. Då borde man själv kunna ta sig ur fältet utan att ladda om. Sen har det nämnts tidigare men det är väldigt ofta det inte går att citera alls. Övrig info, jag använder iPhone med senaste IOS.

    Guldnovan skrev 2022-07-19 08:23:11 följande:
    Det jag tycker är konstigt är att vi har olika problem. Mina "citationstecken" blir inte frågetecken. (det visar sig snart)  Jag kan även citera och kommer ur den grå rutan men då ovanför citatet. Vill jag lägga mitt inlägg under (som blir bäst)  måste jag backa ur tråden precis som ovan nämde.  Datum på inläggen är ju knepigt...jag låtsas citera för att se ålder. 

  • Tue 19 Jul 2022 10:19
    #29
    Forumvärd skrev 2022-07-19 10:15:08 följande:

    Sitter ni med dator eller mobil? Vilken version av sajten? ????



    Guldnovan skrev 2022-07-19 08:23:11 följande:
    Det jag tycker är konstigt är att vi har olika problem. Mina "citationstecken" blir inte frågetecken. (det visar sig snart)  Jag kan även citera och kommer ur den grå rutan men då ovanför citatet. Vill jag lägga mitt inlägg under (som blir bäst)  måste jag backa ur tråden precis som ovan nämde.  Datum på inläggen är ju knepigt...jag låtsas citera för att se ålder. 
    I det här fallet mobil. Version vet jag inte. Nya? Varit medlem ett år drygt. 
  • Tue 19 Jul 2022 10:46
    #30
    +3

    Saknar även att kunna radera sitt eget inlägg. Det går visserligen att anmäla sitt eget men det tar ju lite tid. 
    Redigera/radera vore smidigt att kunna. 

Svar på tråden Krånglat något? Här kan du hojta till!