• Mon 18 Jul 2022 10:29
    6714 visningar
    69 svar
    +4
    69
    6714

    Krånglat något? Här kan du hojta till!

    Hej hej!

    Har du snubblat på något som krånglar i forumet eller är det så att du saknar någon funktion?
    Toppen då kan du informera oss i den här tråden!
    Gäller de enskilda ärenden eller trådar använd anmälningsfunktionen eller inboxa din fråga.
    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-07-21 23:52
    Öbservera!
    Behöver du support eller hjälp som rör din användare inboxa så hjälper jag till

  • Svar på tråden Krånglat något? Här kan du hojta till!
  • Tue 19 Jul 2022 10:49
    #31

    Tack snälla

  • Tue 19 Jul 2022 12:12
    #32

    Det där med att inte längre kunna se när en tråd postades i listan och bara i tråden om man lyckas citera... Väldigt opraktisk ändring.

  • Tue 19 Jul 2022 14:05
    #33
    +2

    1. Fixa till stödet för unicode-tecken så att inte emojis etc. skrivs ut som frågetecken.

    2. Se till att varje inlägg har tid när inlägget skapades utskrivet, t.ex. "2020-07-19 13:37" som det är nu när det står "äldre 2 Nov" är helt värdelöst. Jag vill kunna se exakt när ett inlägg eller en tråd skapades.

    3. Skriv ut tidsstämpel (se punkt 2 för format) för när en tråd skapades på översiktssidan där trådar listas.

    4. Gör det möjligt att förhandsgranska och redigera ett inlägg eller trådstart innan publicering. Det är irriterande om man råkar göra ett stavfel i t.ex. titeln som man inte kan fixa till eller att man får en konstig formatering som man inte förväntat sig.

    5. Gör det enklare att citera flera inlägg samtidigt. Flashback har ett rätt bra system för det som ni kan kika på.

    Ingen av punkterna ovan borde vara svåra att implementera (iallafall inte 1-4), men tyvärr känns det inte som att de programmerare och UX människor som jobbar med Familjeliv är särskilt vassa på sitt jobb med tanke på hur dåligt sidan fungerar för det mesta. Ett forum är faktiskt inte en särskilt komplex produkt så ni borde kunna leverera bättre.

  • Tue 19 Jul 2022 14:11
    #34
    +2

    Nice to have features som inte är superviktiga.

    1. Skapa en länk vid en citering som tar en direkt till det inlägg som citerades. 


    2. Det vore trevligt om man kunde kollapsa citat i ett inlägg (återigen titta på hur det fungerar på Flashback), eller allra helst ha dem kollapsade och bara visa några få rader som standard. Vissa citat blir ju väldigt långa vilket gör det svårare att läsa forumet, särskilt på en mobil.

  • Tue 19 Jul 2022 15:05
    #35
    Forumvärd skrev 2022-07-18 12:00:30 följande:

    Fungerar det att logga ut för er?



    pyssel skrev 2022-07-18 16:09:44 följande:
    Nej. (Mobil. Android)

    Fortfarande: Det hade varit trevligt att kunna logga ut härifrån, som vi är flera som efterfrågat i veckor.
    Tänk inte som Håkan
  • Tue 19 Jul 2022 15:21
    #36

    Skulle gärna se en kategori "dejting" under "Sex & samlevnad". som det är nu tycker inte jag att det finns en naturlig kategori för frågor och diskussioner runt dejting. Det skulle i så fall vara "Allmän debatt" eller "Relationsproblem" under "Känsliga rummet" men det känns inte som särskilt bra alternativ.

  • theoth­erone
    Tue 19 Jul 2022 19:06
    #37

    Det mesta har nog skrivits i tråden redan, men jag upprepar mina största irritationsmoment:

    Funkar inte att logga ut via telefonen (iPhone). När man klickar på den gröna gubben-symbolen saknas logga ut-valet längst ner i listan som kommer upp. Den finns där när man använder vanlig dator...

    Jag kan inte radera meddelanden i min egen inkorg. Känns sjukt skumt att inte kunna göra detta.

    Citationstecken blir frågetecken när man publicerar. Men bara ibland, vet inte exakt vad det är som gör att det blir så.

  • Wed 20 Jul 2022 07:22
    #38
    +2

    Jag kommer att samla ihop alla era förslag och felanmälningar med jämna mellanrum och skicka det vidare till teknik.

  • Wed 20 Jul 2022 08:07
    #39

    Hade tänkt ge tummen upp för #33 och #34

    Men? det gick tyvärr inte

  • Wed 20 Jul 2022 11:39
    #40
    Fabian1965 skrev 2022-07-20 08:07:33 följande:
    Hade tänkt ge tummen upp för #33 och #34 Men det gick tyvärr inte

    Tack!
Svar på tråden Krånglat något? Här kan du hojta till!