• Forumvärd

    Krånglat något? Här kan du hojta till!

    Hej hej!

    Har du snubblat på något som krånglar i forumet eller är det så att du saknar någon funktion?
    Toppen då kan du informera oss i den här tråden!
    Gäller de enskilda ärenden eller trådar använd anmälningsfunktionen eller inboxa din fråga.
    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-07-21 23:52
    Öbservera!
    Behöver du support eller hjälp som rör din användare inboxa så hjälper jag till

  • Svar på tråden Krånglat något? Här kan du hojta till!
  • Mortiscia80

    Det är sjukt svårt att veta vilka kategorier som tillåter att man kan vara anonym som trådstartare. Den enda jag känner till på rak arm är Känsliga rummet men allt kanske inte är så himla känsligt bara för att man vill vara anonym. Det borde vara enklare att tillåta det över hela forumet i så fall.

  • Forumvärd
    Mortiscia80 skrev 2022-08-04 22:40:05 följande:
    Det är sjukt svårt att veta vilka kategorier som tillåter att man kan vara anonym som trådstartare. Den enda jag känner till på rak arm är Känsliga rummet men allt kanske inte är så himla känsligt bara för att man vill vara anonym. Det borde vara enklare att tillåta det över hela forumet i så fall.

    Du kan i princip vara anonym i de flesta kategorier. Glöm inte klicka i rutan där du som TS godkänner anonyma svar i tråden
  • Spigger86

    Fortfarande problem med att citera inlägg via mobilen. Kugghjulet går inte att trycka på.

  • Ernst K
    Spigger86 skrev 2022-08-10 17:16:34 följande:

    Fortfarande problem med att citera inlägg via mobilen. Kugghjulet går inte att trycka på.


    Medhåll.
    Även gilla-knapparna är oftast helt döda på mobilen.

    Varit så i en evighet nu.
  • EnAnonumius

    Så var det dags igen med det dära spamskyddet..Skrikandes

    Skriver det första inlägget, för dagen, på FL

    Glömde att checka om huruvida att jag skulle posta med mitt reggade nick eller som anonym, och postar, och så kommer de upp att man måste välja om man skall posta anonymt eller under sitt vanliga nick. Man gör sitt val.
    Så slår spamskyddet till när man valt, och skall posta.

    Som sagt, det skadar inte att forums utvecklarna ser över spamskydds inställningar... 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2022-08-18 14:46:36 följande:

    Så var det dags igen med det dära spamskyddet..Skrikandes

    Skriver det första inlägget, för dagen, på FL

    Glömde att checka om huruvida att jag skulle posta med mitt reggade nick eller som anonym, och postar, och så kommer de upp att man måste välja om man skall posta anonymt eller under sitt vanliga nick. Man gör sitt val.
    Så slår spamskyddet till när man valt, och skall posta.

    Som sagt, det skadar inte att forums utvecklarna ser över spamskydds inställningar... 


    Jag har också haft det där problemet flera gånger. Irriterande! 

    Och idag blev jag tvungen att uppdatera hela sidan efter att ha skrivit ett långt inlägg då sidan började tugga.
    Också irriterande. 
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2022-08-18 15:34:00 följande:
    Jag har också haft det där problemet flera gånger. Irriterande! 

    Och idag blev jag tvungen att uppdatera hela sidan efter att ha skrivit ett långt inlägg då sidan började tugga.
    Också irriterande. 
    Jag håller med dig att det är irriterande att man måste ladda om hela sidan ibland för att den tuggar, i synnerhet som du skrev, när man skrivit ett långt inlägg.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2022-08-18 17:13:34 följande:
    Jag håller med dig att det är irriterande att man måste ladda om hela sidan ibland för att den tuggar, i synnerhet som du skrev, när man skrivit ett långt inlägg.
    Ja,precis! Det var längesen det hände,men det var väl dags igen då. *suck*
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2022-08-18 17:13:34 följande: #57
    molly50 skrev 2022-08-18 15:34:00 följande: #56
    EnAnonumius skrev 2022-08-18 14:46:36 följande:

    Så var det dags igen med det dära spamskyddet.. Skrikandes

    Skriver det första inlägget, för dagen, på FL

    Glömde att checka om huruvida att jag skulle posta med mitt reggade nick eller som anonym, och postar, och så kommer de upp att man måste välja om man skall posta anonymt eller under sitt vanliga nick. Man gör sitt val.
    Så slår spamskyddet till när man valt, och skall posta.

    Som sagt, det skadar inte att forums utvecklarna ser över spamskydds inställningar... 


    Jag har också haft det där problemet flera gånger. Irriterande! 

    Och idag blev jag tvungen att uppdatera hela sidan efter att ha skrivit ett långt inlägg då sidan började tugga.
    Också irriterande. 
      Jag håller med dig att det är irriterande att man måste ladda om hela sidan ibland för att den tuggar, i synnerhet som du skrev, när man skrivit ett långt inlägg.
    kopiera texten i inlägget och klistra in i ett nytt
    Det enda felmeddelande jag fått är CSRF token is invalid när det tagit för lång tid att skriva.
  • Fabian1965

    Nu jädrar är sidan seeeg
    Kan det bero på all jä..a reklam och filmer som FL är fylld med nuförtiden?

    Använder iphone och mobilappen 

  • Mortiscia80

    Spamskyddet slår nästan alltid ifrån om det är många användare inne samtidigt, så främst kvällstid. Redan vid första inlägget (även om jag väntar en liten stund innan jag skickar) så får jag meddelande om att jag skrivit för mycket :s

  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2022-10-04 19:11:52 följande:
    kopiera texten i inlägget och klistra in i ett nytt
    Det enda felmeddelande jag fått är CSRF token is invalid när det tagit för lång tid att skriva.
    Ja,det gör jag. Inte skriver jag om ett helt meddelande igen. 
  • molly50

    Jag kan bli lite irriterad på att man bara får en kod skickad utan ytterligare förklaring när man för ett inlägg bortplockat.
    Jag tycker att man åtminstone borde kunna få en förklaring och vilket inlögg som är bortplockat.
    Och det går heller inte att svara på meddelandet.

  • skolios
    molly50 skrev 2023-01-31 21:02:03 följande:

    Jag kan bli lite irriterad på att man bara får en kod skickad utan ytterligare förklaring när man för ett inlägg bortplockat.
    Jag tycker att man åtminstone borde kunna få en förklaring och vilket inlögg som är bortplockat.
    Och det går heller inte att svara på meddelandet.


    Ja det borde verkligen göras något åt. Irriterande. 
  • Fabian1965


    Det ligger sånt här mitt i trådarna som blockerar flera inkägg.
    Reklamfilmer är visst det senaste sättet att få in pengar.
  • molly50
    skolios skrev 2023-01-31 21:57:33 följande:
    Ja det borde verkligen göras något åt. Irriterande. 
    Ja,jag förstår inte varför de har ändrat på det.
    Förr fick man ju alltid ett meddelande och en förklaring til varför.
    Om det åtminstone gick att svara på meddelandet så man kan fråga vilket inlägg som har tagits bort och varför.
    Men det går ju inte heller. 
  • molly50
    Fabian1965 skrev 2023-02-01 08:35:28 följande:
    Det ligger sånt här mitt i trådarna som blockerar flera inkägg.
    Reklamfilmer är visst det senaste sättet att få in pengar.
    Du kan prova att installera en popup-blockerare.
    Jag har Adblock +. Det funkar bra. 
Svar på tråden Krånglat något? Här kan du hojta till!